یک‌شنبه 18 شهریور 1403

رژیم غذایی

رژیم غذایی

وب‌گاه فرارو

کلوچه سیری نوعی نان سیر بسیار خوشمزه و تک نفره است که از ترکیب یک خمیر سبک با سیر و پنیر تهیه می‌شود و طعم و ظاهر عالی دارد.

وب‌گاه فرارو

مصرف میوه و سبزیجات برای سلامتی بسیار مفید است، اما یک مقاله جدید نشان می‌دهد که شستشو به تنهایی کافی نیست و آفت‌کش‌ها می‌توانند به عمق بافت میوه نفوذ کنند.

وب‌گاه فرارو

یک متخصص بیماری‌های گرمسیری و عفونی درباره علائم بیماری جدیدی که به تازگی شیوع پیدا کرده است، توضیحاتی ارائه کرد.

وب‌گاه فرارو

یک متخصص تغذیه، گفت: افراد بالای 40 سال به خاطر اسید‌های چرب امگا 3 که بدن قادر به ساختن آن نیست و باید از طریق غذا وارد بدن شود، بهتر است حداقل دو بار در هفته از ماهی استفاده کنند.

وب‌گاه فرارو

امروزه بسیار دیده می‌شود که برخی برای کاهش وزن، خودسرانه به گرفتن رژیم‌های غذایی با کربوهیدرات پایین و پروتئین بالا اقدام می‌کنند؛ این درحالیست که کارشناسان معتقدند این نوع رژیم غذایی می‌تواند آسیب‌هایی به بدن افراد وارد کند.

وب‌گاه تابناک

امروزه بسیار دیده می‌شود که برخی برای کاهش وزن، خودسرانه به گرفتن رژیم‌های غذایی با کربوهیدرات پایین و پروتئین بالا اقدام می‌کنند؛ این درحالیست که کارشناسان معتقدند این نوع رژیم غذایی می‌تواند آسیب‌هایی به بدن افراد وارد کند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

زمانی که از رژیم غذایی پرپروتئین استفاده شود، این احتمال وجود دارد که کلسیم بیش‌از حد معمول از طریق ادرار دفع شود. برخی کارشناسان معتقدند که این امر می‌تواند احتمال ابتلا به پوکی استخوان و سنگ کلیه را افزایش دهد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: زمانی که از رژیم غذایی پرپروتئین استفاده شود، این احتمال وجود دارد که کلسیم بیش‌از حد معمول از طریق ادرار دفع شود. برخی کارشناسان معتقدند که این امر می‌تواند احتمال ابتلا به پوکی استخوان و سنگ کلیه را افزایش دهد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

بررسی جدید حاکی از این است که دیابت نوع 2 و پیش دیابت می‌توانند پیری مغز را تسریع کنند و درعین‌حال داشتن یک سبک زندگی سالم می‌تواند به پیشگیری از این روند زوال مغز کمک کند.

وب‌گاه مشرق نیوز

برای داشتن سلامت گوارشی، باید میزان مصرف میوه‌ها و سبزیجات را افزایش دهید چون آنزیم‌هایی دارند که برای بافت معده مفید هستند.

وب‌گاه فرارو

1 گلابی متوسط حاوی 7 گرم فیبر است که نه‌تن‌ها سبب سلامت روده‌ها و دستگاه گوارش می‌شود، بلکه موجب تنظیم قند خون و کاهش کلسترول هم می‌شود. طبق بررسی‌ها، رژیم غذایی سرشار از فیبر از احتمال ابتلا به سرطان، بیماری‌های قلبی، دیابت و کاهش شناختی می‌کاهد.

وب‌گاه فرارو

گرما سه پدیده را در عروق به ضرر سلامتی و بیمار شدن فرد تغییر می‌دهد؛ افزایش تعداد سکته‌های قلبی و مغزی و افزایش محسوس فشار خون. یعنی که کسانی که فشار خون دارند به جز موضوع نارسایی قلبی، باید آگاه باشند که در گرمای هوا این عارضه در آن‌ها بیشتر می‌شود.

وب‌گاه گسترش

پیاده روی یک ورزش بی خرج ولی بسیار مفید است. تحقیقات نشان میدهد پیاده روی علاوه بر اینکه تاثیر بسیاری بر لاغری دارد باعث پیشگیری از ابتلا به هفت نوع سرطان میشود. یکی از بهترین راه های چربی سوزی و لاغری، پیاده روی است اما اینکه بهترین زمان برای پیاده روی چه زمانی است و یا چطور و چقدر باید پیاده روی کنید تا چربی سوزی داشته باشید هم بسیار مهم است. این مطلب از ایران ناز همه چیز را در این...

وب‌گاه فرارو

وقتی شکر مصرف می‌کنیم، به‌سرعت جذب جریان خون ما می‌شود و احساس لذت و انرژی می‌کنیم، اما پس از آن ناگهان دچار «افت قند خون» می‌شویم. همین باعث می‌شود شکر بیشتری مصرف کنیم و چرخه میل و ولع شدید به شکر و کاهش قند خون تکرار می‌شود.

وب‌گاه عرشه آنلاین

برای افراد مبتلا به دیابت، مدیریت سطح قند بسیار مهم است. در حالی که میوه‌ها منبع خوبی از ویتامین‌ها، فیبر و آنتی‌اکسیدان هستند و قند طبیعی دارند؛ اما باعث افزایش سطح قند خون می‌شوند. هنگامی که صحبت از مدیریت دیابت می‌شود، باید به محتوای قند موجود در غذا‌هایی که می‌خورید از جمله میوه‌ها توجه کنید. برای افراد مبتلا به دیابت، مدیریت سطح قند بسیار مهم است. در حالی که میوه‌ها منبع خوبی از...

وب‌گاه فرارو

گرمای هوا می‌تواند عوارض متعددی را برای سلامت انسان‌ها رقم بزند، اما به‌طور ویژه قلب یکی از ارگان‌هایی است که با افزایش دما و تغییرات اقلیمی دچار آسیب می‌شود و حتی احتمال بروز بیماری‌های قلبی عروقی در افراد بدون سابقه هم وجود دارد.