یک‌شنبه 15 مهر 1403

ریشه ماندگاری امام (ره) در تاریخ / هنوز جهان ایران را به نام امام راحل می شناسد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
ریشه ماندگاری امام (ره) در تاریخ / هنوز جهان ایران را به نام امام راحل می شناسد

ذوالفقار امیرشاهی گفت: انقلاب اسلامی در جهان اسلام و حتی عرصه بین المللی تأثیر عمیق و انکارناپذیری را بر جای گذاشته است، علت این تأثیر، نگاه و عرضه جدید اسلام به دنیا از سوی امام راحل بود و خروجی این نگاه جمهوری اسلامی ایران است که با سایر حکومت های جهان تفاوت جدی و اساسی دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ذوالفقار امیرشاهی در گفتگو با گلستان ما، با اشاره به راز محبوبیت امام (ره) در دنیا گفت: فرهنگ اصیل اسلامی که از پیامبر اسلام (ص) و فرزندانش به ملت های مسلمان رسیده در عمق جان امام خمینی (ره) رسوخ کرده بود لذا در طول 33 گذشته مردم جهان هنوز «ایران» را با نام و یاد امام (ره) می شناسند.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان ادامه داد: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، ایران در هیچ نقطه جهان بدون نام امام راحل شناخته نمی شود و اگر سال های طولانی هم بگذرد باز هم این مهم باقی خواهد ماند، حقیقت های فرهنگ اسلامی تا ابد تغییر نخواهد کرد و امام راحل بنیانگذار این حقیقت در عصر و نسل ما بود و خواهد ماند.

امیرشاهی بابیان اینکه ریشه این محبوبیت ها در نهایی شدن ذات حقیقت اسلام در جان و روح و روان حضرت امام (ره) باید جستجو کرد، افزود: انقلاب اسلامی در جهان اسلام و حتی عرصه بین المللی تأثیر عمیق و انکارناپذیری را بر جای گذاشته است.

وی بیان مرد: نگاه و عرضه جدید اسلام به دنیا از سوی امام راحل ریشه این تاثیرگذاری است و خروجی این نگاه جمهوری اسلامی ایران بود که با سایر حکومت های جهان تفاوت اساسی داشت لذا این نگاه، تئوری های سیاسی جهان را در نوردید.

این مقام مسئول بابیان اینکه این نگاه جمهوری اسلامی در تضاد با منافع کشورهای استکباری، استثماری و قدرت های فرامنطقه ای است، گفت: کشورهای استکباری تاکنون هزینه های زیادی را به دلیل تقابل با این هویت و حقیقت پرداختند و در مقابل هزینه هایی نیز به ما تحمیل کردند.

امیرشاهی به پایداری مردم مسلمان فلسطین در مقابل رژیم جعلی اسرائیل اشاره کرد و گفت: امام راحل بیش از 15 سال صدمات تبعید را تحمل کرد اما با خودسازی، تقواپیشگی و معرفت شناسی عمیق عرفانی از خود شخصیتی اسلامی، عرفانی، معنوی و ملکوتی به نمایش گذاشت.

وی منذکر شد: امام راحل با پرهیز از تمامی ناهنجاری های اخلاقی و رفتاری به این مقام عالی معنوی دست پیدا کرد و لذا الگوی حقیقی و اطمینان بخش برای جهانیان به ویژه مسلمانان به شمار می رود.

انتهای پیام /