پنج‌شنبه 19 مهر 1403

زحمت کادر درمانی زنجان را در چهارشنبه آخر سال، مضاعف‌تر نکنیم

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
زحمت کادر درمانی زنجان را در چهارشنبه آخر سال، مضاعف‌تر نکنیم

زنجان - ایرنا - این روزها که کادر درمانی در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا قرار دارند با برنامه‌های چهارشنبه آخرسال و حوادث ناشی از مواد محترقه که احتمال آسیب دیدگی و انتقال افراد به مراکز درمانی را در پی دارد، مضاعف تر نکنیم.

مسؤول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: امروز / سه شنبه 27 اسفند ماه / اورژانس زنجان با تمام توان پای کار بوده و آماده امداد رسانی به مصدومین احتمالی ناشی از چهارشنبه آخرسال است.

جواد مرادی در گفت گو با خبرنگار ایرنا افزود: بازی با موادمحترقه و منفجره و آتش بازی کاری خطرناک و حادثه آفرین است و در صورت کم توجهی به تبعات منفی آن، ممکن است عواقب تلخ پشیمان کننده و جبران ناپذیری را در پی داشته باشد. وی اظهار داشت: امسال با توجه به بیماری ویروس کرونا، انتظار می رود عموم مردم از برپایی آیین چهارشنبه آخر سال و بازی با مواد محترقه و آتش بازی ها، پرهیز کنند و علاوه بر تلخ نکردن لحظه‌های خوب و خوش خود و خانواده را در آستانه سال نو، بار کادر درمانی را که این روزها به خاطر درمان بیماران کرونا سخت و بی وقفه در تلاش هستند، اضافه نکنند.

مرادی تصریح کرد: مردم زنجان به خطرات بیماری ویروس کرونا، واقف هستند و این دغدغه و نگرانی آنان موجب کمرنگ شدن حال و هوای آیین چهارشنبه آخر سال شده است که این بسیار خوب است.

وی تصریح کرد: کسانی که مبادرت به بازی با مواد محترقه و برافروختن آتش می کنند باید بدانند که در صورت آسیب دیدگی به منظور مداوا و درمان بایستی به بیمارستان انتقال یابند و از آنجاکه احتمال آلودگی به ویروس کرونا در مراکز درمانی بالاست بنابرین بهتر است در خانه بمانند و به استقبال این بیماری نروند.

مرادی به عموم مردم توصیه کرد ماندن در خانه را تا فروکش کردن بیماری کرونا جدی بگیرند و از هرگونه دید و بازدید خانه به خانه اجتناب کرده و به صورت تلفنی و یا از طریق ارتباطات فضای مجازی، حال همدیگر را جویا شوند.

وی تاکید کرد: دید و بازدیدهای عید می تواند برای تمام افراد به ویژه سالمندان و بیماران قلبی و ریوی، بسیار خطرآفرین باشد چراکه در صورت ابتلا آنان به این ویروس مهلک به حتم جانشان با خطر و تهدید جدی مواجه خواهد شد پس بیاییم توصیه و هشدارهای ارایه شده را با دقت بهتر و بیشتری رعایت کنیم.

مسوؤل روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان گفت: در چهارشنبه آخر سال 97، تعداد 92 نفر (73 مرد و 19 زن) در این استان براثر حوادث ناشی از بازی با مواد محترقه و منفجره از آسیب دیده و یک نفر نیز فوت کرد

مرادی با بیان اینکه تعداد مصدومین در مقایسه با سال 96، قریب 12 درصد کاهش داشت، افزود: بیشترین آسیب دیدگی مربوط به ناحیه چشم و دست بود و میانگین سنی افراد آسیب یده نیز بین 15 تا 30 سال بود.

وی اظهار داشت: از بعداز ظهر امروز تا ساعت 12 امشب / سه شنبه / اکیپ های عملیاتی اورژانس زنجان و مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات با 2 برابر ظرفیت به ارایه خدمات خواهند پرداخت.

مرادی ادامه داد: به همین منظور 58 پایگاه اورژانس شهری، جاده ای و هوایی این استان با 450 نیروی عملیاتی در آماده باش کامل خواهند بود و هشت دستگاه آمبولانس سیار نیز برای شهر زنجان درنظر گرفته شده است و تمامی مراکز درمانی نیز در حالت آماده باش قرار خواهند داشت.

*س_برچسب‌ها_س*