شنبه 14 مهر 1403

زنجان در هفته‌ای که گذشت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
زنجان در هفته‌ای که گذشت

زنجان - ایرنا - سفر معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به زنجان و آغاز اجرای طرح تست سریع کرونا در استان از مهمترین عناوین خبری زنجان در هفته گذشته بود.

** معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ایران با همکاری چند کشور اقدامات اولیه را برای تولید واکسن کرونا انجام داده که این مهم به محض نهایی شدن اعلام و اطلاع رسانی خواهد شد.

دکتر ایرج حریرچی روز پنجشنبه هفته گذشته در جمع خبرنگاران زنجان، در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص ساخت واکسن کرونا گفت: هم اکنون در حال ساخت واکسن کرونا در کشورمان هستیم که چهار مورد آن طی روزهای اخیر به سازمان جهانی بهداشت ارائه شده بطوری که آنها از پیشرفت های محققان و دانشمندان ایرانی شگفت زده شده اند.

** استاندار زنجان گفت: در اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی، اصناف عملکرد بسیار خوبی داشتند، اگر رعایت محدودیت‌ها از سوی اصناف و مردم مانند روز اول باشد ممکن است زمان اجرای طرح کمتر هم بشود.

** معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان گفت: تعلل کنندگان در اجرای مصوبات قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با کرونای استان باید پاسخگوی تبعات کار خود باشند.

** رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: کیت‌های لازم برای انجام تست‌های سریع کرونا تامین و در اختیار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان قرار گرفته و انجام این آزمایش ها در استان آغاز شده است.

** سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: به رغم وجود مشکلاتی در تامین داروها، با اقدامات انجام شده تاکنون هیچ بیمار کرونایی در استان بدون دارو نمانده است.

** معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: بارش برف سنگین از روز پنجشنبه تا جمعه هفته گذشته راه 46 روستای این استان را بسته است.

** سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: فرایند اعطای بسته تسهیلاتی به میزان اعتبار 100 میلیارد ریال به کسب و کارهای حوزه آی سی تی در استان زنجان اجرایی شد.

** فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: در راستای کمک مومنانه و براساس بانک اطلاعاتی که با تدبیر مسئوولان ارشد استان ایجاد شده تا کنون 233 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شده است.

** رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: سهم سالانه کود شیمیایی این استان برای کشت پاییزه 57 هزار تن است که امسال توانستیم 41 هزار تن (حدود 72درصد) را جذب کنیم.

** رییس اتاق اصناف استان زنجان گفت: از ابتدای آذرماه جاری با اعمال محدودیت‌های کرونایی در شهرهای با وضعیت قرمز، بیش از 85 درصد اصناف این استان نیز داوطلبانه موارد را رعایت کردند.

** مدیرکل بهزیستی استان گفت: هم اکنون 16 هزار و 233 نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی دارای دفترچه درمانی بیمه سلامت هستندکه علاوه بر این تعداد سهمیه افراد مجهول الهویه نیز مشخص شده بطوریکه در 6 ماهه اول سال جاری 11 مجهول‌الهویه به بیمه سلامت استان ارجاع داده شده‌اند.

** رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: تاکنون 30 تا 35 درصد نهاده‌های مورد نیاز مرغداران در این استان به آنان تحویل شده است و مرغداران نیز 41 درصد تولید خود را به نرخ مصوب در اختیار کشتارگاه‌های استان می‌گذارند.

** مدیرآموزش، پژوهش و آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: سهم ارزش تولید بخش صنعت در اقتصاد این استان از میزان 36 درصد در سال 90 به 42 درصد در سال 98 رسید.

** فرمانده انتظامی استان گفت: 69 تن نهاده دامی احتکار شده از سوی ماموران پلیس امنیت اقتصادی این استان کشف و ضبط شد.

** سرپرست امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: با راه اندازی 41 تعاونی جدید طی سال جاری تاکنون، شمار تعاونی‌های فعال در این استان به یک‌هزارو 207 مورد رسید.

*س_برچسب‌ها_س*