شنبه 14 مهر 1403

زنجان در هفته‌ای که گذشت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
زنجان در هفته‌ای که گذشت

زنجان - ایرنا - انجام بیش از 97 هزار تست و نمونه گیری کرونا از بیماران مشکوک در زنجان و تغییر وضعیت شیوع کرونا در سه شهر استان از قرمز به نارنجی با اجرای محدودیت‌ها، از جمله مهمترین عناوین خبری استان زنجان در هفته گذشته بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: همه ظرفیت‌ها به کار گرفته شده است تا با رفع برخی کاستی‌ها در تعدادی از استان‌ها، همه روستاهای بالای 20 خانوار کشور تا پایان سال تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار گیرند.

محمدجواد آذری جهرمی در جلسه پیگیری اجرای طرح‌های توسعه ارتباطات و اینترنت در استان زنجان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: در سال 96 بخش عمده ای از مناطق روستایی در کشور اینترنت نداشتند، اگر بلای کرونا در سالهای قبل مثلا سال 95 به وجود می آمد، با وجود عدم دسترسی به اینترنت، چه اتفاقاتی می افتاد و چه میزان از دانش آموزان در سطح کشور از تحصیل باز می ماندند و چه میزان سلامت افراد به دلیل عدم گسترش اینترنت، دچار مشکل می شد؟

** استاندار زنجان با بیان اینکه اگر اعتماد مردم جلب شود، التهابی در بازار اتفاق نمی‌افتد، گفت: در این راستا نظارت دقیق و اطلاع رسانی درست، ضامن کنترل و تنظیم بازار است.

فتح الله حقیقی در ستاد تنظیم بازار استان با بیان اینکه با توجه به شرایط کنونی، بخش بزرگی از وظایف در حوزه کنترل ویروس کرونا و کنترل بازار به استانداران تفویض شده است، افزود: تصمیاتی که در ستاد تنظیم بازار استان گرفته می شود مبتنی بر این شرایط بوده و لازم است عین مصوبات، اجرا شود.

** رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا، تاکنون بیش از 97 هزار تست و نمونه گیری کرونا از بیماران مشکوک در استان انجام گرفته که با میزان مراجعه کنندگان به درمانگاه‌ها این رقم به بیش از 110 هزار مورد می‌رسد.

** معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: هم اکنون ایجرود در وضعیت زرد و مابقی شهرستان‌های استان در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارند بر این اساس از شنبه آینده گروه‌های شغلی ردیف یک و 2 امکان فعالیت دارند اما برای گروه‌های شغلی 3 و 4 محدودیتها برقرار است.

** رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون 901 نفر در استان زنجان جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند که 9 نفر از آنان آمار روز گذشته است.

** معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: در زمان حاضر با وجود سپری شدن بیش از 2 ماه از سال تحصیلی، هنوز هشت هزار و 481 دانش آموز در این استان برای شرکت در آموزش‌های مجازی، فاقد گوشی همراه هوشمند و تبلت هستند.

خدابخش مرادی نافچی در ستاد رزمایش مواسات و کمک مومنانه استان افزود: لازم است با راه اندازی یک پویش جدید، این مشکل تا پایان ماه جاری در استان رفع شود تا این دانش آموزان با افت تحصیلی مواجه نشوند.

** جانشین فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: از آغاز اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی تاکنون تردد خودروها نسبت به مدت مشابه سال گذشته روند کاهشی داشته و طی این مدت یک‌هزار و هشت خودروی متخلف در مبادی ورودی و خروجی و داخل شهرها اعمال قانون شده‌اند.

** مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 استان زنجان گفت: هیچ کاهشی در سهمیه آرد واحدهای نانوایی این استان اتفاق نیفتاده و حتی در ماه جاری سهمیه اضافه ای برای زنجان جذب شده است.

** سرپرست اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: از زمان شیوع بیماری کرونا این اداره کل، در مجموع به صندوق اعتباری هنر، واحد قرآن و عترت، از محل تسهیلات بانکی و کمک مومنانه حدود 16 میلیارد تومان پرداخت کرده است.

** مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان گفت: در محدودیت های کرونایی، بیمه شدگان تامین اجتماعی برای دریافت خدمات درمانی نیازی به ارائه دفترچه بیمه ندارند و تنها ارائه کارت ملی برای اخذ خدمات درمانی کفایت می کند.

** مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: تا کنون بالغ بر 6 هزارو 500 شی تاریخی و فرهنگی در این استان در سامانه جامع اموال منقول تاریخی‌فرهنگی (جام) ثبت و ساماندهی شده است.

** مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: بیش از 6 میلیارد و 436 میلیون تومان صدقه طی هشت ماهه سال جاری توسط نیکوکاران زنجانی پرداخت شده است.

** رییس نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان، گفت: با توجه به ورود پرندگان مهاجر به این استان، تاکنون موردی از بیماری آنفلوانزای پرندگان (آنفلوانزای مرغی) در میان آنان مشاهده نشده است.

** مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان زنجان گفت: امسال میانگین سنی بیمه شدگان جدید این صندوق در استان به 36 سال کاهش یافته است که حاکی از استقبال جوانان از بیمه اجتماعی روستاییان است.

** فرمانده انتظامی شهرستان ایجرود گفت: 2 مرد جوان در این شهرستان بر اثر استنشاق گاز منواکسیدکربن دچار مسمومیت شدید شده و جان باختند.

*س_برچسب‌ها_س*