جمعه 13 مهر 1403

زنجان در هفته‌ای که گذشت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
زنجان در هفته‌ای که گذشت

زنجان - ایرنا - تصویب منطقه اقتصادی ویژه در زنجان و تاکید بر ضرورت سرعت عمل در تعیین تکلیف زمین‌های معطل مانده در شهرک‌های صنعتی از جمله مهمترین عناوین خبری مهم استان زنجان در هفته گذشته بود.

** در جلسه روز چهارشنبه /15 اردیبهشت / مجمع تشخیص مصلحت نظام، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی زنجان تصوب شد و زنجان پس از 15 سال انتظار به جرگه استان‌های دارای منطقه اقتصادی ویژه اقتصادی کشور پیوست.

** استاندار زنجان گفت: با ظرفیتهای زیرساختی که در این استان وجود دارد، راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی مزیت مهمی برای شتاب توسعه در زنجان خواهد بود.

** عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی زنجان زمینه جذب سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی را در استان فراهم می‌کند.

** نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: پس از گذشت 14 ماه از شیوع ویروس منحوس کرونا، اکنون نیازمند انسجام و هماهنگی بیشتر و برداشتن گام بلند در مهار این بیماری و تتبعات آن هستیم.

** رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: تاکنون 35 هزار و 652 دوز از انواع واکسن آسترازنکا، بهارات، سینوفارم و اسپوتنیک وارد استان شده که بیش از 30 هزار دوز، توزیع شده و پنج هزار و 319 واکسن نیز در حال توزیع است.

** معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان گفت: با توجه به مراجعات روزافزون متقاضیان جدید برای دریافت زمین در شهرک‌های صنعتی استان، سرعت عمل در تعیین تکلیف زمین‌های معطل مانده در این مناطق ضروری است.

** رییس خانه احزاب استان زنجان گفت: در شرایطی که کشورمان با جنگ اقتصادی و تحریمهای ظالمانه روبه رو است، مشارکت حداکثری مردم در انتخابات می‌تواند آخرین زنجیرهای تحریم را بشکند.

** مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان گفت: سال گذشته هفت هزار و 800 نفر در این استان در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کردند که 6 هزار و 873 نفر مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری شدند.

** رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: مبارزه به موقع با آفات نباتی علاوه بر کاهش حجم سم مصرفی، موجب افزایش 30 درصدی بهره وری تولید محصول کشاورزی و باغی می‌شود.

** با اتمام مراحل تولید سریال " صبح آخرین روز" که روایتی از زندگی دانشمند هسته ای شهید دکتر مجید شهریاری است، پخش این مجموعه هفته آینده از شبکه 2 سیما آغاز می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان با اعلام این خبر، گفت: ساخت این سریال از شهریور سال گذشته آغاز شد و طی 218 روز کاری تولید آن به پایان رسید.

** انتخابات مجمع عمومی شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان زنجان که قرار بود امروز یکشنبه / 19 اردیبهشت / برگزار شود، دوباره به تعویق افتاد و برگزاری آن به زمان دیگری موکول شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان در این باره گفت: با مجموع شرایطی که در استان همچون وضعیت متاثر از شیوع کرونا وجود دارد، استان صلاح ندانست که در این مقطع انتخابات این مجمع برگزار شود.

ابوالفضل عباسچیان افزود: در روزهای آینده فرصت دیگری را از مرکز برای برگزاری انتخابات مجمع عمومی شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان زنجان خواهیم گرفت.

** مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: تمام مجوزها و پروانه‌های فعالیت مراکز گردشگری این استان به‌منظور هوشمند سازی، تسهیل و تسریع دسترسی عموم به خدمات دولتی از ابتدای اردیبهشت‌ماه به صورت الکترونیکی صادر می‌شود.

** رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: سال گذشته پروانه بهره برداری برای 20 معدن در استان صادر شد که این میزان نسبت به سال ماقبل آن، 18درصد رشد داشت.

ناصر فغفوری افزود: همچنین میزان سرمایه گذاری صورت گرفته در بخش معدن استان در سال 99 از رشد 124 درصدی برخوردار بود.

** رییس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان زنجان، گفت: مرکز و دفاتر تعویض پلاک و شماره گذاری خودرو این استان پس از تعطیلی یک ماهه، مجدد به منظور ارایه خدمات به مراجعین، فعال شدند.

** معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: رشته‌های منسوخ‌شده جاجیم پنبه‌ای، پرده بافی و مینای ملیله در این استان با بهره گیری از ظرفیت استادکاران قدیمی احیا می شوند.

*س_برچسب‌ها_س*