پنج‌شنبه 19 مهر 1403

زنجان در هفته‌ای که گذشت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
زنجان در هفته‌ای که گذشت

زنجان - ایرنا - افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا، آغاز به کار واحد تولید ماسک و رتبه نخست زنجان در وصول درآمدهای مالیاتی از جمله عناوین مهم اخبار استان زنجان در هفته گذشته بود.

** به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان با توجه به برنامه ریزی انجام شده 14 بیمارستان فعال استان زنجان شامل 10 بیمارستان دولتی و چهار بیمارستان غیردولتی آماده ارائه خدمات به مبتلایان به بیماری کرونا بوده و نحوه ارجاع بیماران نیز اطلاع رسانی شده است.

** به گفته رییس انجمن داروسازان استان زنجان برای پیشگیری از بیماری کرونا، اقلام بهداشتی مور نیاز مردم این استان از قبیل ماسک، ژل و مواد ضدعفونی کننده از طریق داروخانه‌های این استان در حال توزیع است و این وضعیت همچنان تا رسیدن به وضعیت ثبات ادامه دارد.

** مسوؤل روابط عمومی تیپ 216 زرهی شهید سرلشگر غلامرضا مخبری زنجان گفت: پرسنل متخصص مبارزه با شیوع بیماری‌های بیولوژیک این تیپ به صورت مکانیزه عملیات ضدعفونی و گندزدایی شهر زنجان را انجام می‌دهد.

** رییس کل دادگستری استان زنجان گفت: به دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان زنجان دستور داده شده تا ضمن شناسایی، برخورد قاطع با احتکارکنندگان مواد شوینده، بهداشتی و ماسک صورت پذیرد.

** جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: پلیس این استان به جهت خدمات رسانی به مردم و مقابله با بیماری کرونا ویروس در کمین احتکار کنندگان اقلام بهداشتی است.

** استاندار زنجان گفت: زنجان در وصول درآمدهای مالیاتی رتبه اول کشور را دارد این امر بیانگر تلاش مدیران و انضباط و خوش حسابی مودیان مالیاتی در این استان است.

** رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: اولین و مدرن‌ترین واحد تولید ماسک این استان با ظرفیت تولید روزانه 50 هزار عدد از این محصول آغاز به کار کرد و محصولات آن به بازار عرضه خواهد شد.

** مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: تاکنون 46 درصد پزشکان زنجانی برای دریافت پایانه فروشگاهی در سامانه ثبت صندوق فروش و حافظه مالیاتی ثبت‌نام کرده‌اند.

**رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان گفت: با توجه به شرایط کنونی کشور به دلیل شیوع بیماری کرونا و محدودیت‌های اعمال شده برای مراودات تجاری و بسته شدن مرزها در بخش‌های مختلف، پیشنهاد می‌شود مهلت سه‌ماهه‌ای بدون اعمال هرگونه دیرکرد برای پرداخت اقساط تسهیلات واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی در نظر گرفته شود.

** مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، ایستگاه‌های سلامت جایگزین طرح "آرامش بهاری" در بقاع متبرکه این استان شد.

** فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: با تلاش‌های صورت‌گرفته در سال جاری، 175 مورد از تصرف اراضی ملی در این استان پیشگیری شد که قلع و قمع و رفع تصرف اراضی نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش یافته است.

*س_برچسب‌ها_س*