چهارشنبه 18 مهر 1403

زنجان در هفته‌ای که گذشت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
زنجان در هفته‌ای که گذشت

زنجان - ایرنا - وضعیت زرد کرونایی در استان و برگزاری مراسم احیای شب‌های قدر در شماری از مساجد در زیر سایه کرونا از جمله مهمترین رویدادها و عناوین خبری این استان در هفته گذشته بود.

** استاندار زنجان گفت: هم اکنون این استان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد که طبق پیش‌بینی‌ها و به احتمال زیاد در آینده، تعدادی از شهرستان‌های استان سفید اعلام خواهد شد.

** معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به بازگشایی مدارس این استان گفت: همزمان با بازگشایی مدارس در این استان از 27 اردیبهشت امسال با تشکیل تیم‌های بازرسی قوی نظارت های لازم بر چگونگی اجرای پروتکل های بهداشنی و نحوه حضور دانش آموزان انجام می‌شود.

** مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: برای برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان در این استان 200 هزار ماسک و دستکش نیاز است که ارگان‌های مربوطه به ویژه ستاد کرونای شهرستان‌ها باید همکاری لازم را در تهیه این تعداد اقلام بهداشتی و دسترسی راحت به آن داشته باشند.

** مدیرکل آموزش و پرورش زنجان با اشاره به بازگشایی مدارس این استان از 27 اردیبهشت امسال گفت: بر این اساس حضور دانش‌آموزان در مدارس به صورت داوطلبانه و تنها برای رفع اشکال و طرح سوالات خواهد بود و الزامی برای حضور همه دانش‌آموزان وجود ندارد.

** مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: حضور شماری از شهروندان این استان در مراسم احیا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، جای قدردانی دارد و امیدواریم در دیگر مراسم شب‌های قدر نیز این روند تدوام داشته باشد.

** فرماندار زنجان گفت: جابه‌جایی محل دپوی پسماند روی، یکی از چالش‌های سال‌های اخیر زنجان بوده و انتقال آن به محل جدید نیازمند اعتمادسازی برای مردم است.

** نخستین مسابقه فیلم کوتاه با محوریت آثار و جاذبه‌های شاخص گردشگری و تاریخی استان زنجان برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان با اعلام این خبر به خبرنگاران گفت: این مسابقه با هدف تشویق و ترغیب عموم به فعالیت موثر و نگاه هدفمند با موضوع حفاظت از میراث فرهنگی استان و به مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی برگزار می شود.

** مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان گفت: مبالغ واریزی توسط مردم در خرید سهام شرکت‌های دولتی به خزانه واریز شده و دولت از این مبالغ در بودجه استفاده می‌کند اما مصادف شدن واگذاری سهام شرکت‌ها با ایام کسری بودجه، مشکلات اقتصادی و شیوع بیماری کرونا دلیل بر جبران کسری بودجه از محل واگذاری سهام شرکت‌ها نیست.

** مدیرعامل بیمه سلامت استان زنجان گفت: شهر زنجان به همراه استان گلستان به عنوان پایلوت اجرای مشوق‌های بیمه‌ای سلامت در سال جاری تعیین شده‌اند که این طرح با هدف سلامت محوری و بر مقوله پیشگیری تا درمان تاکید دارد.

** نرخ مشارکت اقتصادی جمعیت 15 ساله و بیشتر استان زنجان از رقم 46.7 درصد در سال 97 به رقم 49.1 درصد در سال گذشته رسید که بر اساس آن، زنجان رتبه نخست را در این شاخص در کشور به دست آورد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اظهار داشت: بر اساس نتایج طرح آمارگیری از نیروی انسانی کشور که در پایگاه اینترنتی مرکز آمار ایران قابل مشاهده است، این استان در کنار افزایش نرخ مشارکت اقتصادی، شاهد کاهش نرخ بیکاری در سال 98 نیز بود.

** رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: طی برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته با اجرای نقشه راه جهش تولید این استان به 65 پروژه زیربنایی و تولیدی با حجم سرمایه‌گذاری 14 هزار میلیارد تومان دست خواهیم یافت.

** مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در سال جاری خرید هر نوع گندم به هر میزان توسط کارخانجات تولیدی، واحدهای صنفی و بنکداری بدون هماهنگی و دریافت مجوز رسمی از اداره کل غله استان تخلف محسوب می‌شود.

** رییس انجمن داروسازان استان زنجان گفت: شمار مراجعه کنندگان به داروخانه‌های استان برای دریافت اقلام پیشگیرانه کرونا به یک چهارم کاهش یافته است اما در خصوص ماسک و دستکش همچنان با کمبود مواجه هستیم.

** معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: بر اساس برآوردهای اولیه انجام شده، طی ماه‌های اسفند و فروردین، شیوع کرونا حدود پنج میلیارد تومان خسارت به اصحاب فرهنگ و هنر در این استان وارد کرده است.

** مدیر بورس منطقه‌ای زنجان گفت: ارزش معاملات بورس این استان در سال گذشته 64 هزار و 94 میلیارد ریال ثبت شد که نسبت به سال 97 که 25 هزارو 28 میلیارد ریال بود، 156 درصد افزایش یافته است.

** رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: سال گذشته یک هزارو 32 فقره جواز تاسیس طرح‌های صنعتی در این استان صادر شده که 35 درصد در مقایسه با سال 97 رشد یافته است.

** مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایراستان زنجان گفت: جهت حمایت از بیمه شدگان در شرایط پیش آمده ناشی از شیوع کرونا، برای آن دسته از بیمه‌شدگانی که در اسفندماه نتوانستند حق بیمه خود را بپردازند و دچار وقفه بیمه‌ای شده‌اند، مهلت 2 ماهه‌ای در نظر گرفته شده است.

** مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: گزارش‌ها بیانگر آن است که تاکنون 106 نفر از کارگران واحدهای تولیدی و صنعتی این استان مشکوک به بیمار کرونا تشخیص داده شده و برای انجام خدمات مورد نیاز به واحدهای بهداشتی و درمانی استان معرفی شده‌اند.

*س_برچسب‌ها_س*