یک‌شنبه 15 مهر 1403

زنجان در هفته‌ای که گذشت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
زنجان در هفته‌ای که گذشت

زنجان - ایرنا - آغاز تصویربرداری سریال شهید شهریاری در زنجان و برگزاری رزمایش «شور عاطفه‌ها» با هدف تأمین مایحتاج تحصیلی دانش آموزان نیازمند از مهمترین رویدادهای خبری این استان در هفته گذشته بود.

** استاندار زنجان گفت: اخذ بارنامه فروش ماده معدنی در این استان به رقم 250 معدن افزایش پیدا کرده که این به معنی استخراج مواد کانی از این تعداد معدن و به فروش رساندن آنها است.

** استاندار زنجان گفت: بسیاری از مکافات ها و مشکلات کنونی شهر زنجان از قبیل باغ شهرها، گاوازنگ، منطقه دو اسب و حتی حاشیه شهرها از نبود طرح جامع نشات می گیرد که تحقق و تصویب نهایی آن مبتنی بر اساس اصول، به صورت علمی و آینده نگرانه، از بروز چنین مسائلی پیشگیری می کند.

** استاد ولی‌الله کلامی زنجانی، شاعر آیینی و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نشان درجه یک هنری گرفت.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در این باره به خبرنگاران گفت: این نشان در سوگواره شعر «پلک صبوری» که در تالار وحدت تهران برگزار شد، به این شاعر آیینی برجسته زنجانی اعطا شد.

** مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: سومین جشنواره ملی داستان نویسی رضوی به زبان ترکی آذری از سری برنامه‌های هجدهمین جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا (ع) در این استان برگزار می‌شود.

** مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: نرخ ازدواج در این استان طی پنج ماهه امسال رقم 8.7 مورد در هر هزار نفر است که این میزان در مقایسه با میانگین کشوری (8.1)، 6 دهم بالاتر است.

سید علی شفیعی افزود: در پنج ماهه امسال سه هزار و 969 مورد واقعه ازدواج در استان به ثبت رسید.

** شرکت کالسیمین به عنوان بزرگترین تولیدکننده شمش روی در خاورمیانه، با وجود سایه سنگین تحریم‌های مستقیم آمریکا، توانسته است در افزایش میزان تولید و حفظ و ایجاد اشتغال به نماد بارزی از حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی و معنا کردن جهش تولید در صنعت روی کشور تبدیل شود.

** مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: تاکنون 11 هزار و 935 نفر برای مسکن کارگری در استان زنجان ثبت‌نام کرده‌اند.

** نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی گفت: آب‌بری صنایع فولاد و مصرف بالای آب در این واحدها، منابع آب‌های زیرزمینی در منطقه ابهر را تهدید می‌کند.

حجت الاسلام حسن شجاعی افزود: در دشت کشاورزی مثل ابهر در خصوص برداشت بالا از منابع آب های زیرزمینی و میزان مصرف آب در برخی صنایع فولاد نگرانی های جدی وجود دارد.

** رزمایش «شور عاطفه‌ها» با شعار" همدل می شویم برای مهربانی در مهر" از 22 شهریورتا 11مهر با هدف تأمین مایحتاج تحصیلی دانش آموزان تحت حمایت با اولویت «ملزومات آموزش غیرحضوری» در استان زنجان برگزار می‌شود.

** تصویربرداری سریال شهید دکتر مجید شهریاری با عنوان" میراث مجید" در زنجان آغاز شد.

به گفته مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان این سریال قرار است در 30 قسمت 40 دقیقه ای تولید و سال آینده از طریق یکی از شبکه های سراسری سیما پخش شود.

*س_برچسب‌ها_س*