شنبه 14 مهر 1403

زنجان در هفته‌ای که گذشت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
زنجان در هفته‌ای که گذشت

زنجان - ایرنا - افزایش شمار بستری روزانه بیماران کرونایی در زنجان و عایدی 70 هزار میلیارد ریالی کشاورزان از فروش محصولات در سال جاری از مهمترین عناوین خبری این استان در هفته گذشته بود.

** استاندار زنجان گفت: در این شرایط واحدهایی که در این استان تولیداتشان با معیشت مردم سروکار دارد مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرند، از طرفی در قبال این حمایت‌ها تولید کنندگان نیز باید به عرضه کالاها با نرخ های مصوب تمکین کنند.

** استاندار زنجان گفت: مدیر پروازی در زنجان نداریم و در واقع این موضوع از مسائل حل شده در استان است.

** رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: از 18 خرداد امسال میزان بستری‌های کرونایی در استان به 40 تا 50 بیمار در روز می‌رسید که اکنون با شیوع موج سوم بیماری این میزان در بیمارستان‌های به 82 تا 123 نفر رسیده است.

** رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در سال زراعی جاری 70 هزار میلیارد ریال از محل فروش 61 نوع محصولات تولیدی عاید کشاورزان این استان شد.

** مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: زنجان در امر کارسازی اعتبارات روستایی جزو استان‌های برتر کشور بوده و آثار و نتایج عملکرد خوب آن در روستاها کاملا مشهود است.

محمدرضا یوسفی با اشاره به خلاصه عملکرد استان در کارسازی منابع اشتغال روستایی، اظهار داشت: کل اعتباری که برای استان طی پنج مرحله تعیین شده 314 میلیارد و 200 میلیون تومان است که از این رقم 244 میلیارد و 500 میلیون تومان مربوط به منابع عادی و 69 میلیارد و 700 میلیون تومان مربوط به منابع حمایتی است.

** مدیر کل استاندارد استان زنجان گفت: به منظور نظارت بر کیفیت تولیدات، در6 ماهه اول سالجاری بیش از یک هزار مورد آزمون بر روی نمونه های واحدهای تولیدی تحت پوشش این استان صورت گرفت که نتایج 85 درصد از نمونه‌ها مطابق با مولفه‌های استاندارد ملی بود.

** مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: هفته کتاب امسال، سه کتابخانه عمومی در این استان به بهره برداری می‌رسد.

امیرعلی نیکبخش افزود: این طرح ها شامل کتابخانه حسینی مسجد جامع شهر زنجان، کتابخانه امام علی شهر قیدار و کتابخانه عمومی روستای محمودآباد در شهرستان خدابنده است.

** فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: فتنه گری‌های آمریکا به رغم گذشت قریب 42 سال از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی همچنان ادامه دارد.

** معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: هم اکنون 85 درصد دانش آموزان مقطع ابتدایی این استان عضو شبکه شاد هستند که با اقدامات انجام گرفته این رقم افزایش یافته است.

** مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: هم اکنون در این استان 92 هزارو 678 واحد مسکونی روستایی وجود دارد که از این تعداد 49 هزارو 582 واحد معادل بیش از 53 درصد مقاوم سازی شده است.

** مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زنجان گفت: خودروهای حمل بار و بخش مسافر در این استان مشمول طرح رایگان دوگانه‌سوز هستند و لازم است مالکان برای انجام این مهم اقدام کنند.

** معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: بانک اطلاعات هنرمندان این استان در حال تدوین است و در آینده نزدیک در بستر وب راه اندازی خواهد شد.

** مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان گفت: شیوع ویروس کرونا کاهش 34 درصدی مراجعان به واحدهای دندانپزشکی تامین اجتماعی استان را رقم زده و این خدمات نسبت به قبل محدودتر شده است.

** مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: در نیمه نخست امسال بیش از هزار و 200 فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت در این استان با سرمایه گذاری بیش از 35 میلیارد کمیته امداد ایجاد شد.

** رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان با بیان این‌که عمان به عنوان سومین کشور هدف صادراتی این استان مطرح است، گفت: با ایجاد دفتر تجاری برای توسعه همکاری‌های اقتصادی استان زنجان در عمان، زمینه هر چه بیشتر توسعه مراودات تجاری با این کشور فراهم می‌شود.

** مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: در زمان حاضر 110 هزار مشترک خانگی این استان کم مصرف هستند و برق رایگان دریافت می‌کنند.

*س_برچسب‌ها_س*