سه‌شنبه 3 مهر 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

وب‌گاه اقتصاد نیوز

حمید سوری اپیدمیولوژیست با بیان اینکه احتمالا واریانت امیکرون ویروس کرونا داخل کشور ما هم هست، گفت: اما از آنجا که نظام پایش واریانت‌ها را در کشور نداریم، نمی‌توانیم مستندی مبنی بر وجود یا عدم حضور این واریانت در کشور را ارائه دهیم؛ البته این در شرایطی است که ما داریم بازگشت به شرایط عادی را تسهیل می‌کنیم.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: یک اپیدمیولوژیست با بیان اینکه احتمالا واریانت امیکرون ویروس کرونا داخل کشور ما هم هست، گفت: اما از آنجا که نظام پایش واریانت‌ها را در کشور نداریم، نمی‌توانیم مستندی مبنی بر وجود یا عدم حضور این واریانت در کشور را ارائه دهیم؛ البته این در شرایطی است که ما داریم بازگشت به شرایط عادی را تسهیل می‌کنیم.

وب‌گاه مشرق نیوز

یک اپیدمیولوژیست گفت: اما از آنجا که نظام پایش واریانت‌ها را در کشور نداریم، نمی‌توانیم مستندی مبنی بر وجود یا عدم حضور این واریانت در کشور را ارائه دهیم.

خبرگزاری ایرنا

تهرن - ایرنا - مطالعات محققان دانشگاه وندربیلت نشان می‌دهد افرادی که از نظر ژنتیکی خطر بالایی برای ابتلا به افسردگی دارند، تعداد گلبول‌های سفید بیشتری نیز دارند. این مطالعه بیش از پیش اهمیت سیستم ایمنی در علت بروز افسردگی را برجسته می‌کند.

وب‌گاه عصر ایران

در کشورهایی که میزان پوشش واکسیناسیون بالاتر است، باز هم تمایل این ویروس به سنین پایین‌تر دیده شده است. بنابراین می‌توان گفت که ممکن است سویه امیکرون به سنین پایین‌تر متمایل باشد.

خبرگزاری ایسنا

یک اپیدمیولوژیست با بیان اینکه احتمالا واریانت امیکرون ویروس کرونا داخل کشور ما هم هست، گفت: اما از آنجا که نظام پایش واریانت‌ها را در کشور نداریم، نمی‌توانیم مستندی مبنی بر وجود یا عدم حضور این واریانت در کشور را ارائه دهیم؛ البته این در شرایطی است که ما داریم بازگشت به شرایط عادی را تسهیل می‌کنیم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: در حالیکه تنها 7.5 درصد از جمعیت قاره آفریقا واکسن کرونا دریافت کرده اند، سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ای به کشور‌های ثروتمند جهان هشدار داد تا واکسن کرونا را احتکار نکنند.

وب‌گاه مشرق نیوز

متخصصان علوم پزشکی می‌گویند: زیرسویه جدید امیکرون که به تازگی شناسایی شده، تاکنون در هفت بیمار در سه کشور شامل آفریقای جنوبی، استرالیا و کانادا مشاهده شده است.

خبرگزاری ایسنا

متخصصان علوم پزشکی می‌گویند: زیرسویه جدید امیکرون که به تازگی شناسایی شده، تاکنون در هفت بیمار در سه کشور شامل آفریقای جنوبی، استرالیا و کانادا مشاهده شده است.

خبرگزاری دانا

تازه ترین وضعیت شیوع ویروس کرونا (کووید - 19) در سراسر جهان از سوی سازمان جهانی بهداشت شناسایی و اعلام شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مطالعات محققان دانشگاه سیچوان چین نشان می‌دهد قرارگرفتن طولانی‌مدت در معرض آلودگی هوا خطر ابتلا به کبد چرب را افزایش می‌دهد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

روسیه قرار بود از اردیبهشت 1400 مقدار قابل توجهی واکسن به ما بدهد که تحویل داده نشد، دلیل‌اش این بود که آن‌ها همزمان با کشورهای دیگر قرارداد بسته بودند اما میزان تولید واکسن‌شان زیاد نبود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: هرچند پیش‌بینی‌های اولیه حاکی از آن است که سویه جدید ویروس کرونا راحت‌تر از گونه‌های قبلی می‌تواند از سیستم ایمنی فرار کند، اما واکسن‌ها به‌ویژه دز سوم، همچنان سطح مناسبی از آنتی‌بادی‌ها را ایجاد می‌کنند و مردم همچنان باید واکسن بزنند.

وب‌گاه خبر آنلاین

روسیه قرار بود از اردیبهشت 1400 مقدار قابل توجهی واکسن به ما بدهد که تحویل داده نشد، دلیل‌اش این بود که آن‌ها همزمان با کشورهای دیگر قرارداد بسته بودند اما میزان تولید واکسن‌شان زیاد نبود، فراتر از میزان تولیدشان با کشورها قرارداد بسته بودند.

وب‌گاه مشرق نیوز

در این گزارش چند پزشک متخصص به بیان توضیحاتی در خصوص سویه جدید کرونا به نام اومیکرون پرداخته اند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمد مهدی گویا تاکید کرد: واکسنی که مورد تایید وزارت بهداشت قرار می‌گیرد، باید فرآیند‌های متعددی را طی کند. وی افزود: بعد از طی فرآیندها، سلامت، اثربخشی و عوارض واکسن در کمیته‌های متعددی مورد بررسی قرار می‌گیرد و نهایتا بعد طی این فرایندها، سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت اعلام می‌کند که این واکسن می‌تواند مورد استفاده در سطح کشور قرار گیرد و...