چهارشنبه 11 مهر 1403

سالگرد رحلت امام خمینی (ره) در عشق‌آباد برگزار شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سالگرد رحلت امام خمینی (ره) در عشق‌آباد برگزار شد

تهران - ایرنا - سی و یکمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی با حضور ایرانیان مقیم عشق‌آباد پایتخت ترکمنستان، کارکنان سفارت و نهادهای ایرانی در مسجد فاطمه الزهرای (س‌) این شهر برگزار شد.

به گزارش روز جمعه رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان در این مراسم بهرام طاهری معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور، ضمن برشمردن صفات برجسته امام راحل (ره) در زندگی سیاسی و نیز شخصی ایشان گفت: حضرت امام (ره) با تحولی که در پایان قرن بیستم ایجاد کردند، پایه‌گذار نظمی جدید در جهان شدند که صحنه بین المللی را کاملا تغییر داد. وی افزود: تاثیر گذاری امام (ره) از آنجا ناشی می‌شد که ایشان دارای شخصیتی کامل و برخوردار از صفات متعدد اخلاقی و معنوی بود، شخصیتی که حتی ناظران و اندیشمندان فراوان خارج از ایران مانند "میشل فوکو" مکررا درباره آن نوشته وگفته اند. معاون سفیر کشورمان همچنین گفت: خصوصیات فردی ایشان نیز بسیار قابل توجه بوده است. نظم و انضباط فردی و پاکیزگی و خوش اخلاقی با خانواده و بسیاری صفات برجسته دیگر این شخصیت بزرگ را الگویی برای تمامی انسان هایی ساخته است که می خواهند امروز در قرن بیست و یکم با نمونه یک انسان الهی آشنا شده و از زندگی او درس بگیرند.

رضا خانیان رایزن فرهنگی سفارت کشورمان در ترکمنستان نیز در این مراسم با ذکر خاطراتی از مراسم تشییع امام راحل (ره)، به دلدادگی مردم ایران به آن رهبر فرزانه اشاره کرد و گفت: مردم ایران در 14 خرداد و در ادای احترام به حضرت امام صحنه هایی به یاد ماندنی در اندازه یک رویداد تاریخی را رقم زدند. وی افزود: 14 خرداد علاوه بر خاطره ارتحال امام راحل (ره)، سالروز آغاز رهبری مقام معظم رهبری آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) نیز هست. رهبری که اکنون 31 سال است پرچم عزت و خودباوری ایران و اسلام را با سربلندی همچنان در اهتزاز نگاه داشته و تحسین دوستان و دشمنان انقلاب اسلامی را برانگیخته است.

در این مراسم همچنین اشعاری در وصف امام راحل (ره) و سوگ دلدادگان آن رهبر بزرگ خوانده شد و شرکت کنندگان با مرور خاطرات خود، یاد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را گرامی داشتند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*
سالگرد رحلت امام خمینی (ره) در عشق‌آباد برگزار شد 2
سالگرد رحلت امام خمینی (ره) در عشق‌آباد برگزار شد 3
سالگرد رحلت امام خمینی (ره) در عشق‌آباد برگزار شد 4