پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

سربازان مایه عزت و امنیت کشور هستند / امنیت بدون وجود سربازان، قوام ندارد

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
سربازان مایه عزت و امنیت کشور هستند / امنیت بدون وجود سربازان، قوام ندارد

معاون هماهنگ کننده وزیر دفاع با بیان اینکه سربازان دژهای مردم هستند، تاکید کرد: سربازان مایه عزت و امنیت کشور هستند و امنیت بدون آنها قوامی ندارد.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ شعبانیان معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همزمان با گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و روز سرباز با حضور در جمع سربازان نیروهای مسلح در آستان قدس رضوی، سربازان را رکن رکین نیروهای مسلح عنوان و اظهار کرد: در ارزش و جایگاه سرباز همین بس که حضرت امام (ره) می فرمایند ما همه سرباز اسلام هستیم و امیدوارم در کتابی که بناست اسم سرباز را بنویسند اسم ما را نیز در کنار سربازان بنویسند.

وی با بیان اینکه سربازان دژهای مردم هستند، افزود: سربازان مایه عزت و امنیت کشور هستند و امنیت بدون آنها قوامی ندارد.

معاون وزیر دفاع همچنین با بیان اینکه سرباز تنها زینت کشور نیستند، تصریح کرد: مقام معظم رهبری و فرمانده معظم کل قوا و تمام مسئولین این نظام مقدس با اتکا به خداوند متعال و به پشتوانه جوانان غیور، شجاع و شیردل سرباز با مستکبران دنیا سخن می‌گویند.

امیر شعبانیان خطاب به سربازان و افسران وظیفه گفت: شما مجاهدین راه خدا هستید و کسی هستید که امام (ره) آرزو می‌کنند جای شما باشند.

وی با بیان اینکه از ده ها هزار شهید جمهوری اسلامی ایران بیش از دو سوم، سربازان عزیز بودند، اظهار کرد: نقش سربازان در دفاع مقدس یک نقش حیاتی، حساس، و سرنوشت ساز بود و به همین دلیل و علت است که می‌گوییم سربازان رکن رکین نیروهای مسلح هستند.

معاون هماهنگ کننده وزیر دفاع با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: سرباز روز مشخصی ندارد؛ همه روزهای سال روز سرباز است و سربازان به عنوان حریم یافتگان نیروهای مسلح بایستی مومن، کاردان و شجاع باشند که الحمدالله هستند.

امیر شعبانیان همچنین به دستاوردهای دوران سربازی اشاره کرد و گفت: خدمت مقدس سربازی علاوه بر دستاوردهای اجتماعی و سیاسی، به جوانان قدرت برنامه‌ریزی، قانون پذیری، تعاون، مسئولیت پذیری، صبر و استقامت، توانایی زندگی جمعی، درک متقابل، آمادگی جسمانی، پرورش جسم و روح می دهد و سربازان با تاسی از منش و رفتار شهیدانی همچون سلیمانی ها و صیادها روح خود را برای سعادت دنیوی واخروی پرورش دهند.

وی تصریح کرد: سربازان جوان، امروز آینده سازان ایران اسلامی اند پس باید خوب آموزش ببینند و در کنار برادران خود در نیروهای مسلح که فرهنگ غنی دفاع مقدس در وجود آنها جاری و ساری است تجربه کسب کرده و آبدیده شوند.

معاون وزیر دفاع گفت: دوران پرافتخار سربازی، دورانی است که اکثر جوانان آن را سپری خواهند کرد، جوان در دوران سربازی اعتماد به نفس پیدا می کند و یاد می گیرد روی پای خودش بایستد. درواقع در دوران سربازی، جوان آبدیده می شود تا جایی که بتواند آینده و کشور خود را بسازد. می آموزد که برای خانواده و دیگران تکیه گاه باشد و یاد می گیرد که مستقل عمل کند. جوان در دوران سربازی از نظر معنوی و مسائل دینی ساخته می شود؛ چون وقتی انسان در شرایط سخت قرار می گیرد، به خدا نزدیکتر می شود و ایمان و تقوای او تقویت می شود.

امیر شعبانیان در پایان با بیان اینکه امسال در وزارت دفاع به مناسبت این روز مقدس در تمامی سازمان ها و صنایع و مراکز تجمعیی و مراکز آموزش برنامه گرامیداشت ویژه ای را با رعایت فاصله گذاری اجتماعی ویژه سربازان برگزار کردیم افزود: وزیر دفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح به مناسبت روز صنعت دفاعی و به منظور ارج نهادن به جوانان سرباز، برای تمامی سربازان وزارت دفاع مرخصی تشویقی منظور کرد.

انتهای پیام