جمعه 13 مهر 1403

سفارت ایران: جامعه بین‌المللی نسبت به توهین به مقدسات مسلمانان بی‌تفاوت نباشند

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
سفارت ایران: جامعه بین‌المللی نسبت به توهین به مقدسات مسلمانان بی‌تفاوت نباشند

سفارت ایران در پاکستان از جامعه بین‌المللی خواست نسبت به اهانت به مقدسات دینی مسلمانان، تعرض به اماکن مذهبی مسلمانان از جمله مسجد‌الاقصی بیتفاوت نباشند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد امروز (پنجشنبه) 24 اسفند ماه و در آستانه روز جهانی مقابله با اسلام هراسی (15 مارس) در بیانیه‌ای، ضمن محکوم کردن همه اشکال خشونت مذهبی، افراط گرایی و اسلام هراسی، بر ضرورت اتخاذ اقدامات هماهنگ در سطوح کشوری، منطقه‌ای و بین‌المللی بخصوص در کشور‌های اسلامی، برای مقابله با پدیده اسلام هراسی تأکید کرد.

در این بیانیه آمده است: متاسفانه، توطئه صهیونیستی و استعماری از طریق اقدامات تحریک آمیزی همچون قرآن سوزی، توهین به پیامبر اسلام و توهین آشکار به مقدسات، اعتقادات و ارزش‌های مذهبی یک و نیم میلیارد انسان به بهانه «آزادی بیان»، به موضوعی عادی تبدیل شده است. این پدیده خطرناک، موجب تشدید تنش، نفرت پراکنی، اسلام هراسی و خشونت علیه مسلمانان میشود و تهدیدی علیه صلح و امنیت بینالمللی و حقوق بشر و تهدیدی علیه روابط مسالمتآمیز بین ملت‌ها و پیروان ادیان الهی و همزیستی مسالمت آمیز به شمار میرود. این بیانیه می‌افزاید: متاسفانه، حمایت آمریکا و برخی کشور‌های غربی از تروریسم و نیز اقدامات برخی گروههای تروریستی و افراطی به نام اسلام، باعث خدشهدار شدن چهره اسلام و موجب افزایش موج اسلام هراسی در جهان شده است. همچنین، برجستهسازی و بزرگنمایی مغرضانه اقدامات خشونتآمیز و تروریستی گروههای خشن و افراطی توسط دستگاه پروپاگاندای غرب، به اسلامهراسی و اسلامستیزی دامن زده است. در بیانیه سفارت ایران عنوان شده است: این در حالی است که در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی و نسل کشی در غزه سکوت اختیار کرده‌اند.

سفارت ایران در اسلام‌آباد در این بیانیه ضمن ابراز نگرانی از تداوم اقدامات خشونت آمیز، افراطی و تروریستی بخصوص به نام دین، توهین به مقدسات دینی و تحریک احساسات پیروان ادیان به بهانه آزادی بیان را محکوم کرده و از جامعه بین‌المللی خواسته نسبت به توهین و بیاحترامی به مقدسات دینی مسلمانان، تعرض به کتب مقدس ادیان الهی و اماکن مذهبی مسلمانان از جمله مسجد الاقصی بیتفاوت نباشند.

در این بیانیه ضمن تاکید بر اهمیت اتخاذ تدابیر هماهنگ برای مبارزه با هرگونه تبعیض، بیگانه‌هراسی و خشونت علیه مسلمانان، از همگان درخواست شده برای مقابله با اسلام هراسی، خشونت مذهبی و تروریسم در چارچوب قوانین و مقرات بین‌المللی و کشوری، تلاش کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی