شنبه 1 اردیبهشت 1403

سفیر: ایران آماده مساعی مشترک برای رفع سوء‌تفاهم‌ها در منطقه است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سفیر: ایران آماده مساعی مشترک برای رفع سوء‌تفاهم‌ها در منطقه است

اسلام‌آباد - ایرنا - سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان از آمادگی کشورمان برای پیشبرد ابتکار میانجی‌گری در منطقه با هدف رفع سوءتفاهمات با کشورهای حوزه خلیج فارس خبر داد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، «سید محمدعلی حسینی» در مصاحبه‌ای با شبکه پاکستانی "24" در اسلام‌آباد گفت: ایران از ابتکار عمل نخست وزیر پاکستان مبنی بر میانجیگری میان تهران و ریاض استقبال کرده و از آن حمایت کرده است. این در حالی است که اسلام آباد پاسخ مناسبی از طرف عربستانی دریافت نکرده است.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال راهکارهای مناسب برای رفع سوء‌تفاهم‌ها است و ارائه طرح صلح از سوی رئیس جمهوری اسلامی ایران به همین منظور به کشورهای منطقه خلیج فارس ارائه گردیده است.

حسینی اظهار داشت: تهران ابتکار میانجی‌گری اسلام‌آباد برای کمک به تنش‌زدایی با ریاض را پذیرفت و از این مساعی منطقه‌ای توسط «عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان تمجید می‌کند.

سفیر کشورمان درباره مسئله کشمیر نیز گفت: کشمیر مانند آن زخم دردناکی است که یادآور دوران امپریالیسم است.

وی درخصوص روابط ایران و پاکستان و تاکید بر رو به رشد بودن این مناسبات طی سال‌های اخیر گفت: مقام‌های بلندپایه دو کشور همسایه اراده جدی برای تقویت هرچه بیشتر روابط دوجانبه دارند.

حسینی اظهار داشت: برخی از طرف‌ها نمی‌توانند شاهد رشد روابط پاکستان و ایران باشند به همین دلیل دست به حمایت و پشتیبانی از عناصر تروریستی و گروه‌های جدایی طلب می‌زنند که تهدیدی مشترک برای تهران و اسلام‌آباد محسوب می‌شوند.

سفیر ایران در پاکستان تاکید کرد: ما معتقدیم با تلاش رهبران هر دو کشور می توان مشکلات و موانع در مسیر توسعه روابط و همکاری‌ها را برطرف کرد.

وی همچنین اعلام کرد: اجلاس آتی بیست و یکمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و پاکستان و کمیته مشترک تجارت مرزی نیز در آینده نزدیک برگزار می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*
سفیر: ایران آماده مساعی مشترک برای رفع سوء‌تفاهم‌ها در منطقه است 2