دوشنبه 16 مهر 1403

سلامت نفس و حرمت‌گذاری به مردم از خصوصیات اصحاب رسانه زنجان است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سلامت نفس و حرمت‌گذاری به مردم از خصوصیات اصحاب رسانه زنجان است

زنجان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: سلامت نفس و حرمت‌گذاری به مردم را از بهترین خصوصیات اصحاب رسانه این استان است و رسانه‌های استان زنجان هیچگاه به دنبال ماجراجویی نبوده‌اند.

حجت‌الاسلام علی خاتمی روز دوشنبه در دیدار اعضای هیات‌مدیره خانه مطبوعات استان زنجان با ایشان که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، افزود: اصحاب رسانه استان با مشکلات زیادی که دارند، رسالت اطلاع‌رسانی، آگاهسازی و بالابردن آگاهی‌های جامعه را به خوبی انجام می‌دهند که جای قدردانی دارد.

وی با اشاره به حضور فعال اصحاب رسانه در کنار کادر درمان در شرایط کرونایی، اظهار داشت: درخشان‌ترین فصل عمر مجموعه خبرنگاری و اطلاع‌رسانی، مربوط به همین روزها است و این فصل در تاریخ دوران رسانه‌ها درخشان خواهد بود و برجستگی خاصی را در انجام رسالت آگاهسازی خواهد داشت.

حجت‌الاسلام خاتمی خاطرنشان کرد: با حضور رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی و آگاهسازی جامعه می‌توانیم موج سوم کرونا را به بهترین شکل، پشت سر بگذاریم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک عید ولایت و امامت و روز خبرنگار، مساله آگاهی مردم را یکی از رسالت‌های انبیا خواند و گفت: پایه ادیان الهی، بالا بردن آگاهی و معرفت مردم بوده است.

وی اظهار داشت: پنج آیه سوره علق مربوط به مبارزه با جهل است و ماموریت پیامبر اکرم (ص) در شبه‌جزیره عربستان آن زمان، تعلیم، تعلم و مبارزه با جهل بود.

حجت‌الاسلام خاتمی تصریح کرد: «علم الانسان ما لم یعلم» پایه ایجاد معرفت و بالابردن آگاهی در جامعه و مبارزه با جهل است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان خاطرنشان کرد: در شرایط امروز که دنیا به دهکده کوچکی تبدیل شده، عقب ماندن از قافله علم، آگاهی و دانایی، بدترین شکل حیات انسان‌ها است.

به گزارش ایرنا در ابتدای این دیدار، حسین نجاری (رییس هیات‌مدیره) و یوسف ناصر (مدیرعامل خانه مطبوعات استان زنجان) گزارشی از تاریخ فعالیت مطبوعات، مشکلات فعالان رسانه‌ای، وضعیت رسانه‌ها و خانه مطبوعات استان ارائه کردند.

*س_برچسب‌ها_س*