دوشنبه 16 مهر 1403

سن ازدواج

سن ازدواج

خبرگزاری مهر

اراک - در نشست تخصصی ازدواج جوانان در خصوص موانع ازدواج و تغییر نگرش ایجاد شده نسبت به ازدواج جوانان با حضور کارشناسان بحث و تبادل نظر شد و همچنان این موضوع جای کار دارد.

خبرگزاری دانشجو

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، فاطمه کول؛ خانواده به مثابه مهم ترین کانون و نهاد انسان ساز در جامعه اینک در خطر است، گزارش‌ها حاکی از اینست که رشد سن ازدواج و ترس از وضعیت اقتصادی و نبود امنیت شغلی و همه از مشکلاتی است که نمی‌توان کتمان کرد. باید پذیرفت که جوانان آینده‌دار این کشورند و اگر برنامه‌ریزی درست و اجرایی برای مدیریت وضعیت امروز صورت نگیرد باید نگران آینده بود. اگر مسئله ازدواج...

خبرگزاری دانشجو

خبرگزاری ایسنا

یک متخصص درمان ناباروری معتقد است: تاثیر ویروس کرونا بر باروری هنوز اثبات نشده است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، الهام معین قفقازی -«میزان تولد کشور در پایان سال 98 نمایانگر رشد جمعیت به کمتر از یک درصد است». شورای عالی انقلاب فرهنگی با ارائه گزارشی ضمن بیان این مطلب، بار دیگر زنگ خطر وضعیت جمعیتی کشور را به صدا در اورد. این در حالی است که در بلند مدت براساس پیش بینی‌های سال 2010 سازمان ملل متحد در صورت ادامه روند کنونی کاهش باروری بر اساس سناریوی حد پایین،...

خبرگزاری ایرنا

سنندج - ایرنا - بیکاری و مشکلات اقتصادی بیشتر مواقع مهمترین عامل ازدواج دیرهنگام یا زودهنگام بیان می‌شود اما مسایل یا عوامل دیگری بر دیر یا زود ازدواج کردن جوانان موثر است که زندگی مدرن، تفکرات جدید و امور فرهنگی برخی از اینهاست که خانواده‌ها و جوانان را دچار تردید و دودلی کرده است.

خبرگزاری ایسنا

سربازی رفته بود یا تحصیلاتش را تمام کرده بود فرقی نمی‌کرد، دست همسرش را می گرفت و توی یکی از اتاق های منزل پدری زندگی مشترکشان شروع می شد. همه چیز همین قدر ساده بود. نه خبری از هشتگ لاکچری بود و نه پز دادن با جهیزیه‌ی نو عروس!

خبرگزاری ایسنا

با یک نگاه نه یک دل بلکه صد دل عاشق شده و دل به دل هم می دهند؛ رابطه عاشقانه برقرار می کنند و سعی می کنند با کند و کاو در روحیات همدیگر و نگاه شان به واقعیت زندگی که گاهی یک ماه تا چندین سال طول می کشد تصمیم به ازدواج بگیرند.

خبرگزاری ایسنا

رئیس مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا درباره یکی از از خدمات مرکز درمان ناباروری ابن سینا گفت: یکی از اقدامات شاخص در حوزه ژنتیک این بوده که امکان استقرار قابلیتی فراهم شده است تا والدینی که دارای ژن‌های معیوب در کروموزوم‌هایشان هستند و فرزندان این‌ها مبتلا به همان بیماری‌های ارثی می‌شوند، با استفاده از تکنیک‌های توام تلفیق شده درمان ناباروری و درمان‌های مولکولی ژنتیک بتوانند صاحب فرزند...

خبرگزاری ایرنا

کرج - ایرنا - کار تصویری فیلم طنز و نقادانه سینما و تلویزیونی ایران 68 با کارگردانی متین اوجانی روز سه شنبه در مجتمع فرهنگی رفاهی شفق شهرستان فردیس استان البرز کلید خورد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا با بیان اینکه جمعیت کشور به سمت پیرشدن سوق پیدا کرده است، گفت: اگر مشکل ناباروری 20 درصد زوج‌ها با روش‌های مختلف درمانی، برطرف شود، می‌تواند بخشی از خلل هرم جمعیتی را اصلاح کند.

خبرگزاری تسنیم

12 میلیون جوان بلاتکلیف در سن ازدواج در کشور داریم که رفته رفته احتمال باروری آنها کاهش می‌یابد؛ نمایندگان مجلس می‌گویند که کمیسیون ویژه جمعیت می‌تواند معضلات را کاهش دهد اما بیش از دو ماه از آغاز به کار مجلس، هنوز در این رابطه اتفاقی نیفتاده است!

خبرگزاری ایرنا

ایلام - ایرنا - مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری ایلام گفت: ملاک ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در راستای تحکیم بنیان خانواده، تحقق عدالت جنسیتی بر اساس سند ارتقای زنان و خانواده است.

خبرگزاری ایرنا

اصفهان - ایرنا - به اعتقاد شماری از کارشناسان، نداشتن مهارت ارتباطی و نبود گفتمان جاری در خانواده، تحول ساختارهای اجتماعی، جابجایی زنجیره ارزشها، فاصله‌های اجتماعی، مهارت آموزی و توقعات نادرست را از جمله مشکلات فراروی ازدواج در جامعه برشمردند.