چهارشنبه 11 مهر 1403

سه شهرستان استان مرکزی از نظر شیوع کرونا در وضعیت زرد قرار گرفتند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سه شهرستان استان مرکزی از نظر شیوع کرونا در وضعیت زرد قرار گرفتند

اراک - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک از زرد شدن وضعیت شهرستان‌های تفرش، محلات و فراهان از نظر شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: این ویروس مهار نشده و همچنان خطر آفرین است و به طور یقین دست کشیدن از رعایت نکات بهداشتی پیک دوباره آن را در جامعه به همراه خواهد داشت.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک، دکتر «سیدمحمد جمالیان» افزود: این سه شهرستان در تقسیم بندی‌های قبل به عنوان مناطق سفید اعلام شده بودند ولی با وجود هشدارها و تاکیدهایی که در این زمینه شد، وضعیت آنها دوباره زرد شده است.

وی با بیان اینکه حالت زرد وضعیتی شکننده دارد و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی شرایط سفید را از بین می‌برد، اظهارداشت: شیوع ویروس کرونا در شهرستان‌های دلیجان، کمیجان، آشتیان، خنداب، زرندیه و شازند به‌گونه‌ای است که این مناطق در آخرین تقسیم بندی وضعیت شهرهای استان، در وضعیت سفید قرار دارند.

وی بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی تاکید کرد و گفت: در اولین روزهای شیوع کرونا در استان مرکزی، شهرستان دلیجان از جمله شهرهای درگیر با این ویروس بود که در وضعیت خطر قرار داشت ولی با تلاش‌های مسئولان و کادر بهداشت و درمان به خصوص با همت مردم روزهای سخت پشت سر گذاشته شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: شهرستان کمیجان نیز در دوره‌ای در شرایط سختی از لحاظ پیک ویروس کرونا ویروس به سر می‌برد که هم‌اکنون شرایط خوبی دارد و جز‌و شهرستان های سفید محسوب می شود که جا دارد، از تمامی پرسنل، مسئولان و مردم شهرستان قدردانی شود.

دکتر جمالیان افزود: موفقیت و کسب نتایج مطلوب حاصل نمی‌شود مگر با تلاش، پشتکار، مدیریت، اتحاد و همدلی که این مهم دراستان مرکزی دور از دست رس نیست.

بر اساس اعلام کیانوش جهانپور رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، 167 هزار و 156 نفر تا 16 خرداد 99 به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 63 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به هشت هزار و 134 نفر رسید.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*