یک‌شنبه 22 مهر 1403

سیاست‌مداران

سیاست‌مداران

خبرگزاری تسنیم

معاون اول قوه قضائیه گفت: دستگاه قضائی مخالف تبصره ماده 48 قانون آیین دادرسی کیفری است و در تلاش هستیم این تبصره را از طریق مجلس شورای اسلامی اصلاح کنیم.

وب‌گاه مشرق نیوز

وب‌گاه دنیای اقتصاد

منصور حقیت پور گفت: در این روزهایی که شرایط حساسی داریم، عده ای تندرو که در مجلس هستند، هم حرف های ضرررسان می زنند و هم ادعا می کنند، مجلس انقلابی روی کار است. انشاءالله به وقت اش نشان خواهیم داد، انقلابی بودن باید چطور باشد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

در بیانیه‌ی قوه قضاییه آمده است: در ماده 282 قانون مجازات اسلامی در مورد مجازات محارب مقرر می‌دارد: «حد محاربه یکی از چهار مجازات عنوان شده است» و در ماده 283 قانون مجازات اسلامی به صراحت مقرر می‌دارد «انتخاب هر یک از امور چهارگانه مذکور در ماده 282 به اختیار قاضی است».

وب‌گاه اقتصاد نیوز

منصور حقیقت پور نماینده ادوار مجلس گفت: متاسفانه عده ای که اصرار به تندروی دارند، متاسفانه در قسمت های مهمی از امور هم حاکم شده اند. در واقع این گروه آنچه خودشان قبول دارند را ملاک قرار می دهند و این اصلا نباید نظر جمهوری اسلامی تلقی شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

آیت‌الله مکارم با تاکید بر اینکه اینکه «در بسیاری از قوانین جنایی و جزایی دنیای امروز نیز این مطلب به وضوح دیده می‌شود که برای یک نوع جنایت چند مجازات را در نظر می‌گیرند»، می‌نویسد: مثلاً در پاره‌ای از جرائم، در قانون مجازات مجرم، حبس از سه سال تا ده سال تعیین شده و دست قاضی را در این باره باز گذاشته‌اند، مفهوم آن این نیست که قاضی مطابق میل خود سال‌های زندان را تعیین نماید.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

ایران در یادداشتی نوشت، هرچند هاشمی و همتی به همراه دیگر چهره‌های وابسته به دولت قبل یا رسانه‌های آنان در تلاش هستند تصویر سیاه دوران ریاست‌جمهوری روحانی را بزدایند اما کابوس دهه نود برای ایرانی‌ها فراموش‌شدنی نیست؛ به گونه‌ای که تصویر سیاه از این دهه در ذهن محسن هاشمی که از نزدیکان حسن روحانی به حساب می‌آید نیز ماندگار شده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

روزنامه ایران در مطلبی نوشته، رشد اقتصادی شش‌درصدی در دولت رئیسی در حالی اتفاق افتاده است که دولت قبل اقتصاد را با رشد منفی تحویل داد، صنعت رشد 5.1 درصدی داشته است، تجارت خارجی افزایش دو برابری پیدا کرده، نرخ تورم به رغم شوک ساماندهی ارز ترجیحی نسبت به سال آخر دولت روحانی رو به کاهش گذاشت و از نرخ تورم تاریخی 49 درصدی سال 1374 یعنی همان سالی که هاشمی رفسنجانی ریاست‌جمهوری را بر عهده...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

بلومبرگ نوشت که تهران و مسکو میلیارها دلار هزینه کرده اند تا ارسال محموله ها از طریق رودخانه، دریا و راه آهن تسریع شود. داده های ردیابی کشتی ها نشان می دهد که ده ها شناور روس و ایرانی مشغول تردد در این مسیر هستند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

بلومبرگ نوشت، ایران و روسیه که زیر فشار شدید تحریم ها هستند رو به یکدیگر آورده و نگاهشان به شرق است. هدف آنها این است که ارتباطات تجاری فیمابین دور از دسترس غرب و مداخلات آن بوده و پیوندهای تجاری جدیدی با غول های اقتصادی و به سرعت در حال رشد آسیا تشکیل دهند.

وب‌گاه عصر ایران

وجود امام عصر، روحانیت را در برابر گرگ های درنده حفظ کرده و حفظ خواهد کرد، چرا که روحانیت، مرزبان دین و اعتقادات تشیع هستند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، عباسعلی رضایی دبیر دومین فصل‌واره فرهنگی و هنری ایثار درباره نمایشگاه عکس این دوره از فصل‌واره، گفت: نمایشگاه عکس دومین فصل‌واره فرهنگی و هنری ایثار به همت بنیاد شهید و امورایثارگران شهرستان‌های استان تهران با همکاری معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه، در قدم اول در ایستگاه‌های میدان انقلاب اسلامی و ارم سبز نصب...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: 50 تن مواد غذایی فاسد که سال‌ها در انبارهای گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) رسوب شده بود با دستور و نظارت دادستانی امحاء شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - کارگاه نقاشی و تصویرسازی «عقیق» همزمان با ایام شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، معاون اول قوه قضاییه گفت: تبصره ماده 48 قانون آیین دادرسی کیفری ناظر به مرحله تحقیقات مقدماتی جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی و همچنین جرایم سازمان یافته‌ای که دارای مجازات شدید مانند اعدام یا مجازات تعزیری درجه سه و بالاتر است. در هفته‌های اخیر برخی از رسانه‌ها و فعالان حقوقی و سیاسی در خصوص دسترسی برخی از متهمان اغتشاشات اخیر به وکیل، مطالبی...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

روزنامه گاردین با انتشار یادداشتی ضمن اشاره به چشم‌انداز تیره رایزنی ها در باب احیای توافق برجام نوشته احیای توافق هسته ای با ایران باید جدا از دو مقوله ادعایی دیگر لحاظ شود.