جمعه 13 مهر 1403

شمار بیماران کرونایی بوشهر به یکهزارو 260 نفر رسید

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
شمار بیماران کرونایی بوشهر به یکهزارو 260 نفر رسید

بوشهر - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: شمار بیماران کرونایی در این استان شناسایی 134 نفر در امروز به یکهزار و 260 نفر رسید البته میزان فوتی و بستری افزایش چندانی نداشته است.

دکتر عبدالمحمد خواجه ئیان روز سه شنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا استان بوشهر افزود: در یک ماه گذشته و به خصوص در 2 هفته اخیر به تدریج میزان ابتلا به بیماری کووید 19 و موارد مثبت کرونا در استان بوشهر با یک شیب نه چندان ملایم در حال افزایش است.

وی اظهارداشت: باتوجه به روند افزایشی ابتلا به ویروس کرونا در این استان ایزوله کردن بیماران مبتلا به این ویروس ضروری است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یادآورشد: خوشه‌هایی پیدا می‌شود که افراد شناسایی شده و آگاه نسبت به بیماری در آن وجود دارد و باید از طریق سیستم قضایی در این خصوص تصمیم‌گیری و اقدام شود.

خواجه ئیان اضافه کرد: انتقال ویروس و شیوع بیماری در قالب تجمع‌ها ودورهمی‌ها رخ می‌دهد و دیگر اینکه بعضی افراد که از بیماری خود اطلاع دارند در جامعه حاضر شده و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

وی ادامه داد: هر عاملی که موجب ازدحام شود باید جلوی آن گرفته شود همچنین استفاده از ماسک ضروری است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تاکید بر اینکه امکان قرنطینه کامل وجود ندارد، اضافه کرد: با توجه به سیر صعودی بیماری نباید با خوش باوری و تصور اینکه ویروس ضعیف شده در رعایت اصول بهداشتی اهمال کرد.

وی تاکید کرد: در استان بوشهر با بیماریابی ناقلان پیش از آنکه دچار علامت شوند شناسایی شدند اما در زمان حاضر حتی 20 تا 30 درصد مردم در بازارهای بوشهر و شهرستان‌ها موارد بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

خواجه‌ئیان گفت: شب گذشته در بررسی آمارها متوجه شدم بیش از 60 درصد نمونه‌های دیروز مثبت شده که این نشان می دهد چون ما تنها بر روی افراد مشکوک کار می‌کنیم در صورت گسترش بیماریابی موارد ناقل که خیلی هم زیاد هستند شناسایی خواهند شد.

وی با تاکید براینکه بانک‌ها و دفاتر پیشخوان شرایط خوبی ندارند گفت: موارد بستری در حال افزایش است و در آینده بیشتر می‌شود و برداشتن هر محدودیتی باید توجیه داشته باشد، کما اینکه بسیاری از فعالیت‌ها می‌توانندبر روی بستر اینترنت انجام شوند که باید به این موضوع توجه شود.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون 157 هزار و 562 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 64 نفر در 24 ساعت گذشته، آمار جان باختگان کرونا در کشور به 7942 نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز سه شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز 13 خرداد 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و 117 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد.

*س_برچسب‌ها_س*