دوشنبه 16 مهر 1403

شمار کارگران واحدهای تولیدی مبتلا به کرونا در زنجان به یک‌هزارو 102 نفر رسید

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
شمار کارگران واحدهای تولیدی مبتلا به کرونا در زنجان به یک‌هزارو 102 نفر رسید

زنجان - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: تاکنون در مجموع یک‌هزارو 102 مورد بیماری کرونا در واحدهای تولیدی و صنعتی این استان گزارش شده که بیشترین بیماران به ترتیب به شهرهای زنجان، ابهر و سلطانیه اختصاص دارد.

محمدرضا یوسفی شامگاه سه‌شنبه در جلسه پیشگیری از بیماری کرونا که بصورت آنلاین برگزار شد افزود: در راستای اجرای مصوبات تاکنون 2 هزارو 778 بازرسی از واحدهای تولیدی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی استان انجام و به موارد خلاف پروتکل‌های بهداشتی تذکر و سپس پیگیری لازم انجام شده است.

وی اضافه کرد: در اجرای مصوبات و با توجه تمهیدات اتخاذ شده هسته های همیاران سلامت در 454 واحد تولیدی بالای 10 نفر تشکل شده که تجربه بسیار موفقی را به همراه داشته، چرا که این افراد می توانند به عنوان بازوان بسیار قوی در امر نظارت بر رعایت پروتکلهای بهداشتی در این واحدها باشند.

این مسؤول ادامه داد: بر این اساس تاکنون بیش از 600 مورد گزارش از سوی همیاران سلامت در خصوص نحوه اجرای پروتکل های بهداشتی اعلام شده که این اقدام در جهت نظارت بر اجرای مفاد این توصیه های بهداشتی است.

یوسفی بازرسی از سرویس ایاب و ذهاب کارگری را از جمله اقدامات دوران کرونایی عنوان کرد و افزود: طی روز گذشته 42 مورد بازرسی توسط بازرسان کار انجام شد که بیشترین آن به شهرک صنعتی روی، شرکت های مستقر در ابهر و خرمدره اختصاص داشته و علاوه بر آن مستندسازی تصاویر استقرار کارگران نیز مبنی بر رعایت پروتکل‌ها تهیه شده است.

وی اظهار داشت: تمامی رانندگان سرویس های ایاب و ذهاب نیز مظف به رعایت بهداشت فردی شده اند و به تمامی تمهیدات قبل و بعد در ارتباط با ضد عفونی محیط و استفاده از ماسک نیز تاکید جدی شده است که در این خصوص تعدادی به عنوان ناظر فعالیت می کنند.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در اغلب واحدهای تولیدی و صنعتی استان در بدو ورود تب سنجی لازم برای جلوگیری از انتشار ویروس از گروه‌های هدف انجام می گیرد تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه در صورت استفاده نکردن مکرر کارگران از ماسک حفاظتی بیماری کرونا پس از تذکرات و بی توجهی این موضوع در کمیسیون امنیت کارگری مطرح می شود، تاکید کرد: در صورت تداوم موارد، از طریق مراجع قضایی و با توجه به فصل جرائم مجازات و پیش بینی هایی که شده برخوردهای لازم انجام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت ادامه داد: با توجه به بازخوردهای اغلب واحدهای تولیدی پس از ابلاغ و تذکر نسبت به رعایت موارد یاد شده اقدام کرده اند که این روند همچنان تداوم خواهد یافت.

وضعیت تسهیلات پرداختی ها خوب نیست

یوسفی با اشاره به وضعیت پرداخت تسهیلات کرونایی نیز گفت: تا کنون هفت هزارو 258 فقره پرونده در سامانه کارا ثبت نهایی شده اند که میزان تسهیلات درخواستی نیز حدود 140 میلیارد تومان است که از مجموع پروانه های ثبت شده در سامانه هفت هزار و 228 فقره با بیش از 136 میلیارد و 244 میلیون تومان برای پرداخت به بانک های عامل معرفی شده است.

وی اضافه کرد: از مجموع درخواست های در اختیار بانک نیز حدود یک‌هزار و 334 پرونده با رقم قریب 20 میلیارد تومان پرداخت شده که عملکرد شبکه بانکی این استان بر اساس میزان نسبت پرداخت به تسهیلات معرفی شده تا کنون 14 درصد است.

یوسفی با مقایسه میزان عملکرد این تسهیلات در سطح کشور نیز گفت: در مجموع معادل 28 درصد از منابع کشور به تعداد 685 هزارو 740 فرصت شغلی حمایت شده را در بر می‌گیرد که با تمهیدات استانی و همکاری سیستم بانکی تلاش می شود با تشکیل ستاد کمک به نهایی شدن ثبت نامی در 12 دستگاه اجرایی و به صورت جهشی افزایش رقم پرداختی‌ها محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: تا کنون تنها 30 درصد از میزان 488 میلیارد تومان اعتبارات تخصیصی کرونا به استان فقط 140 میلیارد تومان آن به تعداد هفت هزار و 260 پرونده اختصاص یافته است که آمار قابل قبولی نیست و امیدوریم با همکارهای بین بخشی تا پایان ماه جاری وضعیت کنونی بیش از گذشته ارتقا یابد.

*س_برچسب‌ها_س*