سه‌شنبه 8 آبان 1403

شهرداری‌ها نگاه عمیق‌تری به ورزش شنا داشته باشند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
شهرداری‌ها نگاه عمیق‌تری به ورزش شنا داشته باشند

قم - ایرنا - رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو جمهوری اسلامی گفت: شهرداری‌ها در تمام دنیا بنیان ورزش همگانی هستند و آنها باید نگاه عمیق‌تری به این رشته ورزشی داشته باشند.

به گزارش ایرنا، محسن رضوانی روز چهارشنبه درجمع انتخاباتی هیات شنا قم در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان این استان افزود: یکی از پایه‌های اساس توسعه ورزش پایه شنا دانش آموزان و وزارت آموزش و پرورش محسوب می‌شوند و باید از ظرفیت استخرهای شهرداری‌ها هم بهره بیشتری برد. وی ادامه داد: درکل کشور باید استخر استاندارد با نگاه توسعه همگانی ایجاد شود تا این رشته ورزشی با آرامش به کار پرداخته و شناگر تربیت شود.

وی افزود: کرونا به شنا و ورزش‌های آبی آسیب چند برابری نسبت به دیگر رشته‌های ورزشی وارد کرد و استخرداران، مربیان و ورزشکاران آسیب جدی دیدند.

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: ورزشکار حرفه‌ای شنا اگر یک هفته شنا نکنند مانند فوتبالیستی است که سه ماه تمرین نداشته باشد.

رضوانی در ادامه با اشاره به جدایی «الکساندر چیریچ» سرمربی تیم ملی واترپلو ایران از این تیم گفت: او تا پایان شهریور با فدراسیون شنا قرارداد دارد اما قرار است به باشگاه المپیاکوس یونان برود.

چیریچ بدلیل مسائل مالی تیم ملی واترپلو را ترک نکرد

وی ادامه داد: چیریچ نه به خاطر مسائل مالی بلکه به دلیل دوری از خانواده، ایران را ترک می‌کند. وی افزود: بعد از جدایی این سرمربی، بدنبال جذب یک مربی توانمند هستیم و ابتدا روی توان نیروهای داخل کشور حساب باز می‌کنیم.

رضوانی در ادامه تاکید کرد که رئیس جدید هیات شنا استان قم باید در انتخاب اعضای هیات رئیسه از افراد جدیدتر بهره بگیرد و مجمع این مجوز را به او می‌دهد.

وی اظهار داشت: استان قم استعداد خوبی در شنا کشور دارد و می‌تواند قهرمانانی تربیت کند که در آسیا و جهان عنوان‌دار شوند.

وی ابراز داشت: مدارس شنا باید در قم تاسیس شود و در حقیقت آموزش شنا در کل کشور باید در مدارس باشد.

در پایان مجمع انتخاباتی هیات شنا استان قم امیر ملک محمدی با کسب اکثریت آرا برای مدت چهار سال به عنوان رئیس این هیات انتخاب شد.

برچسب‌ها