سه‌شنبه 10 مهر 1403

شهردار تهران: برای بازگشایی مسیر پادگان جی با ارتش به توافق رسیدیم

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
شهردار تهران: برای بازگشایی مسیر پادگان جی با ارتش به توافق رسیدیم

تهران - ایرنا - شهردار تهران از توافق مدیریت شهری با ارتش برای بازگشایی مسیر پادگان جی خبر داد و ابراز امیدواری کرد تا در خصوص پادگان تسلیحات نیز این توافق حاصل شود.

پیروز حناچی روز شنبه در آئین آغاز عملیات احداث بوستان ارتش گفت: شهر تهران را در طول تاریخ به سه نکته آن می شناختند یکی ارتفاعات البرز، 240 میلیون متر مکعب آب که از دامنه های البرز جاری بود و یکی هم به چنارستان های وسیع آن که چنار امام زاده یحیی یکی از آنهاست.

وی ادامه داد: این مکان هم که در آن قرار داریم، یکی از باغ های باقیمانده در تهران است که به باغ سلطنت آباد معروف بود؛ این پادگان که در پهلوی اول شکل گرفت و یکی از قدیمی ترین برگ های شناسنامه ارتش است و شاید با ارزش ترین پادگانی است که به جهت وسعت و ارزش در کشور داریم بنابراین اتفاقی که امروز می افتد از این جهت بسیار اهمیت دارد.

به گفته حناچی، پروژه تبدیل پادگان 06 به بوستان ارتش به نفع شهروندان است و اگر پروژه ای را سیاستگذاران و سرمایه گذاران انجام دهند و نفع مردم را نبینند آن پروژه تبدیل به ناهنجاری می شود.

حناچی با تشکر از ارتش برای همراهی با مردم گفت: قبلا انتقال پادگان های 07 خرم آباد و پادگان ارومیه را مشاهده کردیم که با بزرگواری و مذاکره به نتیجه رسید و این مسیر ادامه خواهد یافت.

وی ابراز امیدواری کرد تا با حضور معماران و هنرمندان با ایجاد خلاقیت بوستان ارتش مثل تپه های عباس آباد به مکانی برای گردشگری تبدیل شود.

حناچی گفت: تلاش می کنیم نگاه مان را عوض کنیم و به جای بارگذاری سنگین با اقتصاد مبتنی بر فرهنگ این زمینه را برای مردم فراهم کنیم که نفع این فضای فیزیکی به همه برسد و خوب است دوستان بدانند بارگذاری در این فضا از یک هزار و 600 به 630 هزار متر مربع کاهش یافته و این با همکاری ارتش و نظرات کارشناسی ماده 5 و کمیته دبیرخانه شورا عالی بوده است.

وی افزود: همچنین تلاش می شود تا اتصال این مجموعه به مترو از طریق ایستگاه صیاد ایجاد شود.

حناچی ابراز امیدواری کرد که شهرداری با ارتش برای باز شدن پادگان جی و پادگان تسلیحات در منطقه سیزده به توافق برسد و گفت: به زودی آرزوی شهید ستاری را در ایجاد موزه پرواز در بوستان ولایت را محقق خواهیم کرد.

عملیات احداث بوستان ارتش و تبدیل پادگان 06 به فضای سبز شهری با حضور فرمانده کل ارتش، شهردار تهران، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مقامات لشگری و کشوری امروز شنبه آغاز شد.

پادگان 06 ارتش در محدوده خیابان پاسداران، با توافقی که میان شهرداری و ارتش انجام شد قرار است به بوستانی 35 هکتاری تبدیل شده و با هدف رفع کمبود فضای سبز عمومی در این منطقه، در اختیار مردم قرار گیرد.

*س_برچسب‌ها_س*