جمعه 7 اردیبهشت 1403

طرح توانمندسازی 15 هزار دانشجوی فعال فرهنگی، سیاسی کشور اجرا می شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
طرح توانمندسازی 15 هزار دانشجوی فعال فرهنگی، سیاسی کشور اجرا می شود

کرج - ایرنا - معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور گفت: در اجرای طرح حامیم (حلقه های میانی)، توانمندسازی 15 هزار دانشجوی فعال فرهنگی، سیاسی سراسر کشور در برنامه کاری قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین مهدی فاطمی پور روز پنجشنبه در آیین افتتاح طرح حامیم (حلقه های میانی) که به منظور توانمندسازی دانشجویان فعال سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های البرز که در پردیس کرج دانشگاه خوارزمی برگزار شد، افزود: پس از 2 سال آموزش غیرحضوری در فضای دانشگاه ها، دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها به این نتیجه رسید که پیش از آغاز سال تحصیلی جدید به فضای دانشگاه ها با یک آمادگی وارد شویم.

وی اظهار داشت: 2 سال تعطیلی دانشگاه ها و کلاس های غیرحضوری یک سری سنت ها و عادت هایی را رقم زده و یکسری انسجام ها به خصوص در تشکل ها و فضاهای فرهنگی متاثر از این فضای غیرحضوری آسیب هایی دیده است.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور گفت: ماموریت مهم ما توانمندسازی، ارتقا، معرفت افزایی، تربیت و جامعه پذیر کردن در فضای دانشگاه ها است که بهترین ایده ای که به ذهن رسید و طراحی شد این بود که بر روی هسته جدی تری که علاقمند به فعالیت های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در دانشگاه ها هستند برنامه ریزی کرده و ارتباط بگیریم تا دور هم جمع شوند و اشتراک ایده ها را داشته باشند.

فاطمی پور افزود: به دنبال آن بودیم تا در سال تحصیلی جدید با عدم هماهنگی و دغدغه مواجه نشویم که در 31 استان کشور به صورت اردوهای استانی برنامه هایی داریم تا دریافت مهارت های جدید و پاسخ به شبهات و ارتباطات فرهنگی شکل بگیرد ضمن اینکه با کمک این دانشجویان بتوانیم دانشگاهی را با برنامه ای تاثیرگذارتر که دارای هدف و ماموریت هست را با هم اداره کنیم.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از انتشار بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی یک جلسه تشریحی برای مسوولان و جوانان گذاشتند تا بدانند که برای 40 ساله دوم انقلاب اسلامی چکار کنند و راهبرد ارایه دهند.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور اضافه کرد: رهبر انقلاب نقش ویژه ای برای مردم تعریف کردند که صاحبان این نقش با عنوان حلقه های میانی و واسطه بین مردم و حاکمیت تلاش می کنند که دغدغه ارتقای جامعه خود را داشته باشند.

وی گفت: این گروه های مردم نهاد بر مبنای اشتراکات ایمانی و دغدغه های متعالی انسانی و رسالت های اجتماعی و فردی شکل می گیرد و بعد اساس اتفاق های مثبتی می شوند.

فاطمی پور با تاکید بر اینکه این حلقه ها باید گسترش یابند و به آن ها کار سپرده شود، افزود: در فضای آموزش عالی کشور اگر کسی یک کانال سیاسی اجتماعی را اداره می کند شامل این اتفاق به صورت تیمی و اثرگذاری است.

وی با اشاره به اینکه در اجرای طرح حامیم قرار است 15 هزار دانشجوی دغدغه مند در سراسر کشور شرکت کنند، بیان داشت: این دانشجویان به دنبال ارتقای مهارت هایشان بوده و احساس می کنند در آینده کشور می توانند کمک کنند و امسال توانمند می شوند که در فضای حقیقی، رسانه ای، دانش افزایی و توانمندسازی را علاوه بر سازماندهی و شبکه سازی شکل دهیم.

فاطمی پور گفت: در طول تاریخ یک دعوای جدی وجود داشته که انسان باید چگونه زندگی کند که انسان به عنوان مخلوقی از مخلوقات پروردگار با دیگر مخلوقات متفاوت است که این تفاوت نیز به دلیل سه ویژگی مهم است که اگر چه بخواهیم یا نخواهیم در این دعوا هستیم و باید در این دعوا انتخاب کنیم در کدام سپاه باشیم.

وی این دعواها را در حوزه عقل، اراده و انتخاب دانست و افزود: با عقل می تواند محاسبه و تحلیل کرد و یاد گرفت و اتفاقات مهی را رقم زد و با اراده و انتخاب می توانیم انتخاب کنیم که در لشکر حسین (ع) باشیم یا در لشکر یزید، در لشکر حضرت ولی عصر (عج) باشی یا در لشکر مقابل و یا در جبهه اسلام باشی یاجبهه کفر و یا در مسیر انقلاب یا مقابل آن قرار بگیریم.

فاطمی پور اظهار داشت: به دلیل این ویژگی ها در طول تاریخ انسان در مسیر انتخاب هایی بوده که تعیین می کند ما چگونه زندگی کنیم و سبک زندگی ما بر اساس این انتخاب شکل می گیرد.

وی گفت: تمام تلاش ما نیز با برگزاری طرح حامیم این بوده که با برگزاری دوره های مختلف طرح کلی اندیشه اسلامی، طرح همرزمان حسین (ع) و طرح کتاب خط امام دانشجویان را در این انتخاب ها کمک کنیم.

طرح حامیم به مدت هفت شبانه روز برای حدود 290 نفر از دانشجویان فعال در عرصه های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه خوارزمی کرج برگزار می شود.

برچسب‌ها