یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

عفو مقام رهبری موجب نابودی ناامیدی و به‌رخ کشیدن ابهت نظام دستگاه قضایی شد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
عفو مقام رهبری موجب نابودی ناامیدی و به‌رخ کشیدن ابهت نظام دستگاه قضایی شد

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه گفت: عفو مقام معظم رهبری توانست نا امیدی را از بین ببرد و ابهت نظام، دستگاه قضایی را نیز به‌رخ کشاند.

حجت الاسلام و المسلمین علی عبداللهی با اشاره به حضور پر شور و میلیونی آحاد مردم در مراسم راهپیمایی 22 بهمن ماه تاکید کرد: مردم انقلابی و وفادار ایران اسلامی یکبار دیگر ثابت کردند که در هر شرایط و زمانی پای کار این انقلاب بوده و خواهند ماند.

وی ادامه داد: با مشاهده این حضور پرشور مردم در جشن پیروزی انقلاب، برای خدمت در این نظام و خدمت به این مردم بر خود بالیدم، حقیقتاً 22 بهمن امسال یک خلقت و بعثت جدید برای انقلاب اسلامی بود.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه، با بیان اینکه مسئولان باید همواره قدردان این موهبت الهی باشند و تمام توان خود را برای خدمت صادقانه و خالصانه به کشور و مردم عزیز بکار گیرند، اضافه کرد: سرمایه جمهوری اسلامی و بلندای این نظام، ملت بزرگ ایران است و آنچه که امروز اسلام را به ترازی مورد نظر اهل بیت (ع) می‌رساند، همین جمهوری اسلامی است که این انتظار را ثبات و استحکام بخشیده است.

حجت الاسلام و المسلمین علی عبداللهی بیان کرد: دشمنان تمام تلاش خود را بکار بستند تا به این نظام و اسلام ضربه زنند و برای اینکار تمام فنون و ابزار خود اعم از رسانه‌های مختلف، پیاده نظام در داخل، اپوزیسیون و هر آنچه که داشتند برای آسیب زدن و زخمی کردن این پرچم، ایجاد نارضایتی عمومی و به تقابل کشاندن مردم با نظام، نابودی افکار و اعتقادات و ارزش‌های دینی، به صحنه کشاندن جوانان عزیزدر راستای منویات خبیثانه و جاسوس مآبانه خود به میدان آوردند.

وی ادامه داد:، اما به تعبیر حضرت آقا هر چند مهندسی خوبی نیز انجام دادند، اما باز درمحاسباتشان اشتباه کردند، زیزا آنان هیچگاه این مردم را نشناختند و نخواهند شناخت.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه با بیان اینکه یقیناً به گفته آیت الله سیستانی، اگر امروز سوسویی از تشییع مانده به برکت وجود ایران و نظام اسلامی ایران است و اگر این نظام آسیب ببیند تشیع هم آسیب می‌بیند،

افزود: مردم عزیز، مومن و انقلابی این را به خوبی می‌دانند و برغم تمام کمبود‌ها و مشکلات همچنان برای حفظ این حریم در میدان حضور دارند.

وی در ادامه با تببین شخصیت وجودی حضرت امام (ره) گفت: حضرت امام خمینی در عمل چند نکته را به ما یاد دادند، اول اینکه پیروزی انقلاب با اتکای به خداوند و نصرت امام عصر ارواحنا فداه بود و با پشتیبانی آن‌ها محفوظ خواهد ماند و دوم اینکه این انقلاب به واسطه حضورمردم به پیروزی و رشد رسید و خلف صالح او نیز این را به اثبات رساند که حفظ نظام اسلامی جز با دست با کفایت مردم امکان پذیر نیست.

حجت الاسلام و المسلمین علی عبداللهی با بیان اینکه امامین انقلاب با تکیه بر این 2 اصل استعانت از خداوند متعال و تکیه بر پشتوانه مردمی توانستند در مقابل دنیا بایستند، افزود: عزت و سربلندی این کشور بواسطه پیروی از ولایت فقیه است و برای این نعمت شکرگزار انقلاب و ارزش‌های انقلابی هستیم.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه در جمع قضات با تمجید از عملکرد آنان درجریان رسیدگی به پرونده‌ها یادآوری کرد: بر اساس گزارش‌های واصله عزیزان بازپرس به واسطه تداوم زمان و برای سرعت بخشیدن به رسیدگی و تعیین تکلیف پرونده‌ها، هر چند دچار خستگی مفرط شدند، اما با روحیه جهادی و با احساس وظیفه توانستند در مدت زمان کوتاهی تصمیم گیری کنند، تا علاوه بر برخورد مقتدرانه با متهمان، ثبات و امنیت را به جامعه بازگردانند و این همان مصداق حفظ ارزش‌های انقلاب است که بواسطه شما عزیزان در دستگاه قضا رخ داد.

وی با بیان این مطلب که پیگیری و درخواست رئیس قوه قضاییه از رهبر معظم انقلاب مبنی بر عفو فریب خوردگان و فرزندان خود که دچار اشتباه شده و در دام این شیاطین گرفتار شدند جلوه‌ای از نگاه رحمانی بود، افزود: این رأفت پدرانه رهبر فرزانه انقلاب یک بار نشان داد که نظام جمهوری اسلامی در مقابل دشمنان خود با تمام قدرت و اقتدار می‌ایستد، ولی در قبال فرزندان خود همیشه متواضعانه و از روی دلسوزی رفتار می‌کند، به گونه‌ای که همگان باور کنند پدری دلسوزی مانند، ولی فقیه در حاکمیت جمهوری اسلامی دارند و این نگاه رئوفانه توانست یأس و نا امیدی را از بین برده و ابهت نظام و دستگاه قضایی را نیز به رخ کشاند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی