شنبه 9 تیر 1403

علت ورود زاکانی به عرصه انتخابات مشخص شد

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
علت ورود زاکانی به عرصه انتخابات مشخص شد

اقتصادنیوز: زاکانی کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: علت ورود به عرصه انتخابات ریاست جمهوری این بود که ترسیدم که یک وقت برگردیم به دهه 90.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، علیرضا زاکانی چهارشنبه شب؛ 6 تیر 1403 با حضور در برنامه «بدون تعارف» گفت: چیزی که باعث ورودم به صحنه انتخابات شد ترسیدم که یک وقت برگردیم به دهه 1390 همان دهه‌ای که به تعبیری دهه عبرت شد و سیاهی‌هایی که باعث دردسر مردم شد. جنبه دوم البته معیشت و سفره مردم بود که در کنارش کشور ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالایی دارد که در خصوص رفع مشکلات مردم و کشور و پیشرفت و آبادانی کشور انجام شده و باید بشود.

وی در ارزیابی از عملکردش در شهرداری تهران گفت: در دوره شهرداری روح و جسم تهران را یکپارچه دیدیم و تمام تعهدات گذشته که در جهت منافع مردم بود را پذیرفتم اگرچه شهردار دیگری تعهد ایجاد کرده بود. 33 ماه در تهران شهردارم. این همان نسبتی است که دائما غبطه می‌خورم که کارهای بزرگ‌تری می‌شد انجام داد اما چرا بهتر و بیشتر کار نکردیم؟ با این حال کارهای انجام داده ما بیشتر از کارهایی است که دیگران انجام دادند.

خبر مرتبط زاکانی: آمده‌ایم تا صدای کسانی باشیم که در پس فساد و تبعیض، دچار فقر شده‌اند

اقتصادنیوز: نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: آمده‌ایم تا صدای ملت باشیم. آمده‌ایم تا صدای کسانی باشیم که در پس فساد و تبعیض دچار فقر شده‌اند.

وی ادامه داد: باید زیر دو خم عناصر فساد اقتصادی را گرفت البته واسطه‌هایی با عمل‌شان سفره مردم را تنگ می‌کنند و معیشت مردم را به خطر می‌اندازند. وقتی شما بخواهید این‌ها را به زمین بزنید حتما سراغ‌تان می‌آیند اما خدا مدافع ماست و هیچ کس نمی‌تواند حریف شود. زور مردم و خدا به آن‌ها می‌رسد. ان‌شاءالله به لطف الهی فساد را ریشه‌کن می‌کنم.

خبر مرتبط واکنش تند زاکانی به انتشار تصویر دیدار مسعود پزشکیان و حسن روحانی

اقتصادنیوز: نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: آمده‌ام نماینده جبهه ای باشم که با مفسدین مواجه شوم و حق مردم را بگیرم.

کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ادامه داد: وزیر مهمی را در سال 1383 که جنبه‌های امنیتی را دنبال می‌کرد به مجلس آوردم. بعد از مدتی پرونده‌ای را دنبال می‌کردم با وجودی که هنوز نماینده هم نبودم، یک فرد عادی و استاد دانشگاه بودم. به نظرم رسید که حق مردم در حال ضایع شدن است، به همان وزارتخانه زنگ زدم و گفتم فلان مدیرتان فلان فساد را می‌کند، دو نفر از مدیران‌شان را به دفتر بنده فرستادند. آن‌جا صحبت کردیم و کلنجار رفتند و آخرش گفتم اگر رعایت نکنید حتما با شما برخورد می‌کنم، برگشت گفت مگر تو کی هستی و چه کاری از دستت بر می‌آید؟

وی تصریح کرد: ماجرایی اتفاق افتاد و همین‌ها شکایت کردند اما محکوم شدند.

وی در پاسخ به سوالی درباره اموالش گفت: بنده چیز خاصی ندارم. حقوق هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان امام خمینی را می‌گیرم. در عمرم کار خصوصی پزشکی نکردم. معتقدم باید در مجموعه‌های دولتی کار کنم وگرنه کار در بیمارستان‌های خصوصی بد نیست.

زاکانی ادامه داد: منزلی که در آن سکونت دارم را در دهه 1380 خریداری کردم و در دهه 1390 با دامادها و فرزندانم ساختیم. منزلم در اطراف خیابان ایران است. هیچ ویلا و ماشینی ندارم. از شهرداری هم مثل مجلس حقوق نگرفتم. در عمرم اصلا ماموریت نگرفتم. منزل و ماشین ثبت‌نامی هم ندارم. امروز هم که در خدمت شما هستم به هیچ وجه لنگ نمانده‌ام. وی گفت: بارها بین دو راهی مانده‌ام. مثلا در موضوعی فکر می‌کردم غارتی صورت می‌گیرد. دو رییس‌جمهور و یک برادر رییس‌جمهور علیه بنده شکایت کردند. وزارت اطلاعات و نفت و برادر رییس‌جمهور در دهه 1390 بر علیه بنده شکایت کردند. آنان 8 وکیل داشتند و بنده تنها بودم. صحبت کردم اما هیات منصفه که ترکیبی از سلایق سیاسی بود، هر 15 نفرشان رای دادند که بنده دارم از حق مردم دفاع می‌کنم اما قاضی آن دادگاه بنده را محکوم کرد به یک سال زندان. این یک سال زندان سبب شد در سال 1396 شورای نگهبان صلاحیت بنده را احراض نکند چون این زندان، زندان بدوی بود. بعدا این حکم شکسته شد و گفتند این حکم سیاسی بود و فلانی از حقوق ملت دفاع کرده بود. وی ادامه داد: آن لحظه برایم سخت بود چون دنبال خدمت به مردم بودم اما با توکل به خدا مشکلات رفع شد.

وی تصریح کرد: احساس مردم از بنده این است که بنده آدم سرسختی هستم. بنده این اخلاقم را از پدرم آموختم. در برابر کسانی که حق مردم را می‌خورند سرسخت هستم. سرسختیم نسبت به افرادی است که حق مردم و انقلاب را رعایت نمی‌کنند.

کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: در قضیه قطع درختان به بنده تهمت زدند. طی 33 ماه مسوولیتم در شهرداری بیش از 3 میلیون درخت در تهران کاشتیم و هیچ وقت هم تصور قطع درخت نداشتم. در پارک قیطریه حتی یک درخت هم قطع نکردیم و نمی‌شود. ساخت مسجد هم با یک منطق در جریان است. پارک‌ها برای جذب مردم ساخته می‌شوند اما برخی امنیت مردم را در پارک‌ها سلب کرده‌اند. در کنار مسجد، خانه‌های بهداشت، مجموعه‌های فرهنگی و آموزشی در جذب مردم به پارک‌ها تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: علت برجسته شدن مسجد قیطریه این بود که عده‌ای عادت دارند چهره مردم را طور دیگری نشان دهند. قطع درختان در سال 1397 اتفاق افتاد. زمانی که بنده مسوولیتی در شهرداری نداشتم اما جوری جلوه دادند که انگار ما درخت قطع کردیم.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
علت ورود زاکانی به عرصه انتخابات مشخص شد 2