یک‌شنبه 1 مهر 1403

عملیات بزرگ علیه شبکه قاچاق مواد مخدر از برزیل به اروپا

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
عملیات بزرگ علیه شبکه قاچاق مواد مخدر از برزیل به اروپا

در یک عملیات بزرگ بین‌المللی علیه شبکه قاچاق مواد مخدر میان برزیل و اروپا، 45 نفر بازداشت و بیش از 70 خودروی تجملاتی ضبط شد.

به گزارش ایسنا، پلیس اتحادیه اروپا (یوروپل) اعلام کرد که به عنوان بخشی از این عملیات، 52 تن کوکائین از سوی مقامات ضبط شده است.

این عملیات بین‌المللی از سوی مقامات پرتغالی، بلژیکی و برزیلی هدایت شد و هزاران افسر پلیس به صورت هماهنگ به 179 خانه یورش بردند.

مقامات در این عملیات 38 نفر را در برزیل، چهار نفر را در بلژیک، دو نفر را در دبی و یک نفر را در اسپانیا بازداشت کردند.

آنان همچنین 70 خودروی تجملاتی در برزیل، بلژیک و اسپانیا را ضبط کرده و 37 هواپیما را در برزیل مصادره کرده‌اند. همچنین 12 میلیون یورو پول نقد در پرتغال، 300 هزار یورو پول نقد در بلژیک، و 169 هزار دلار پول نقد در برزیل نیز کشف و ضبط شد. در این عملیات منابع مالی 10 نفر نیز در اسپانیا مسدود و 163 خانه در این کشور مصادره شد.

به گفته یوروپل، این گروه مجرمانه با کارتل قاچاق مواد در برزیل و در کل امریکای جنوبی رابطه مستقیم داشته و محموله‌های حاوی کوکائین را به بندرهای اروپایی ارسال می‌کرده است.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، یوروپل همچنین اعلام کرده که این شبکه قاچاق مواد مخدر، مسئول واردات سالانه بیش از 45 تن کوکائین به اروپا است.

انتهای پیام