دوشنبه 16 مهر 1403

فتح‌الفتوح شهید سلیمانی، فتح دل‌ها بود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فتح‌الفتوح شهید سلیمانی، فتح دل‌ها بود

مشهد - ایرنا - مشاور وزیر و مدیر کل اطلاعات خراسان رضوی روز شنبه در مراسم بزرگداشت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در جمع مدیران و مسوولان این اداره کل، فتح‌الفتوح سردار سلیمانی را فتح دل‌ها دانست و گفت: خصوصیتی که باعث شده اقشار مختلف مردم اینگونه در سوگ او همراه باشند، تواضع، سادگی و زلالی اوست.

مدیر کل اطلاعات خراسان رضوی در این مراسم با بیان اینکه بزرگی بزرگان به این است که به دست شقی‌ترین اشقیا به شهادت برسند افزود: شهادت قله اوج یک انسان و تنها رتبه و پله‌ای است که حاج قاسم سلیمانی به آن نرسیده بود. مقام رفیع شهادت برای بسیاری افراد دست نیافتنی است اما سردار سلیمانی آن را به چنگ آورد. وی همچنین به ستایش مالک اشتر در کلام امیرالمومنین (ع) اشاره کرد و ادامه داد: حال امروز ما حال اصحاب حضرت علی (ع) پس از ترور مالک اشتر است. وی با اشاره به تعامل نزدیک خود با سردار سلیمانی طی مقاطع مختلف گفت: این شهید در دوره‌ای از بحران سوریه که حاکمیت این کشور تنها بر 25 درصد خاک خود تسلط داشت، سرزنش‌های بسیار شنید، اما ایستادگی این شهید در کنار مقام معظم رهبری، صحنه سوریه را تغییر داد. بسیاری از سر دوستی تلاش می‌کردند موضع نادرست خود را به وی القا کنند، اما او استوار ایستاد. مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی افزود: سردار سلیمانی از خودی‌ها هم ملامت بسیار شنید اما در سخت ترین شرایط کنار مقام معظم رهبری بود و نسبت به تصمیم خود استوار و بدون کوچکترین شک و تردید حرکت می‌کرد.

وی ادامه داد: این شهید در آزادسازی "داریا" در سوریه به رغم مقاومت شدید تروریست‌ها و حتی ناامیدی فرماندهان سوری، وجب به وجب این منطقه را فتح کرد و در عراق آمریکا را مجبور به عقب‌نشینی نمود.

وی گفت: در فلسطین سه جنگ 22 روزه، هشت روزه و 51 روزه را اداره کرد، در سوریه با آمریکایی‌ها جنگید و گروه‌های تکفیری را شکست داد، در جنگ 33 روزه لبنان کاری کرد که نظامیان صهیونیستی درونگرا شدند.

مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی افزود: سردار سلیمانی نه فقط یک نظامی بلکه یک سیاستمدار چیره دست بوده و در فضای سیاسی منطقه هم تأثیرگذار بود. وی به شکست‌های اخیر آمریکا اشاره کرد و اظهار داشت: همه جریانات داخلی آمریکا اتفاق نظر دارند که باید ایران را شکست دهند اما در بین مسوولان آمریکایی، جان بولتون که فرد صریح‌تری است عبارتی را گفت که حرف دل همه آنها بود، او گفت "امیدوارم ترور ژنرال سلیمانی، سرآغاز تغییر در نظام ایران باشد" یعنی آنها پس از ترور سردار سلیمانی به سرنگونی جمهوری اسلامی می‌اندیشند و معلوم می‌شود هنوز هم در توهم به سر می‌برند. مشاور وزیر اطلاعات گفت: آمریکایی‌ها با شهادت سردار سلیمانی می‌خواهند قدرت فرماندهی ایران در منطقه را به صفر برسانند ولی توجه ندارند همانطور که ظرفیت‌های جمهوری اسلامی در حوزه هسته‌ای در یک جا نیست، در حوزه منطقه‌ای هم در یک نقطه و یک فرد متمرکز نمی‌باشد. وی افزود: وجود شهید سلیمانی سراسر برکت بود، اما شهادت او گره‌هایی را باز می‌کند که در زمان حضورش باز نشد. شهادت او احساسات و وجدان‌ها را بیدار کرده و ایران را خیلی زودتر از 1404 به قدرت اول منطقه تبدیل می‌کند.

بامداد جمعه 13 دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود. در پی این اقدام تروریستی حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند. وزارت امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

*س_برچسب‌ها_س*