جمعه 14 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه فرارو

سیاسی وب‌گاه فرارو

حاجی‌بابایی، نماینده همدان و دیگر نامزد ریاست مجلس گفت: رئیس مجلس جا‌های مختلفی مسئولیت دارد و در جا‌های مختلف باید حضور پیدا کند، نظر دهد و استدلال ارائه کند؛ اما اگر قرار باشد جایی رأی دهد که بنزین سه هزار تومان شود، نمی‌تواند از طرف خودش نظر بدهد و باید نظر مجلس را بخواهد

محمود صادقی: نطق اختتامیه لاریجانی کم نظیر بود، با او اختلاف نظر دارم اما شخصیتی با ظرفیت بالا و توانمند است.

دکتر عارف از همان ابتدا که در جریان حکم صادره برای آقای صادقی قرار گرفت نامه‌ای را به آقای رئیسی نوشت و مجددا آن را پیگیری کرد تا رئیس قوه قضاییه موافقت کند که ماده 477 در ارتباط با پرونده دکتر صادقی اعمال و در حکم صادره برای ایشان با نظر رئیس قوه قضاییه تجدید نظر شود.

شهید محمد بروجردی همان فرمانده ای بود که مردم کردستان به پاس تمامی زحماتش در دوران دفاع مقدس لقب «مسیح کردستان» را به او دادند. مسیح کردستان از بنیانگذاران اولیه سپاه پاسداران و یکی از دوازده نفری بود که زیر نظر شورای انقلاب، با سرپرستی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، سپاه را بنیانگذاری کردند.

حضرت آیت الله سید علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ساعت 12 ظهر فردا (جمعه - 2 خرداد 1399) با امت اسلامی سخن خواهند گفت.

. ریشه بخش مهمی از این فساد‌ها در سیاست‌هایی است که به نام حمایت از مصرف‌کننده و مردم تصویب و اجرا می‌شود ولی مردم در عمل همان کالا را با قیمت بازار آزاد می‌خرند. این سیاست‌ها به نام عدالت و به کام فساد است. این سیاست‌ها را اعدام کنید پیش از آنکه افراد را اعدام کنید.

همه نامزد‌های اصولگرای ریاست مجلس، به‌جز قالیباف، درباره اختیارات رئیس مجلس حرف زده‌اند و دنبال کاستن از اختیارات او هستند. بعد از میرسلیم و حاجی‌بابایی، حالا علی نیکزاد نیز از این طرح دفاع کرده است. به نظر می‌رسد اصولگرایان مخالف قالیباف در‌صدد هستند که اگر خودشان هم به ریاست صندلی ریاست بهارستان نرسیدند، به هر شکل شده، جلوی قدرت‌گرفتن قالیباف را در مجلس بگیرند.

دبیرکل جبهه پایداری با بیان اینکه منظور برخی محافل سیاسی از «وحدت باهم» وحدت با یک نفر است، گفت: هر جریانی که خلاف مسیر مورد تایید این محافل به دنبال وحدت حداکثری باشد، وحدت‌شکن است و باید آمادگی روبرو شدن با انواع تهمت و تخریب‌ها را داشته باشد.

دفتر کنترل دارایی‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز چهارشنبه تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعلام کرد.

محمد عزیزی، نماینده مردم ابهر که به اتهام معاونت در نظام توزیعی خودرو به 61 ماه حبس محکوم شده است، امروز در آخرین جلسه مجلس دهم شرکت کرد.

جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده سانحه هواپیمای مسیر تهران - یاسوج مربوط به شرکت هواپیمایی آسمان به ریاست قاضی عالیشاه در شعبه 1057 مجتمع قضایی کارکنان دولت برگزار شد.

پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد حقوق بشر می‌گوید، کایلی مور گیلبرت، در زندان مانند سایر زندانیان از خدمات درمانی بهره‌مند است و امکانات لازم نیز در اختیار او هست و به صورت مداوم با خانواده خود تماس تلفنی دارد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با تاکید بر اینکه هیچ‌گونه مزاحمتی برای نفتکش‌های خود را تحمل نخواهیم کرد، گفت: اگر مزاحمت‌ها ادامه داشته باشد و تشدید شود، حتما پاسخ قاطع و محکمی خواهند گرفت.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، به سفرش به سوریه اشاره کرد و گفت: زمانی که به سوریه رفتم عده‌ای گفتند هزینه درست کردم! ولی باز هم تکرار می‌کنم ما شاید 20 تا 30 میلیارد دلار به سوریه پول دادیم و باید از سوریه پس بگیریم. پول این ملت آنجا هزینه شده است.

سخنگوی دولت از تصویب آیین‌نامه «اعطای تابعیت ایرانی به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی» در هیات دولت خبر داد.

روابط عمومی شورای نگهبان به اظهارات رئیس مجلس دهم درباره شورای نگهبان واکنش نشان داد.