جمعه 14 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه فرارو

سیاسی وب‌گاه فرارو

موسوی: منطقه نیازمند است به این سمت برود و اگر به این سمت بروند و تصمیم بگیرند آغوش ایران باز است.

وزارت کشور در نامه‌ای به مجلس با بیان اینکه این وزارتخانه در هیچ کدام از گزارش‌های نهاد‌های نظارتی قصور یا تقصیری در مورد حوادث آبان ماه نداشته خواستار اثبات ادعای علی مطهری در این باره شد و گفت که در غیر اینصورت موضوع را از مراجع صالحه پیگیری حقوقی خواهد کرد.

انتخاباتی که اصولگرایان تنها جناح حاضر آن باشند، بهتر از این نتیجه‌ای نخواهد داشت که رهبر قدیمی‌ترین حزب آن، نامزد لیست خود را با شائبه فساد مالی وصف کند و خواهان آن شود که از فرآیند ریاست مجلس برکنار ماند.

متن کامل گزارش کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در خصوص سقوط هواپیما‌ی تهران_ یاسوج در جلسه علنی صبح امروز مجلس قرائت شد.

شهرام جزایری در 2 پرونده متفاوت به 7 سال زندان و پرداخت خسارات تاخیر تادیه بابت ارز خارجی LC محکوم شده است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی وزارت امور خارجه را مکلف کردند ظرف مدت 6 ماه از تصویب قانون (طرح مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی) مقدمات لازم برای تشکیل سفارت یا کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در فلسطین را فراهم و نتیجه را پس از تصویب تقدیم هیأت رئیسه کند.

علی مطهری هم به آن اشاره می‌کند و می‌گوید: «اینکه چنین ماده‌ای را حذف کرده‌اند طبیعتا به خاطر این است که بعدا مشکلی برای ورزش ایران پیش نیاید. ما که عملا با ورزشکاران اسرائیلی مسابقه‌ای نمی‌دهیم پس نیاز است داد بزنیم و این موضوع را به صورت قانون درآوریم یا پای دولت را به این ماجرا باز کنیم. همگی می‌دانیم چنین اقدامی مغایر با منشور المپیک است و قانونی‌شدنش می‌تواند ورزش کشور را هم تحت...

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به اتفاق آراء با کلیات طرح مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی موافقت کردند.

دوره نمایندگی و ریاست علی لاریجانی در مجلس شورای اسلامی 7 خرداد ماه سال جاری پایان می‌یابد و وی با پارلمان خداحافظی می‌کند.

اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، نماینده امام خمینی در شورای‌عالی دفاع و سخنگوی این شورا ضمن اعلام اینکه طرح عملیات بیت‌المقدس چند ماه قبل به تصویب شورای‌عالی دفاع رسیده بود، درخصوص دستاورد‌های این عملیات اظهار داشت: «درمجموع طی روز‌های اول، فوق توقع شورای‌عالی دفاع، رزمندگان ما در جبهه پیش رفتند که یک‌مقدار آن مرهون وحشت عراقی‌ها بود که شاید ازنظر خودشان حرکت درستی کرده...

در 31 فروردین سال 96 مشخص شد که شورای نگهبان تنها شش نفر را برای رقابت بر صندلی ریاست‌جمهوری تأیید صلاحیت کرده است: حسن فریدون (روحانی) 68 ساله با مدرک دکترای حقوق سیاسی، سیدابراهیم رئیس‌الساداتی 56 ساله با مدرک دکترای فقه و حقوق، سیدمصطفی آقا میرسلیم 69 ساله کارشناس ارشد مکانیک، سیدمصطفی هاشمی‌طبا 70 ساله کارشناس ارشد نساجی، محمدباقر قالیباف 55 ساله دارای دکترای جغرافیای سیاسی و اسحاق...

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رعایت قوانین موضوعه، رعایت حقوق مردم، تاکید بر حفظ استقلال و ارتقاء سلامت در نظام وکالت و صیانت از آن در برابر آسیبهای احتمالی را اصول اصلی قوه قضائیه برای روزآمد کردن آئین نامه وکالت دانست.

رهبر انقلاب، در ارتباط تصویری با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی فرمودند: دولت جوان حزب‌اللهی علاج مشکلات کشور است. البته معنی‌اش این نیست که مثلا رئیس این دولت یک جوان سی‌ودوساله باشد؛ بلکه یعنی دولت سرپا، بانشاط، آماده و در سنین کار و تلاش باشد.

محمدجواد ظریف در نامه خود به آنتونیو گوترش تهدیدات غیرقانونی، خطرناک و تحریک آمیز آمریکا را نوعی دزدی دریایی و خطری بزرگ برای صلح و امنیت بین‌المللی دانسته و تاکید کرده است که آمریکا باید از زورگویی در عرصه جهانی دست برداشته و به حاکمیت قوانین بین‌المللی بویژه آزادی کشتیرانی در دریا‌های آزاد احترام بگذارد.

در حاشیه دیدار متفاوت و ویدئو کنفرانسی نمایندگان تشکل های دانشجویی با رهبر انقلاب، تصویری خاص به ثبت رسیده است. در این تصویر خودکار ایرانی کیان در دست رهبر انقلاب دیده می شود.

برخی از منصوبان رهبری، مدتها در یک منصب مشخص، حضور دارند. ثبات طولانی‌مدت، علی‌الخصوص در دفتر رهبری و سایر نهاد‌ها اگر منجر به تشکیل باند نشود، ناگزیر منجر به رخوت و رکود خواهدشد. البته ما منکر فضیلت‌های منصوبان نیستیم، ولی معتقدیم تغییر در نهاد‌هایی مثل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و رسانه‌هایی نظیر اطلاعات، خراسان، کیهان و جمهوریاسلامی، می‌تواند منجر به تحولات...