جمعه 14 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه فرارو

سیاسی وب‌گاه فرارو

رئیس مجلس شورای اسلامی درآخرین نطق خود در دهمین دوره مجلس ضمن نام بردن از مهمترین قوانین تصویب شده در این مجلس گفت: مجلس دهم 200 قانون تصویب کرد که دو سوم آن لوایح بودند.

رئیس جمهور در جلسه امروز هیات دولت گفت: در طی سه ماه گذشته قدم به قدم در راستای مبارزه با شیوع این ویروس در حال پیشرفت هستیم. ما تا کنون پیشرفت‌های خوبی در راستای مقابله با این ویروس خطرناک داشته‌ایم و تقریبا به مرز مهار رسیده‌ایم.

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی پایان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را اعلام کرد.

معاون امور ویژه دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه صفحه‌ای در شبکه‌های اجتماعی ندارم، تاکید کرد که با سواستفاده کنندگان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان با نداشتن برنامه جامع انتخاباتی و البته نداشتن وحدت سیاسی میان خودشان از حمایت از لاریجانی چندان ناراضی نیستند و در صورتی که باز هم ردصلاحیت‌ها مانع حضور یک نیروی شناخته‌شده و دارای مقبولیت اجتماعی بالا شود، سیاست ائتلافی این‌بار روی علی لاریجانی پیاده شود؛ هرچند معلوم نیست که در صورت حضور لاریجانی در انتخابات، او به یک ائتلاف تمام‌عیار با اصلاح‌طلبان؛ یعنی...

بندر مهم و راهبردی شهید رجایی در 23 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان و در شمال جزیره قشم و تنگه هرمز واقع شده است که با داشتن روابط دریایی و مبادله کالا با 80 بندر شاخص بین المللی به عنوان بزرگترین بندرتجاری و کانتینری و همچنین دروازه طلایی اقتصاد ایران مطرح است و سهم 50 درصدی از تجارت ایران را به خود اختصاص داده است.

رئیس جمهور با تاکید بر این‌که دولت در مورد بیماری کرونا همواره با صداقت و با شفافیت کامل عمل کرده و واقعیت را به مردم گفته است، افزود: رسانه‌های کشور در این راه بسیار خوب عمل کرده و در مقابل دروغ‌پراکنی و شایعه‌سازی رسانه‌های بیگانه به خوبی ایستادند.

صفحه اینستاگرامی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب روایتی از سفارش آیت الله بهجت را بازنشر داد.

شبکه لبنانی المیادین متن نامه سردار سلیمانی به رهبر گردان‌های عزالدین قسام، مدتی قبل از شهادتش را منتشر کرد.

مقیمی همکاری و حمایت سرپرست وزارت صنعت، معدن وتجارت در رفع مشکلات موجود را ستود و افزود: تامین منابع ارزی مورد نیاز و همکاری در خصوص ترخیص قطعات از گمرگ در سایه تعامل و همکاری صورت گرفته است.

«اگر اظهارات رئیس‌جمهور به همان صورت که در جلسه روز گذشته با جمعی از فعالین سیاسی مطرح شد، برای جامعه گفته شود شاید بتواند بسیاری از نگرانی‌های موجود را نسبت به عملکرد دولت برطرف کند.» این بخشی از حرف‌های علی شکوری راد، دبیرکل حزب اتحاد ملت، درباره نشست فعالان سیاسی با حسن روحانی است.

دفتر مقام معظم رهبری مبلغ و مقدار فطریه هر نفر برای سال 1399 شمسی (1441 قمری) را تقریبا سه کیلو گندم معادل با 10 هزار تومان اعلام کرد.

هشت روز دیگر نمایندگان مجلس دهم کرسی‌های خود را تحویل منتخبان جدید می‌دهند.

مصطفی میرسلیم آخرین تیر ترکش مؤتلفه است برای بازگشت به قدرت. در این صورت آن‌ها در کارنامه نزدیک به 60 ساله سیاسی خود بالاخره یک رئیس مجلس هم داشته‌اند. شاید این ریاست، فرصت‌های دیگری هم در عرصه سیاست و اقتصاد سیاسی برای مؤتلفه فراهم کند!

سخنگوی قوه قضاییه گفت: مبارزه با مفاسد رویکرد اصلی قوه قضاییه بوده است و تا فسادی باشد مبارزه قاطع دستگاه قضایی ادامه دارد.

گزارش تحقیق و تفحص از علل ناکارآمدی شرکت‌های خودرو ساز داخلی در جلسه علنی امروز مجلس قرائت و پیشنهاد شد شعبه‌ای خاص برای رسیدگی قضایی به تخلفات و مفاسد حوزه صنعت خودرو تخصیص یابد.