جمعه 14 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه فرارو

فرهنگی وب‌گاه فرارو

ارسال پیامک برای تبریک نوروز یکی از رسم‌هایی است که در سال‌های اخیر در بین مردم رواج پیدا کرده است پیام رسمی تبریک سال نو از جمله متون پرکاربرد می‌باشد که برای بیان تبریک عید به همکاران و دوستانی که صمیمیت کمتری با آنان داریم مورد استفاده قرار می‌گیرد. همان طور که گفته شد اینگونه متن‌ها اغلب در ارتباط با افراد غیر صمیمی و رسمی استفاده می‌شود و هر یک در عین رسمی بودن از زیبایی و جذابیت...

ویتامین B-12 یک ویتامین محلول در آب است که به تولید گلبول‌های قرمز خون کمک می‌کند، موجب حفظ سلامت سلول‌های عصبی می‌شود، از فشار و سنگینی در کمرتان می‌کاهد، درد مزمن کمر را کاهش می‌دهد و خطر ابتلا به آنمی پرنیشز که نوعی کم‌خونی است را کاهش می‌دهد.

خیلی از آدم‌ها احساسات شان را مستقیماً بیان نمی‌کنند و با زبان بی زبانی، با زبان بدن این کار را می‌کنند. پیدا کردن سرنخ‌های عاشقانه شاید به اندازه خواندن یک کتاب به زبانی غیر زبان مادری دشوار باشد؛ در این جا 15 شگرد روانشاختی ساده‌ای را نشان تان می‌دهیم که بفهمید کسی واقعاً شما را دوست دارد یا خیر.

یه سری از گیاهان آپارتمانی خوش یمن وجود دارند که نگهداری از اون‌ها در فنگ شویی بسیار توصیه شده است.

اسفناج ممکن است به شما قدرت مافوق بشری ندهد، اما این سبزی برگ‌دار و سایر غذا‌های حاوی آهن می‌تواند به شما کمک کند با دشمنی به نام «کم‌خونی ناشی از فقر آهن» مبارزه کنید.

فواید قهوه اسپرسو برای بدن چیست؟ قهوه اسپرسو حاوی کافئین است که یک محرک طبیعی است و می‌تواند انرژی و تمرکز را افزایش دهد.

تبخال یک عارضه پوستی ناشی از نوعی ویروس است که از راه تماس با فرد آلوده و یا رابطه جنسی به فرد دیگر منتقل می‌شود. ویروس تبخال برای همیشه در بدن باقی می‌ماند و با تضعیف سیستم ایمنی دوباره آشکارا می‌شود.

زانو درد نوعی درد استخوانی و مفصلی است که ممکن است به صورت شدید و گاه خفیف و مزمن بروز پیدا کند و در هر دو صورت نیاز به درمان و پیگیری‌های پزشکی دارد؛ زیرا ممکن است فرد دچار مشکلی در ناحیه رباط زانو و یا غضروف زانو شده باشد.

وب‌سایت «هلس‌شات» با تاکید بر این‌که کاهش قرارگیری در معرض نورخورشید در زمستان می‌تواند خطر ابتلا به استخوان درد را افزایش دهد، جایگزین‌هایی برای آن برشمرده است، در این اینفوگرافیک پنج میوه خشک سرشار از ویتامین دی را مشاهده می‌کنید.

افرادی که مبتلا به کم وزنی هستند در وعده افطار از شیربرنج، شله‌زرد، فرنی، کاچی، مربا‌های خانگی و شیره‌انگور استفاده کنند. همچنین «جوانه‌ها» که ماده غذایی مقوی حساب می‌آیند، می‌توانند به عنوان سالاد استفاده شوند. همچنین شیره‌انگور و آبلیموشکر می‌توانند به عنوان چاشنی سالاد استفاده شوند.

ژنتیک، رژیم غذایی غیراصولی، مصرف برخی داروها، کمبود مواد مغذی، بیماری‌های زمینه‌ای و... عواملی هستند که هر یک به نوبه خود در نازکی و ریزش مو نقش دارند. هم‌چنین نوسانات هورمونی، به ویژه کاهش استروژن و پروژسترون در زنان و در دوران یائسگی می‌تواند بر کاهش رشد مو تأثیر بگذارد. هورمون‌های آندروژن نیز می‌توانند در ریزش موی مردان نقش داشته باشند.

گفته می‌شود یک رژیم تقلیدی از روزه داری که در آن مواد غذایی کم کالری و غنی از مواد مغذی مصرف می‌شود دارای چندین مزیت عمده برای سلامتی می‌باشد.

انتخاب بالش مناسب برای بدن و وضعیت خواب می‌تواند به طور قابل توجهی سلامتی تان را بهبود بخشد. با توجه به فردی بودن انتخاب بالش عاقلانه‌ترین توصیه آن است که پیش از آن که متعهد به خرید بالش شوید آن را امتحان کنید. این امتحان نباید در یک فشار دادن سریع بالش در مغازه فروش بالش باشد. تا زمانی که امکان پذیر است برای امتحان بالش وقت بگذارید. آیا بعد از پنج، 10 یا حتی 15 دقیقه بالش کماکان چنان...

همیشه در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما باقی مانده‌است. در ادامه فال حافظ مخصوص روز 29 اسفند ماه 1402 از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد.

در سال 1400 تعداد اتومبیل در تهران به قدری زیاد خواهد شد که اگر مثلا یک نفر به طور طبیعی بخواهد از یک طرف خیابان اسلامبول به طرف دیگر برود باید حداقل 15 سال به انتظار بایستند تا چراغ قرمز چهارراه روشن گرد و اتومبیل‌ها متوقف شوند!

شما در این فصل آشپزی با سوفی در فرارو، خواهید دید که چگونه با دستور العمل های آسان می توان سریع یک غذای خوشمزه و لذیذ برای اعضای خانواده و مهمانان تهیه کرد.