جمعه 10 فروردین 1403

فرمانده کل سپاه: بسیج در جراحی اقتصادی آغاز شده به کمک مردم بیاید

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
فرمانده کل سپاه: بسیج در جراحی اقتصادی آغاز شده به کمک مردم بیاید

ایرنا - سردار سلامی تاکید کرد: دشمن می خواهد در خانه هایمان، پای گیرنده ماهواره، اینترنت و با شایعه، فراخوان تجمع و تحریک ما را شکست دهد ولی چون بسیج هست نمی‌تواند و مدام سرش به سنگ می‌خورد و امروز باید به گونه‌ای دیگر کشور را بسازیم.

سرلشکر پاسدار حسین سلامی گفت: در حال پیشروی هستیم و در بیرون راهها را بر دشمن بسته‌ایم و در درون، قدرتمند و در حال جراحی اقتصادیم که سختی‌هایی دارد و در این راه، بسیج باید به کمک مردم بشتابد.

سرلشکر پاسدار حسین سلامی روز پنجشنبه در آیین پایانی سومین جشنواره سراسری اسوه بسیج در مشهد افزود: پایگاه‌های بسیج ستونهای قدرتمند، مقاوم و ریشه دار بنای با عظمت انقلاب و نظام اسلامی هستند. بسیج در دامان سختی‌ها رشد کرد و در میدان جهاد متولد شد و در عرصه نبردهای بزرگ استحکام یافت.

وی ادامه داد: بسیج، مولود میدان جهاد و شمشیر اسلام و انقلاب و مظهر تجلی اراده الهی و نماد فضل و مغفرت الهی است و مثل گذشته اساسی ترین، حیاتی ترین، نجات بخش ترین و شکست ناپذیر ترین رکن انقلاب اسلامی است.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان این که پیروزی در فجر 57 نقطه طلوع خورشید اسلام و سرآغاز حاکمیت الله بود گفت: آنچه در این راه مهم است استمرار این مسیر است.

سلامی افزود: حرکت و مسیر ما طولانی است و با شیاطین جن و انس باید مبارزه کنیم. احکام الهی به خودی خود پیاده نمی‌شود و با پیاده سازی حدود و احکام الهی، حاکمیت، قدرت و استمرار می یابد.

وی ادامه داد: روزگاری، با دست خالی در میدان جنگ حضور داشتیم و با پیروزی آن را به پایان رساندیم و تجربه 43 ساله نشان داده است هر وقت در صحنه حاضر بودیم دشمن می‌رود چون هویتی ندارد و باطل، نابود شدنی است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ملت، سختی‌های این چهار دهه را متحمل شده است و یکی از دلایل اصلی این مقاومت و تحمل، رهبری است که در وسط میدان ایستاد و مقاومت کرد و از مقاومت سخن گفت و از آبروی خود گذاشت. به او حمله، اهانت و جسارت شد اما با وقار و صلابت همانند جدش پیامبر (ص) غمگین و محزون نشد و صبر کرد.

سلامی افزود: ولایت، عاملی است که دشمن را با یک دست متوقف کرد و با دست دیگر کشور را در تحریم، تهاجم فرهنگی، جنگ نیابتی و اطلاعاتی به پیش بُرد و هدایت می کند.

وی ادامه داد: این نبرد، خاتمه نیافته است. در مسیر قدرتمند و ساخته شدن و شکست‌ناپذیر شدن هستیم. الان بیش از گذشته مردم به بسیج نیاز دارند چون تمام مخاطرات باقی است و در برابر آن تکیه گاه‌ها باید قوی باشد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این که بسیج، دلسوز و خیرخواه است و متواضعانه خدمت می‌کند افزود: رهبر معظم انقلاب در سال 98 فرمودند پایگاه‌های مقاومت بسیج، راهبردی هستند و باید احیا و تقویت شوند.

سلامی افزود: پایگاه‌های مقاومت بسیج ستون‌های بنای مستحکم انقلاب هستند و هر پایگاه، یک نظام اسلامی کوچک در مقیاس محله است. در محلات اجازه ندهید کسی به نان شب محتاج باشد و مریض لاعلاج داشته باشد. در محلات، پرچم امداد ملت را بلند کنید. ساختن کشور بدون بسیج ممکن نیست چنان که دانش هسته ای بدون دانشمندان بسیجی ممکن نبود.

وی ادامه داد: دشمن، حداکثر فشار را وارد کرده و شرایط جهانی نیز تغییر کرده است و ما در این ایستادگی، پیروز میدان هستیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خطاب به مسوولان پایگاههای بسیج گفت: در همه شووناتی که مردم و به خصوص جوانان لازم دارند ورود کنید. ورزش، دانش، هنر، علم، امداد، رفع فقر و محرومیت، تهیه جهیزیه، پیگیری حل مشکلات، تالیف قلوب و پیشگامی در حل مسایل بهداشتی و سلامت مردم و کاستن از مشکلات مردم، همه عرصه میدان جهاد بسیج است.

سلامی افزود: دشمن می خواهد در خانه هایمان، پای گیرنده ماهواره، اینترنت و با شایعه، فراخوان تجمع و تحریک ما را شکست دهد ولی چون بسیج هست نمی‌تواند و مدام سرش به سنگ می‌خورد و امروز باید به گونه‌ای دیگر کشور را بسازیم.

وی اضافه کرد: بسیج، یارانه الهی برای مردم است که به کمک مردم می شتابد و بار سختی را از دوش آنها بر می دارد و باید آستانه مقاومت را بالا ببرد و راه گذار از سختی‌ها را نشان دهد.

توسعه بسیج در گام دوم انقلاب

رییس سازمان بسیج مستضعفین هم گفت: از سال 98 به تدبیر فرماندهی سپاه، امر احیای پایگاه های مقاومت برای توسعه بسیج در گام دوم انقلاب مورد توجه قرار گرفت.

سردار غلامرضا سلیمانی افزود: در پایگاههای بسیج روند اطمینان‌بخشی را شاهد هستیم و باید این تلاش ها و روند، توسعه یابد. پایگاه های مقاومت بسیج در دوران کرونا و دیگر حوادث غیرمترقبه، خود را نشان دادند و اساس بسیج، پایگاه های مقاومت است.

وی ادامه داد: محله‌های اسلامی نقطه عزیمت مقدماتی، برای تحقق دولت اسلامی هستند و ما به نقش مردم در تحقق دولت اسلامی بر اساس آموزه های انقلاب و مکتب تشیع اعتقاد داریم و این مسیر سازمان یافتگی نیاز دارد.

تجلیل از رده‌های برتر بسیج

رییس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور هم اظهار کرد: سومین جشنواره سراسری اسوه قرار بود در دهه فجر پارسال برگزار شود که به خاطر شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار حیدر بابا احمدی افزود: این جشنواره به منظور تبادل ابتکارات و تجربیات موفق و به عبارتی الگوسازی و الگودهی و تعمیم الگوها و ارزش‌های رده‌های بسیج برگزار می شود تا در یک رقابت سالم و سازنده، پایگاه‌ها و رده‌های موفق شناسایی و مورد تجلیل و قدردانی قرار گیرند.

2121

کد خبر 1630533