سه‌شنبه 1 خرداد 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

خبرگزاری تسنیم

رئیس پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: تاکنون 29 شرکت خلاق و 10 شرکت دانش‌بنیان به پارک اضافه شدند و در مجموع 161 شرکت در پارک علم و فناوری در حال فعالیت هستند.

وب‌گاه عصر ایران

آنچه «گوزن‌ها» را همچنان سرپا نگه داشته، به یکی از جملات تقوایی بر می‌گردد مبنی بر این که در فیلم‌های کیمیایی، گرما و خونی است که دیگر فیلم‌سازان با وجود وسواس خود در ساخت فیلم، نمی‌توانند به آن دست پیدا کنند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

سوابق ترکیدگی لاستیک هواپیماها در باند فرودگاه‌های مهرآباد، ماهشهر و شیراز هم بوده اما تعداد آن در فرودگاه مشهد فراوانی بیشتری دارد که این موضوع می‌تواند حاصل از ترافیک بالای فرودگاه، حجم مسافر زیاد، دما و ارتفاع بالای فرودگاه به عنوان عوامل کمکی و فرعی باشد.

وب‌گاه خبر آنلاین

اولین نشست رییس پارک علم و فناوری با اهالی رسانه با هدف معرفی پارک و خدمات آن در تجاری‌سازی صنایع فرهنگی و فناوری‌های نرم برگزار شد.

خبرگزاری تسنیم

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرده است که طی چند روز اخیر شاهد افزایش چشمگیر تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان بودیم و بیش از 7 هزار مجموعه دانش‌بنیان و 1600 شرکت خلاق به ثبت رسیده است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، در این جلسه که حدود 3 ساعت به طول انجامید علاوه بر نمایندگان کمیسون فرهنگی، کمیته تربیت بدنی و مرکز پژوهش های مجلس، نمایندگانی از تشکل های تخصصی و صنفی ورزش کشور نیز حضور داشتند. این جلسه که به ریاست احمد راستینه رئیس کمیته تربیت بدنی مجلس و با هماهنگی توحیدنیا مشاور رئیس کمیته ورزش مجلس برگزار شد، با هدف بحث و بررسی متن لایحه نظام جامع باشگاهداری...

خبرگزاری دانا

رئیس فدراسیون والیبال گفت: در اولین جلسه هیات رئیسه درباره قرارداد سرمربی ایرانی به نتیجه می‌رسیم.

خبرگزاری مهر

مشهد سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: 17 هزار نفر از نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در مشهد بازدید کردند.

خبرگزاری میزان

مدیر انجمن نقاشی قهوه‌خانه‌ای و خالق تابلوی «پرده شیرین» به عنوان اولین نسخه زنانه پرده نقالی، این اثر را یک الگوی سنتی با رویکرد مدرن معرفی کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایرنا نوشت: حسین قوللر آغاسی که از بنیان‌گذاران مکتب نقاشی قهوه‌خانه‌ای به شمار می‌رود، پرده نقاشی را با موضوع عاشورا به سفارش ماشاءالله فروتن خلق کرده بود که از سوی خانواده فروتن به کتابخانه و موزه ملی ملک اهدا شد.

خبرگزاری مهر

حسن بلخاری گفت: تمدن اسلامی اجازه تمایز مطلق میان فلسفه و عرفان را نمی‌داد. با این اوصاف اما نحله‌های فکری باهم تفاوت دارند.

خبرگزاری مهر

رئیس مرکز پژوهشهای مجلس در نامه ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا از انتشار 3 کتاب با محتوای گنج یابی جلوگیری شود.

خبرگزاری مهر

جلسه بررسی لایحه نظام جامع باشگاهداری ورزشی با حضور جمعی از مدیران و صاحب نظران حوزه باشگاهی در کمیسیون فرهنگی مجلس برگزار شد.