سه‌شنبه 1 خرداد 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

خبرگزاری تسنیم

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران گفت: در چهار ماه نخست سال جاری حدود 117500 نفر از اهداکنندگان خون، اهداکننده بار اول بوده‌اند که حدود 16 درصد از کل موارد اهدای خون را در طی این مدت شامل می‌شوند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - لیلا گازر در تشریح نمایشگاه نقاشی خود با عنوان «دروپ» گفت: آثار من معمولاً از طبیعت الهام می‌گیرند و عناصری مانند هسته و ریشه در آن‌ها وجود دارد. فقدان حس زمان به شکل متداول آن و غوطه‌ور شدن در میان پیچ و تاب‌ها رکن اصلی این آثار است.

خبرگزاری مهر

دولتی بودن اقتصاد یکی از چالش‌های اساسی صنعت نشر و به تبع آن نشر الکترونیک است. دولتی بودن منجر به نگاه هزینه‌محور به جای نگاه درآمدمحور می‌شود.

وب‌گاه گسترش

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان قطعات و تعمیرکاران دوچرخه و موتورسیکلت تهران گفت: بارها مکان های زیرزمینی تولید کالای تقلبی را کشف و به اطلاع مراجع تصمیم گیر رسانده ایم؛ اما همچنان بسیارند کالاهای تقلبی و بی‌کیفیتی که در بازار به فروش می رسند. باید ناظران و مراجع اجرایی سریع تر و دقیق‌تر عمل کنند. در حال حاضر 20 درصد از کالاهای موجود در بازار تقلبی است و این درصد برای جان افراد بسیار گران...

خبرگزاری مهر

مراسم معارفه «حسین ساری» مدیرعامل جدید و رئیس هیئت‌مدیره صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی برگزار شد.

خبرگزاری اکو نیوز

خبرگزاری دانا

ولی پور گفت: 3 میلیارد و 75 میلیون تومان اعتبار برای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در استان لرستان اختصاص یافت.

وب‌گاه خبر آنلاین

مدیر فیلمبرداری نماهنگ «مسافران خورشید» گفت که در فیلمبرداری این اثر سعی کردند برخی صحنه‌ها به شکل تابلوی نقاشی تداعی شود.

خبرگزاری تسنیم

رئیس انجمن آبخیزداری ایران گفت: تحلیل ما این است که اگر احجام بزرگ پشت سازه‌های آبخیزداری همراه با روان آب‌ها و گل‌ها به داخل شهر‌ها و روستا‌ها می‌آمد، خسارت‌ها خیلی بیشتر از خسارت‌های فعلی بود.

خبرگزاری دانا

طرح «چهارشنبه‌های طلایی» به عشق امام رضا (ع) و با موضوع حجاب با کارگروه‌های مردمی به عنوان یکی از طرح‌های موفق این حوزه حالا می تواند الگویی اجرایی در سراسر کشور باشد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - حسین قوللر آغاسی که از بنیان‌گذاران مکتب نقاشی قهوه‌خانه‌ای به شمار می‌رود، پرده نقاشی با موضوع عاشورا را به سفارش ماشاءالله فروتن خلق کرده بود که از سوی خانواده فروتن به کتابخانه و موزه ملی ملک اهدا شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

در طول بیش از 40 سال فعالیت فرهنگی و افتخار آشنایی و همکاری با اصحاب فرهنگ و هنر و مصاحبت با هنرمندان، هنرورزان و هنردوستان، در بین آنان و در رشته‌ها و زمینه‌های گوناگون هنری هماره بعضی آثار و بعضی افراد چشم و دلم را ربوده و با خود همراه و انس، معرفت و محبت بین من و اثر و صاحب اثر ایجاد می‌کرد که تا جان باقی است، آن نیز جاودانه است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که قدمت ویروس تبخال به 5 هزار سال قبل باز می گردد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سال هاست مجتمع فرهنگی و مذهبی ولیعصر آماده بهره برداری است اما مدیران شهری این پروژه را بلاتکلیف رها کرده اند. پروژه ای که سال ها پیش 50 میلیارد تومان برای آن از جیب شهروندان تهرانی هزینه شده است.

وب‌گاه 55 آنلاین

فلامک جنیدی بازیگر زن ایرانی که در سریال های زیادی در تلویزیون به خوبی درخشیده است تصویری از مراسم عروسی اش به اشتراک گذاشت.

وب‌گاه خبر آنلاین

همشهری‌آنلاین نوشت: همیشه با آغاز تابستان بازار بستنی و بستنی فروشی‌ها هم داغ داغ می‌شود. حالا بماند که امسال با گران شدن 25درصدی این خوشمزه خنک، بازار قیمت هم حسابی داغ و سوزان است. اما نخستین کسی که در تهران بستنی و فالوده درست کرده که بود و با چه وسیله‌ای این خوردنی خنک و خوشمزه را درست می‌کرد؟