یک‌شنبه 17 تیر 1403

فریاد استکبارستیزی فرزندان ایران، مهر تائیدی بر آزادگی و مقاومت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فریاد استکبارستیزی فرزندان ایران، مهر تائیدی بر آزادگی و مقاومت

استان‌ها - ایرنا - دانش‌آموزان کشورمان امروز همزمان با یوم‌الله 13 آبان در مکان‌های تعیین‌شده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بار دیگر فریاد استکبارستیزی سر داده و مهر تاییدی بر سند افتخار مبارزه و مقاومت ملت ایران در برابر زورگوبان زدند.

یوم الله سیزدهم آبان از آن جهت حایز اهمیت است که یادآور سه رویداد مهم تاریخ معاصر تبعید حضرت امام خمینی (ره) به ترکیه در 13 آبان 1343، به شهادت رساندن دانش آموزان مظلوم در 13 آبان 1357 و تسخیر سفارت آمریکا در 13 آبان 1358 به دست دانشجویان پیرو خط امام (ره) است که هر یک از این وقایع، آیینه ای از آموزه ها و پیام های روشن انقلاب اسلامی برای نسل حاضر و آینده را ترسیم کرده است.

امروز نوجوانان و جوانان انقلابی در راستای تقویت روحیه جهادی و استکبارستیزی در این تجمع شرکت کرده و با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل بر استمرار ایستادگی در مسیر حق و ثبات قدم در راه استکبار ستیزی تاکید کردند.

امسال به دلایل شیوع ویروس کرونا و به منظور حفظ سلامتی مردم، راهپیمایی 13 آبان همانند سال های قبل برگزار نشد اما اجتماعات ضد استکباری با حضور قشرهای مختلف مردم، از جمله دانش آموزان و مسوولان برگزار شد و سخنرانان به تبیین استکبارستیزی، دستاوردهای مقاومت فعال و نمادهای فروپاشی شیطان بزرگ، آمریکای جنایتکار و مواضع انقلاب اسلامی پرداختند و قرائت قطعنامه و به آتش کشیدن پرچم آمریکا و اسرائیل همراه با بانگ تکبیر و شعارهای ضد استکباری از دیگر برنامه های امروز بود.

ایستادگی و مقاومت ملی ملت ایران رمز افول سلطه استکباری آمریکا، شعار امسال 13 آبان در نظر گرفته شده بود و در تهران این آیین به روال سال های گذشته مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا و با سخنرانی سردار سرلشگر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد.

تجمع کنندگان که پرچم جمهوری اسلامی ایران و پلاکاردهایی با این مضامین که 13 آبان یعنی مبارزه با زروگویی، دسیسه و استکبار در دست داشتند، بر زنده نگه داشتن روحیه آگاهی یابی، افزایش دانش‌، معرفت و بصیرت نسبت به گذشته انقلاب اسلامی، تقویت ولایت مداری و ولایت پذیری تاکید کردند.

هر چند به روال سال های قبل راهپیمایی 13 آبان برگزار نشد، اغلب برنامه ها با بهره گیری از فضای مجازی در نقاط مختلف کشور برگزار شد که از جمله آنها می توان به تولیدات متنوع پادکست، ویدئو کلیپ، اینفوگرافی، پویش فضای مجازی، تولید نماهنگ و برگزاری مسابقه کتابخوانی اشاره کرد.

اقشار مختلف مردم تهران امروز همزمان با سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، همگام با امت اسلامی در سراسر کشور در اجتماع ضداستکباری روز سیزدهم آبان حضور یافتند تا اعتراض خود را به ظلم و ستم دشمنان استکباری اعلام کرده و همچنان ایستادگی خود را در مقابل جور زورگویان نشان دهند.

این مراسم از ساعت 10 صبح مقابل لانه جاسوسی آمریکا در خیابان آیت الله طالقانی آغاز شد و سخنرانی سرلشکر حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اجرای سرود همگانی، برگزاری نمایشگاه عکس صدور بیانیه های دانش‌آموزی و دانشجویی و قرائت قطعنامه از جمله برنامه های این مراسم بود.

شرکت کنندگان در این تجمع به ویژه دانش آموزان و دانشجویان، با حضوری پررنگ و سردادن شعارهای «مرگ برآمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» بار دیگر بر آرمان‌های انقلاب تاکید و پیام انقلابی خود در تسلیم نشدن و سازش در برابر زورگویان و مستکبران عالم را فریاد زدند و جنایات آمریکا را محکوم کردند.

این خبر در حال تکمیل است..

*س_برچسب‌ها_س*