سه‌شنبه 3 مهر 1403

فلسفه

فلسفه

وب‌گاه مشرق نیوز

به لحاظ تربیتی تقریبا تمام علمای اخلاق و تربیت بر این نکته مُصر هستند که یکی از دم‌دست‌ترین، مهم‌ترین و مقدم‌ترین مراحل تربیت، مرحله تربیت خیال است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزای دانشجو به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مراسم راهپیمایی عاشورا و حمایت از قرآن کریم در مادرید با مشارکت شیعیان، سفیر، رایزن فرهنگی و دیپلمات‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا برگزار شد. حاضران با در دست داشتن قرآن کریم و سر دادن شعار‌هایی در حمایت از این کتاب الهی، در رثای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفای ایشان عزاداری...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، آمار موضوعی کتاب‌های ثبت‌شده در بانک اطلاعاتی خانه کتاب و ادبیات ایران نشان می‌دهد از مجموع کل کتاب‌های منتشرشده در تیر ماه 1402، تعداد 7هزار و 161 عنوان تالیف و 2هزار و 513 عنوان ترجمه بوده است؛ موضوعات ادبیات، کمک‌درسی، علوم اجتماعی، علوم عملی و دین بیشترین سهم آثار تالیفی را به نام خود ثبت کردند و از موضوعات ادبیات، کودک و نوجوان، علوم عملی،...

خبرگزاری مهر

در اولین ماه تابستان سال جاری 9 هزار و 674 عنوان کتاب از سوی هزار و 244 ناشر در کشور منتشر شده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: پلن آمریکا برای ضد حمله برنامه‌ریزی شده دولت زلنسکی دیگر بهترین شانس اوکراین برای شکست روسیه نیست؛ شکستی که پوتین را مجبور به پذیرش صلح کند. ناظران می‌گویند کی‌یف باید دست به قمار بزند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رادیو در هفته دوم محرم با ادامه پخش برنامه‌های محرمی با مخاطبان همدل و هم‌نوا می‌شود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مارتین والزر، نویسنده و رمان‌نویس متولد 1927 در شهر «بودنزه» بایرن که از مهم‌ترین نویسندگان آلمانی دوران پس از جنگ جهانی دوم بود، در 96 سالگی درگذشت.

خبرگزاری فارس

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، رئیس و مدیران بخش‌های مختلف حوزه هنری امروز از مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با حضور سردار علی‌محمد نائینی، رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، بازدید کردند. در این بازدید محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، مرتضی سرهنگی مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری، عبدالحمید قره‌داغی معاون توسعه مدیریت و منابع، محمد توکلی معاون برنامه‌ریزی...

خبرگزاری تسنیم

نائینی با تأکید بر اینکه نگاه حوزه هنری به مخاطب عمومی است درحالی‌که نگاه مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس به تولید کتاب مرجع، اسنادی و پژوهشی است، گفت: تاریخ شفاهی فرماندهان دفاع مقدس باید به آثار خواندنی تبدیل شود.

وب‌گاه عرشه آنلاین

انتظار می‌رود که قانونگذاران محترم با کسب تجربه از نمایندگان سابق مجلس شورای اسلامی در تصویب طرح‌ها و لوایح خود شتاب زدگی را کنار گذاشته و با جلب نظر اساتید حوزه و دانشگاه و جلب نظر صاحب نظران مربوطه اقدام به تصویب قانونی کنند که قابلیت اجرایی «چه به لحاظ مادی و چه به لحاظ نیروی انسانی» و پذیرش در بعد فرهنگی جامعه را داشته باشند.

وب‌گاه خبر آنلاین

مبلغ نوشت: انتشارات راتلج درباره معرفی این اثر نوشته است: کتاب «فلسفه تحلیلی و ابن سینا: شناختِ ناشناخته» این کتاب تبیینی سازنده و در عین حال دقیق از روایت‌های مختلف فیلسوف اسلامی ابن سینا در زمینه حیث التفاتی و معرفت تجربی ارائه می‌دهد. گفتمان این کتاب دو هدف اصلی دارد.

وب‌گاه خبر آنلاین

فرارو نوشت: انتظار می‌رود که قانونگذاران محترم با کسب تجربه از نمایندگان سابق مجلس شورای اسلامی در تصویب طرح‌ها و لوایح خود شتاب زدگی را کنار گذاشته و با جلب نظر اساتید حوزه و دانشگاه و جلب نظر صاحب نظران مربوطه اقدام به تصویب قانونی کنند که قابلیت اجرایی «چه به لحاظ مادی و چه به لحاظ نیروی انسانی» و پذیرش در بعد فرهنگی جامعه را داشته باشند.