چهارشنبه 4 مهر 1403

فلسفه

فلسفه

خبرگزاری تسنیم

سخنگوی سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه رفع معافیت سود سپرده‌های اشخاص حقوقی از معافیت مالیاتی، مصوب مجلس در قانون بودجه 1401 است، گفت: گرچه حکمت این مصوبه هدایت سرمایه به سمت تولید است اما در قانون بودجه 1402 تکرار نشده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

نماینده مردم چابهار گفت: ما مشکلات و مباحث خیلی مهمتری داریم، نظام بانکداری ما واقعا یکی از ربوی‌ترین بانکداری‌های دنیاست چرا آنجا این اندازه حساسیت نداریم، عرش الهی با فساد چندهزار میلیارد تومانی بیشتر می‌لرزد تا مشخص شدن موی چند دختر.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ماه ژوئن به خبرنگاران گفت: «شایعات در مورد توافق هسته‌ای، اعم از موقت یا غیر آن، نادرست و گمراه کننده است.»

خبرگزاری مهر

رضا اسماعیلی می‌گوید تریبون شعر دینی شخصی نیست و زمانی وجود دارد که این شعر در تریبون هیئت و به واسطه یک کلیپ توسط میلیون ها نفر دیده می شود و به عنوان آئینه‌ای از اسلام نام برده می شود.

وب‌گاه مشرق نیوز

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران از اجرای پویش نذر خون در سراسر کشور همزمان با شروع ماه محرم تا پایان ماه صفر خبر داد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وزیر فرهنگ در هشتصد و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور از اختصاص بودجه جدید برای اجرای نقشه مهندسی فرهنگی استان‌ها خبر داد.

وب‌گاه خبر آنلاین

دو اثر از سید مهدی شجاعی برای محرم رونمایی شد.

وب‌گاه عصر ایران

آخرین فیلم هایائو میازاکی از روز جمعه اکرانش را در ژاپن شروع کرد؛ فیلمی که اولین بینندگان خود را مسحور تجربه زیبایی بصری واقعا حیرت‌انگیز و پیام‌های عمیق فلسفی خود کرده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

روزنامه ایران نوشت: محمد جواد لاریجانی گفت: توطئه‌های دشمن برای انتخابات و پیروی جناح اصلاحات از آن، مسأله بدی است. اصلاح‌طلبان یک روز می‌گویند رفراندوم می‌خواهیم و روز دیگر می‌گویند نظارت استصوابی خوب نیست؛ این سخنان، حرف‌های قشنگی برای یک آدم میهن پرست نیست.

خبرگزاری مهر

کتاب «سقای آب و ادب» نوشته سید مهدی شجاعی توسط انتشارات نیستان به چاپ بیست و ششم رسید.

خبرگزاری مهر

رئیس بنیاد بوعلی سینا گفت: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی وظیفه سنگین گرامیداشت و ترویج آثار و اندیشه بزرگانی چون ابن سینا را در ایران به عهده دارد و این اقدام از اهمیت بالایی برخوردار است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رئیس سازمان زندان‌ها در نشست مجمع عمومی سالانه انجمن حمایت زندانیان مرکز بر لزوم توسعه فعالیت‌های انجمن برای پوشش حداکثری خانواده‌های زندانیان نیازمند تأکید کرد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از هالیوود ریپورتر، آخرین فیلم هایائو میازاکی از روز جمعه اکرانش را در ژاپن شروع کرد؛ فیلمی که اولین بینندگان خود را مسحور تجربه زیبایی بصری واقعا حیرت‌انگیز و پیام‌های عمیق فلسفی خود کرده است. استودیو جیبلی امسال در اکران این فیلم حرکت بی‌سابقه‌ای انجام داد و هیچ گامی برای بازاریابی فیلم در ژاپن و دنیا انجام نداد و تیزر یا خلاصه داستانی...