سه‌شنبه 3 مهر 1403

فلسفه

فلسفه

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، در آستانه فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری اباعبدالله الحسین علیه السلام، گفت‌وگویی با سیدجواد پرئی شاعر و مداح داشته‌ایم. او در این گفت‌وگو نگاهی متفاوت به ذکر مصیبت سید و سالار شهیدان دارد. به نظرم خوب است گفت‌وگو را با این سؤال آغاز کنم که وقتی از اباعبدالله و واقعه کربلا سخن می‌گوییم، به نظر می‌رسد نه فقط از یک واقعه در صدر اسلام، بلکه از اتفاقی...

خبرگزاری تسنیم

سید جواد پرئی شاعر و مداح می‌گوید: در سوگواری برای امام حسین (ع) کسی حق ندارد توصیه کند این روضه را بخوانید، دیگری را خیر؛ مصایب اهل بیت را تا اینجا برای مردم تعریف کنید و بقیه را نگویید.

وب‌گاه عرشه آنلاین

عزاداران حسینی از ایجاد مزاحمت برای همسایگان بپرهیزند + اینفوگرافیک

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو؛ مسئله حجاب در رأس مسائلی قرار دارد که دشمنان اسلام علیه آن جنجال به پا کرده اند و بسیار موذیانه و تلخ از آن انتقاد نموده اند. برخی از نویسندگان پندارگرای متجدد نیز با پیروی از آنها، در این حمله ظالمانه با آنان مشارکت نموده اند، تا جایی که متفکران اسلامی ملتزم و متعهد به اصول و قواعد اسلامی را بر آن داشته است که از نو این موضوع را توضیح دهند و شبهات...

وب‌گاه عصر ایران

باورتان می‌شود وقتی فرهنگستان واژه‌های دانشگاه، ارتش، پدافند و دادگستری و خود واژه واژه را ساخت (‌5 واژه که اکنون بسیار رایج است) 5 شخصیت بسیار مشهور و بسیار معتبر از درِ مخالفت وارد شدند و حتی به ریشخند گرفتند؟

خبرگزاری خبرنگاران جوان

انتخابات هیأت‌رئیسه شورای نگهبان امروز برگزار شد که در این جلسه دبیر و اعضای هیأت‌رئیسه شورا با رأی اعضا برای یک سال دیگر ابقا شدند.

وب‌گاه مشرق نیوز

انتخابات هیأت‌رئیسه شورای نگهبان امروز برگزار شد که در این جلسه دبیر و اعضای هیأت‌رئیسه شورا با رأی اعضا برای یک سال دیگر ابقا شدند.

خبرگزاری مهر

پیشکسوت اطلاعات سپاه و انجمن ادبی سپاس در رونمایی دوازده کتاب صوتی دفاع مقدس گفت: شهدا قهرمانان و الگوهای نمونه هستند و برای زیست بهتر باید در انواع قالب‌های هنری معرفی شوند.

وب‌گاه خبر آنلاین

فارس نوشت: مدیر پژوهشگاه دانش‌های بنیادی درباره اظهارات اخیر رحیم پور ازغدی درباره وزیر علوم گفت: من فکر می‌کنم نحوه بیان آقای رحیم پور حادثه‌ای بوده و اتفاقی بوده است که یک باره افتاده و مطمئناً این دو عزیز هم دیگر را از ته دل دوست دارند و هر دو دارند برای نظام اسلامی در سنگرهای مختلف تلاش می کنند.

خبرگزاری مهر

تعداد نشریات نمایه‌شده دانشگاه علامه‌طباطبائی در پایگاه بین‌المللی دواج (DOAJ) با نمایه شدن 10 نشریه دیگر به 31 نشریه رسید.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دکتر بشیر حاجی بیگی، با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ اهدای خون به عنوان یک ارزش و هنجار اجتماعی، خاطرنشان کرد: ماه محرم و ایام عزاداری سیدالشهدا (ع) یکی از بزرگترین فرصت‌ها برای تبیین و ترویج کار‌های فرهنگی در جامعه است و اهدای خون به عنوان یک کار نجات بخش می‌تواند در این ایام مورد توجه بیشتر جامعه قرار گیرد. وی افزود: فلسفه اصلی پویش نذر خون این...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

در مورد فلسفه مهریه گفته شده است که مهریه جنبه جبران خسارت دارد و پشتوانه‌ای برای احترام به حقوق زن است. علاوه بر این، مهریه (صداق)، نشانی از راستگویی مرد در پیمان خود در تشکیل خانواده و زندگی زناشویی است.

وب‌گاه عصر ایران

نماینده مردم چابهار در مجلس گفت: از سوی دیگر ما مشکلات و مباحث خیلی مهمتری داریم، نظام بانکداری ما واقعا یکی از ربوی ترین بانکداری های دنیاست چرا آنجا این اندازه حساسیت نداریم، عرش خدا با فساد چندهزار میلیارد تومانی بیشتر می‌لرزد تا مشخص شدن موی چند دختر.

خبرگزاری تسنیم

دبیر شورای نگهبان عزاداری ماه محرم را عامل مهم بازسازی و ترمیم فضای فرهنگی جامعه دانست و گفت: به همین دلیل دشمنان اسلام همواره برای کم‌رونق شدن و انحراف این سنت حسنه برنامه‌ریزی کرده‌اند.

خبرگزاری تسنیم

در سه ماه نخست سال جاری بیشترین کتاب‌های روانه شده به بازار نشر آثار تألیفی هستند که با 73درصد معادل 15 هزار و 772 نسخه از سوی 22 هزار و 101 نفر تألیف شده‌اند.