جمعه 30 شهریور 1403

فلسفه

فلسفه

وب‌گاه 55 آنلاین

کتاب در باب حکمت زندگی اثر کم‌نظیر آرتور شوپنهاور فیلسوف قرن نوزدهمی آلمانی است. فیلسوفی که همگان او را با فلسفه‌ی بدبینانه‌اش نسبت به زندگی می‌شناسند. خواندن این کتاب را به عموم علاقه‌مندان به فلسفه و جستارهای فلسفی و حوزه‌ی توسعه‌ی فردی پیشنهاد می‌کنیم.

وب‌گاه الف

رییس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه با اشاره به راه‌اندازی دادگاه صلح گفت: بر اساس قانون شورای حل اختلاف تا پایان سال آذرماه باید در سراسر کشور دادگاه‌های صلح برقرار شود.

وب‌گاه فرارو

تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که چرا شنیدن یک لطیفه باعث می‌شود از خنده روده‌بر شوید؟ چه چیزی در درون آن لطیفه قرار دارد؟ حماقت؟ غافل‌گیری؟ ناسازگاری؟ آیا هریک از این‌ها واقعاً می‌تواند به‌تنهایی چیزی را «خنده‌دار» کند؟

وب‌گاه مشرق نیوز

آن‌سال‌ها بیش از هشتاد غزل سروده بود و با دیوان اشعار مولوی، حافظ و شعرای عرب‌سرا، به‌ویژه ابونواس و ابوعتاهیه انسل و الفت داشت. با اشعار ملک‌الشعرای بهار نیز بسیار مانوس بود.

وب‌گاه ورزش سه

کارل هاینس رومنیگه، نایب رئیس سابق بایرن مونیخ، می‌گوید ونسان کمپانی می‌تواند در این باشگاه موفق شود.

وب‌گاه 55 آنلاین

دنیای سوفی گزیده‌ای از سخنان با ارزش فیلسوفان بزرگ دنیا در 3 هزار سال گذشته و داستانی پیرامون تاریخ فلسفه‌ی کل جهان است. یوستین گردر نویسنده‌ی نروژی این اثر معروف در واقع معلمی پر مشغله بود که بیشتر سال‌های عمرش را به تدریس درس فلسفه و تاریخ عقاید گذراند.

وب‌گاه فرارو

بهترین کتاب‌های خودشناسی، آن دسته از کتاب‌ها هستند که بعد از خواندن آنها، تغییر و تحول در دیدگاه‌تان نسبت به مسائل روزمره را احساس کنید.

وب‌گاه فرارو

کودکان از سنین پایین شروع به پرسیدن سوالات فلسفی می‌کنن؛ آن‌ها تقریبا به محض اینکه بتوانند سوالاتشان را بیان کنند، شروع به پرسیدن سوالاتی می‌کنند که ما به آن‌ها سوال‌های «بزرگ» یا «بنیادی» می‌گوییم.

وب‌گاه عصر ایران

تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا شنیدن یک لطیفه باعث می‌شود از خنده روده‌بر شوید؟ چه چیزی در درون آن لطیفه قرار دارد؟ حماقت؟ غافلگیری؟ ناسازگاری؟ آیا هر یک از این‌ها واقعا می‌تواند به تنهایی چیزی را «خنده‌دار» کند؟

وب‌گاه مشرق نیوز

شاید بتوان مهمترین مسئله‌ای که در عرصه بین المللی که کشورهای اسلامی با آن روبرو هستند را مربوط به توزیع قدرت و ساختار نظام بین الملل دانست که در این مورد بیانات امام بسیار راهگشا است.

وب‌گاه الف

مرجع تقلید شیعیان، حفظ انقلاب اسلامی را اوجب واجبات و تضعیف آن را حرام دانست و گفت: هر گونه اشکال باید در مسیر صحیح اصلاح گردد که مهم‌ترین آن صندوق رأی و انتخاب فرد اصلح است؛ امروز وحدت یک اصل است و نباید فضای جامعه را با تخریب، تهمت و دروغ آلوده نمود.

وب‌گاه ورزش سه

اگر در نهایت تصور می‌کنید دنبال کردن فوتبال بی‌معنی است و نتایج بیرون از زمین تعیین می‌شود، به عنوان یک اکت اعتراضی می‌توانید دیگر این ورزش را دنبال نکنید.

وب‌گاه مشرق نیوز

آیت الله نوری همدانی گفت: امروز همان سخن امام را تکرار و تاکید می‌کنم که حفظ این انقلاب از اوجب واجبات و تضعیف آن حرام است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حبیب رضا ارزانی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی، با تسلیت فرا رسیدن ایام ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی، گفت: امسال برنامه‌های ویژه‌ای برای بزرگداشت ایام ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برنامه ریزی شده است. وی با اشاره به برگزاری کنفرانس" فلسفه حج، تجلی وحدت امت اسلامی در آزادسازی فلسطین" تصریح کرد:...

خبرگزاری تسنیم

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی، با اعلام ویژه برنامه های بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) در مالزی، گفت: محوری ترین برنامه ما برگزاری کنفرانس" فلسفه حج، تجلی وحدت امت اسلامی در آزاد سازی فلسطین" است.