جمعه 30 شهریور 1403

فلسفه

فلسفه

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دکتر مجتهدی غرب را کاملاً می‌شناخت، اما غرب‌زده نبود. به فلسفه غرب کاملاً مسلط بود اما شیفته فلسفه غرب نبود و در آثارشد هم موجود است که می‌گوید، من مدافع فلسفه غرب نیستم.

وب‌گاه الف

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در چند سال اخیر توازن علمی کشور ما از بین رفته است، به این معنا که یک دوم دانش آموزان ما سراغ تحصیل در رشته تجربی و رشته‌های معروف و پرطرفدار می‌روند چون نگران آینده شغلی هستند.

وب‌گاه خبر آنلاین

اجرای نمایش «نظامِ ابن عربی» که در تئاترشهر روی صحنه است، به پروفسور فرهاد ناظرزاده‌کرمانی، پژوهشگر و نویسنده تئاتر تقدیم شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصاد نیوز: حجت الاسلام محمدی گلپایگانی به نمایندگی از رهبر انقلاب از آیت الله گرامی عیادت کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - محسن رضایی فرمانده (وقت) کل سپاه پاسداران گفت: علت نام‌گذاری عملیات بیت المقدس این بوده که به تمام دنیا فلسفه و خط‌مشی آینده خودمان را بعد از این عملیات اعلام کنیم که راه ما به‌سوی بیت‌المقدس است.

خبرگزاری تسنیم

اعضای هیئت انتخاب نخستین رویداد استارت‌آپی فیلمنامه نویسی با حکم محمدحسین ایمانی خوشخو منصوب شدند.

وب‌گاه عصر ایران

زمان سنج هجری خورشیدی بر اساس زمان سنج جلالی با مبدأ هجری است. شروع سال خورشیدی مطابق است با اولین روز بهار. زمان سنج هجری خورشیدی، اکنون در کشورهای ایران و افغانستان زمان سنج رسمی است. این زمان سنج در ایران با تصویب مجلس شورای ملی در 11 فروردین 1304، زمان سنج رسمی ایران اعلام شد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

کلید اولیه آزمون سراسری سال 1403 از تاریخ سه شنبه 11 اردیبهشت جاری بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد. کلید اولیه آزمون سراسری سال 1403 از تاریخ سه شنبه 11 اردیبهشت جاری بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد. دفترچه سوالات اختصاصی گروه های «علوم ریاضی» و «علوم انسانی»؛ هنر؛ زبان و علوم تجربی کنکور 1403 در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد.

خبرگزاری تسنیم

«در مرز غبار آلود» روایت کنفرانسی است که بسیار تلاش شد که سنگ بر سر راهش انداخته شود؛ زنده یاد نادرطالب‌زاده اما همه سنگ‌ها را از سر راه برداشت و همواره تأکید داشت که این راه پایان ندارد.

خبرگزاری تسنیم

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به اینکه همچنان با استانداردهای تراز انقلاب اسلامی در زمینه تحول علوم انسانی فاصله داریم، گفت: «قدرت علمی» و «جرأت علمی» دو مولفه لازم برای اجتهاد علمی در علوم انسانی است.

خبرگزاری تسنیم

یک استاد دانشگاه گفت: دور نیست قیام دانشگاهی تبدیل به یک قیام همه‌گیر اجتماعی شود چراکه دفاع و حمایت همه‌جانبه دولت آمریکا از کودک کشی و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی آبرویی برای سرمایه‌های اجتماعی و سیاسی آمریکا باقی نگذاشته است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، اعضای هیئت انتخاب نخستین رویداد استارتاپی فیلمنامه نویسی با حکم محمدحسین ایمانی خوشخو، رییس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی، منصوب شدند. پوران درخشنده، مهدی سجاده‌چی، محمود اربابی، رضا حیدرنژاد، مهدی احمدی، هومان فاضل، علی مؤذنی، مصطفی رستگاری، محمد باقر قهرمانی و حجت الاسلام و المسلمین حسین رحیم‌زاده ده نفر عضو هیئت...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران در نشست پنج ساعته خانه گفتگوی تحول در علوم انسانی که با حضور بیش از 80 استاد برجسته و چهره‌های علمی و فرهنگی کشور در سالن شهید سلیمانی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: یکی از موضوعات مهمی که پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در کشورمان مطرح شده و اتفاقات خوبی نیز در این سال‌ها در زمینه آن رقم خورده است، اقدامات...

وب‌گاه خبر آنلاین

فعال سیاسی اصلاح طلب نوشت: اینکه کسانی خود را دانا به دستورات خدا دانسته و از این منظر بخواهند به مردم امر و نهی کنند، جوابگوی نسل جدید نیست. این استدلال‌های درون دینی شاید برای گروه‌های حوزوی مناسب باشد.

وب‌گاه ورزش سه

پرسپولیس دو بار در اراک کامبک خورد، چون بلد نبود از اندوخته مناسب خود استفاده کند.

خبرگزاری تسنیم

وزیر فرهنگ با بیان اینکه افزایش بهره‌وری در سازمان اوقاف یعنی موفقیت در گستراندن هرچه بیشتر خیر و ثواب در کشور، خاطرنشان کرد: هر اندازه گردش این چرخه را بیشتر کنیم، به همان میزان مال مشروعی که در راه رضای خدا خرج می‌شود را در جامعه تقویت می‌کند.