شنبه 31 شهریور 1403

فلسفه

فلسفه

وب‌گاه ورزش سه

ویرژیل فن‌دایک، کاپیتان لیورپول، می‌گوید الهام‌بخش او نه یک اسطوره فوتبالی بلکه لبرون جیمز، ستاره بزرگ دنیای بسکتبال بوده است.

وب‌گاه مشرق نیوز

خبرگزاری تسنیم

نشست «زیست اجتماعی انسان معاصر در مواجهه‌ی با موسیقی» عصر پنجشنبه 24 اسفند با سخنرانی حسن گوهرپور پژوهشگر حوزه فلسفه و هنر در موسسه موسیقی پارس برگزار شد.

وب‌گاه ورزش سه

باشگاه سپاهان طرح پیش بازی خود را به رویارویی تفکرات مورایس در مقابل اوزونیدیس اختصاص داده است.

وب‌گاه فرارو

اکنون رقعاتی از کتاب سید حسین نصر اسلام شناس و متفکر معاصر ایرانی را تورق می‌کنم و به این سبب برانم تا کلماتی را قلمی نمایم. کتاب با عنوان "اسلام، علم، مسلمانان و فناوری" از مفکره نصر و مطبعه بدست مخاطب رسید است.

وب‌گاه خبر آنلاین

پروین بدون شک نخستین زنی بود که نشان داد در میدان سخنوری از مردان فراتر می‌تازد و شعرش از شعر مردان برجسته‌ی معاصر دست‌کمی ندارد... بی‌شک او مظهری است از یک زن عفیف و نمونه و هرگز آن شوخ و شنگی که در خلال اشعار دیگر شاعره‌ها و من‌جمله من به چشم می‌خورد در دیوان او وجود ندارد

وب‌گاه عرشه آنلاین

‌حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی گفت: زمانی می‌گفتیم بحران کشور ناکارآمدی است، الان به نظرم باید یک پله بالاتر برویم. مساله این است که بحران نارضایتی وجود دارد. حداقل برداشت من این است که بخش زیادی از جامعه رضایت ندارند که همه چیز را تغییر بدهند، اما به نوعی قهر هستند. تردیدی وجود ندارد که ناراحتند و مشکلات (بسیاری) پیدا کرده‌اند. این مشکلات آنها را به (مرز) نارضایتی رسانده است....

وب‌گاه دنیای اقتصاد

حسن خمینی گفت: زمانی می‌گفتیم بحران کشور ناکارآمدی است، الان به نظرم باید یک پله بالاتر برویم. مساله این است که بحران نارضایتی وجود دارد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سید حسن خمینی در گفت و گویی عنوان کرد: در ایران بحران نارضایتی وجود دارد. حذف‌ها نتیجه‌اش به همین جا می‌رسد. یک راه بیشتر نیست و آن آشتی با مردم است. چیزی که اکثریت می‌گویند باید ملاک اطاعت باشد.

وب‌گاه خبر آنلاین

سیدحسن خمینی یادگار امام گفت: باید توجه داشت هر درختی که میوه‌اش فقر و نداری باشد، شجره خبیثه است. می‌خواهد در شوره‌زار کمونیسم روییده باشد یا در کویر اومانیسم یا در بنیادگرایی غرس شده باشد. امروز بحث‌های ما از اندیشه سیاسی بحث بیهوده‌ای است؛ وقتی جامعه مشکلاتش اقتصادی و معیشتی است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

آیت‌الله جوادی آملی در کتاب «حکمت عبادات» درخصوص تبیین فلسفه روزه و پاداش شخص روزه‌دار می‌نویسد: در بعضی از روایات آمده است که روزه بگیرید برای آنکه طراوت، خرمی و شادابی غیر ماه مبارک را از دست بدهید؛ زیرا آنها نشاط کاذب و زودگذر است. وقتی انسان روزه گرفت و به آن دل بست، کم‌کم به باطن روزه پی می‌برد. باطن روزه انسان را به لقای حق می‌کشاند که خدای سبحان فرمود: «الصوم لی و أنا أجزی به»...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مکرون بار دیگر از رد استقرار ناتو در اوکراین امتناع ورزید و تاکید کرد که پاریس آماده اتخاذ هر تصمیم لازم برای جلوگیری از پیروزی روسیه است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: ماکرون در پاسخ به این سوال که چه کسی می‌تواند در مذاکرات صلح میان روسیه و اوکراین میانجی‌گری کند، ابراز تردید کرد که دونالد ترامپ بتواند بار دیگر وارد کاخ سفید شود.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه در مراسمی که به مناسبت ماه مبارک رمضان در فاطمیه بزرگ تهران برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: خداوند در قرآن به جان آدمی و زیبایی او قسم یاد می کند، که به او تقوا را الهام کرده تا مراقب ارزش وجودی خود باشد. همچنین پیش از آنکه تقوا را الهام کند از زیبایی جان آدمی صحبت کرده است. حجت‌الاسلام...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، یکی از مسائلی که برای والدین دغدغه بزرگی است، پاسخ به این پرسش است که چه طوری می‌توانیم جواب سوالات فرزندانمان در مورد مرگ را بدهیم. آن‌ها از ما می‌پرسند و ما جوابی برایشان نداریم. والدین دنبال جوابی هستند که با وجود پرداختن به چیستی مرگ برای بچه‌ها امن باشد. برای دادن جواب موقتی درباره مرگ به کودکان و آرام شدن و تحمل کردند دوری عزیزان کتاب‌هایی...