شنبه 14 مهر 1403

قیمت بالای مسکن یک معضل در کشور است / دستگاه های دولتی با دلالی به گرانی مسکن دامن می زنند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
قیمت بالای مسکن یک معضل در کشور است / دستگاه های دولتی با دلالی به گرانی مسکن دامن می زنند

آصفری گفت: دستگاه‌های دولتی خودشان دلالی شده‌اند برای مسکن و یکی از دلایل عمده بالا رفتن قیمت مسکن همین دستگاه‌های دولتی مثل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن هستند که در نابسامانی بازار مسکن بی نقش و بی‌تقصیر نبوده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب؛ با انتقاد از روند اجرای پروژه 8100 واحدی مسکن ملی اراک گفت: پروژه مسکن ملی در اراک خیلی کند پیش می‌رود و اقداماتی که انجام‌گرفته رضایت‌بخش نیست چراکه هنوز مجوزهای لازم کسب نشده و استقبال هم به دلیل هزینه‌های بالای این طرح پایین است.

وی ادامه داد: خیلی از متقاضیان انصراف داده‌اند و نزدیک به هزار نفر نتوانسته اند آورده این طرح را تأمین کنند.

آصفری تصریح کرد: هنوز مجوزها و استعلامات لازم برای این پروژه از شهرداری، سازمان‌های آب و برق و سایر مجموعه‌ها گرفته نشده لذا روند اجرای این پروژه به‌هیچ‌وجه راضی‌کننده نیست و استاندار باید هر چه سریع‌تر با تشکیل یک جلسه اضطراری دستگاه‌ها را به خط کند.

نماینده مردم اراک اظهار داشت: هنوز جانمایی‌ها در پروژه 8100 واحدی اراک مشخص نیست و امیدواریم این بلاتکلیفی مسکن ملی اراک حل شود تا پیمانکار سریع‌تر کار خود را طبق برنامه زمان‌بندی باقدرت پیش ببرد.

وی بابیان اینکه قیمت بالای مسکن یک معضل در کشور است خاطرنشان کرد: در اراک هم بتبع، هزینه‌های خرید و اجاره‌بهای مسکن خیلی بالا رفته و این حد از افزایش قیمت‌ها اصلاً قابل‌قبول نیست.

آصفری با تأکید بر اینکه برخی عوامل بالا رفتن قیمت مسکن عوامل دولتی هستند افزود: بنیاد مسکن با قیمت‌های غیر کارشناسی در روستاها و شهر و مجتمع کوی کوثر به افزایش قیمت‌ها دامن می‌زند و قیمت‌هایی که در نظر گرفته به نحوی نیست که در راستای حمایت از محرومین باشد.

نماینده مردم اراک اظهار داشت: بنیاد مسکن وظیفه حمایت از محرومین را دارد اما قیمت زمینی که در روستاها لحاظ کرده نمی‌تواند مردم را صاحب مسکن بکند.

وی خاطرنشان کرد: می‌توان گفت دستگاه‌های دولتی خودشان دلالی شده‌اند برای مسکن و یکی از دلایل عمده بالا رفتن قیمت مسکن همین دستگاه‌های دولتی مثل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن هستند که در نابسامانی بازار مسکن بی نقش و بی‌تقصیر نبوده اند.

انتهای پیام /