سه‌شنبه 12 تیر 1403

مجارستان راهش را از اتحادیه اروپا جدا کرد / شکست روسیه منفعتی ندارد

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
مجارستان راهش را از اتحادیه اروپا جدا کرد / شکست روسیه منفعتی ندارد

اقتصادنیوز: «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان اظهار داشت: رهبری اتحادیه اروپا در تلاش است تا این بلوک را به خصومت در اوکراین بکشاند تا روسیه را شکست دهد؛ این در حالی است که این شکست، منفعتی برای این قاره ندارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ویکتور اوربان در مقاله‌ای برای روزنامه «Magyar Nemzet» نوشت: مردم اروپا به جای صلح، نظم و توسعه، شاهد «جنگ، مهاجرت و افول صلح» هستند.

نخست‌وزیر مجارستان افزود: موضوع بدتر این است که اندیشه پوچ دولتمردان بروکسل منجر به تصمیم‌گیری‌های سیاسی بدی در سال‌های اخیر شده است.

وی ادامه داد: اروپا به طور فزاینده‌ای به جنگی کشیده می‌شود که برای این قاره هیچ منفعتی ندارد و به راحتی می‌تواند همه چیز را در آن از دست بدهد.

اوربان خاطرنشان کرد که «دولتمردان بروکسل خواهان این جنگ هستند، آن را جنگ خود می‌دانند و می‌خواهند روسیه را شکست دهند. حتی اگر اروپا نه نیرو و نه تمهیدات لازم برای آن را داشته باشد.»

خبر مرتبط خط و نشان مجارستان برای اروپا درباره روسیه

اقتصادنیوز: نخست وزیر مجارستان تاکید کرد: روسیه باید بخشی از نظام امنیتی اروپا باشد.

نخست‌وزیر مجارستان اظهار داشت: در حالی که پول اروپایی‌ها به اوکراین فرستاده می‌شود، تحریم‌ها شرکت‌های اروپایی را گرفتار، تورم را افزایش و میلیون‌ها شهروند اروپایی را در مشکلات مالی قرار داده است.

غرب به سرکردگی آمریکا با نادیده گرفتن دغدغه های امنیتی مسکو، باعث شعله ور شدن آتش جنگ در اوکراین در مورخ 5 اسفند 1400 شد. کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تاکنون با حمایت‌های هنگفت مالی و نظامی هرگونه مسیر دیپلماتیک برای پایان بخشیدن به آتش این جنگ را مسدود ساخته‌اند.

مجارستان نسبت به دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا، روابط گرم‌تری با روسیه دارد. این کشور به اوکراین سلاح ارائه نمی‌کند و اوربان نیز با انتقاد از اعضای اتحادیه اروپا و ناتو به دلیل ارسال تسلیحات به کی‌یف، گفته است که چنین اقداماتی به تشدید جنگ دامن می‌زنند.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
مجارستان راهش را از اتحادیه اروپا جدا کرد / شکست روسیه منفعتی ندارد 2