سه‌شنبه 10 مهر 1403

مدیرکل امور مالیاتی یزد: راه‌های فرار مالیاتی در استان شناسایی می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مدیرکل امور مالیاتی یزد: راه‌های فرار مالیاتی در استان شناسایی می‌شود

یزد - ایرنا - مدیرکل امور مالیاتی یزد گفت: یکی از راه‌های مهم کسب درآمد دولت در خدمت‌رسانی بهتر به مردم با توجه به شیوع کرونا در شرایط کنونی، وصول مالیات است که به دنبال شناسایی راه‌های فرار آن از سوی افراد و شرکت‌های مختلف برای تحقق برنامه‌های پیش‌بینی شده در این مورد هستیم.

منوچهر اسدی روز شنبه در آیین معارفه رییس امور مالیاتی شهرستان مهریز افزود: شرایط در کشور به خاطر ادامه تحریم‌ها و شیوع کرونا از اوایل اسفند 98 تاکون به گونه‌ای است که به دنبال فشار بر مودیان نیستیم و باید به دنبال کسب منابع جدید باشیم.

وی ادامه داد: شناسایی منابع زیرزمینی و افرادی که به دنبال فرار مالیاتی هستند به جد در دستور کار است و برای انجام ماموریت‌ها در راستای تحقق قانون اقدام مناسب به عمل می‌آید.

این مسوول مالیاتی استان اظهار کرد: کسب مالیات به نحوی است که هیچگاه بر فعالان واقعی تولید و صنعت فشار وارد نشود و شاهد ادامه روند کارها در سال 99 بر اساس اهداف کشور و نظام باشیم.

اسدی بدون اشاره به مالیات اخذ شده سال گذشته و اخذ مالیات پیش بینی شده سال جاری در استان یزد تصرح کرد: همکاری مردم به خصوص مودیان با امور مالیاتی و پرداخت به موقع حقوق خود نقش مهمی در تحقق اهداف و برنامه‌های کلان کشور و استان دارد و باید تعامل بیشتری در این مورد صورت گیرد.

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد در ادامه علی حاجی‌قاسمی را به عنوان رییس جدید امور مالیاتی شهرستان مهریز معرفی و از خدمات مسوول قبلی قدردانی کرد.

همچنین فرماندار مهریز گفت: کسب رضایت مردم و صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی در سایه تلاش بهتر و بیشتر و با همکاری مسوولان و پیگیری امور در چارچوب مقررات محقق می‌شود.

رضا زارع زاه مهریزی افزود: در دسترس بودن و پاسخگویی مدیران به مردم به خصوص در شرایط تحریم‌های ظالمانه دشمنان و به خاطر ویروس منحوس کرونا باید به طور جدی در دستور کار باشد.

وی اظهار کرد: توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور و دولت توسط همگان و همکاری در کنار مسوولان راه حل مسائل و خدمت بیشتر است که در شهرستان وجود دارد و روز به روز تقویت می‌شود.

این مسول به اهمیت پرداخت منطقی و به موقع مالیات توسط مودیان در شرایط کنونی و همکاری با اداره امور مالیاتی اشاره کرد که نقشی اساسی در اجرای طرح‌ها و خدمت در شهرستان دارد.

زازع زاده از همکاری مردم و مسوولان با نظام در بخش‌های مختلف قدردانی کرد و یادآور شد: در سایه همدلی و تعامل است که شاهد موفقیت شهرستان در تمامی ابعاد خواهیم بود.

بر اساس وظیفه ذاتی، امور مالیاتی مسوول وصول مالیات و تامین بخشی از بودجه دولت است که همکاری مودیان نقش مهمی در تحقق اهداف و برنامه‌ها دارد.

شهرستان مهریز سه هزار مودی مالیاتی دارد و مرکز این شهرستان با 55 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

همچنین رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون 167 هزار و 156 نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت 63 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به هشت هزار و 134 تن رسید.

کیانوش جهانپور دیروز (جمعه) افزود: در 24 ساعت گذشته تا ظهر 16 خرداد بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه های علوم پزشکی 2 هزار و 886 بیمار جدید مبتلا به کووید - 19 شناسایی شدند که 527 مورد مربوط به افراد بستری و 2 هزار و 359 مورد هم در تماس با مبتلایان بودند.

وی ادامه داد: بر اساس این گزارش ها تاکنون 129 هزار و 741 بیمار بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند و 2 هزار و 573 نفر هم تحت مراقبت در بخش های آی. سی. یو قرار دارند.

به گفته وی تاکنون یک میلیون و 40 هزار و 289 آزمایش تشخیص کووید - 19 در ایران انجام شده است.

*س_برچسب‌ها_س*