سه‌شنبه 17 مهر 1403

مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی موفقیت‌آمیز بوده است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی موفقیت‌آمیز بوده است

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: مدیریت بیماری کروتا در این استان موفقیت‌آمیز بوده و در هفته گذشته در زمره 10 استانی بوده که منطقه قرمز کرونا نداشته است.

سید «علی آقازاده» روز پنجشنبه در نشست پدافند زیستی استان مرکزی افزود: این استان در شاخص مبتلایان به کرونا نیز رده 20 کشور را دارد و این مهم درحالی است که با آغاز شیوع کووید 19 در کشور، استان مرکزی جایگاه دوم مناطق آلوده به این ویروس را داشت.

وی اظهار داشت: این موفقیت نتیجه همکاری مردم با مسئولان در اجرای دقیق مصوبات ستادمقابله با کرونا، زحمت شبانه روزی کادر درمانی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بوده است.

استاندار مرکزی در بخشی از سخنانش گفت: با توجه به روند نزولی شیوع کرونا در استان مرکزی، نماز جمعه این هفته در 17 شهر استان اقامه می‌شود.

آقازاده از مردم درخواست کرد: در مراکز خرید، اماکن عمومی، نماز جماعت و جمعه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنندو در صورت امکان از تردد غیرضروری اجتناب بورزند.

وی اظهار داشت: خانواده‌ها برای تردد دانش‌آموزان و شرکت آنان در آزمون‌های آخر سال باید نظارت بهداشتی بر رفتار انان داشته باشند تا احتمال شعله‌ور شدن مجدد بیماری به حداقل ممکن برسد.

تاکنون 141 هزار و 591 نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 56 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 7 هزار و 564 نفر رسید.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون 141 هزار و 591 نفر در کشور به کووید 19 مبتلا شده‌اند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*