سه‌شنبه 17 مهر 1403

مردمی‌سازی تبلیغ مهمترین برنامه سازمان تبلیغات اسلامی است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
مردمی‌سازی تبلیغ مهمترین برنامه سازمان تبلیغات اسلامی است

حجت‌الاسلام سعید احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: مردمی سازی تبلیغ از برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی است چرا که در هر عرصه‌ای که مردم حضور داشته‌اند، موفقیت چشمگیر بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا؛ حجت‌الاسلام سعید احمدی امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: هفته تبلیغ و اطلاع رسانی دینی از اول تیرماه آغاز و برنامه‌های مختلفی در این زمینه اجرایی می‌شود.

وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی یکی از مهمترین رویش‌های انقلاب اسلامی است که برای تبلیغ اسلام ناب در برابر تفکرات اسلام آمریکایی و اسلام تحجر فعالیت می‌کند و برای تحقق گام دوم انقلاب اسلامی نیز سازمان تبلیغات اسلامی برنامه داشته و با تحول خواهی در امر تبلیغ دین برنامه‌های خود را اجرایی می‌کند. *تحول نیازمند پشتوانه فکری عظیمی است مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه تحول نیازمند پشتوانه فکری عظیمی است که باید این سازمان در مباحث فکری و شیوه‌های تبلیغ نوین تغییر و تحول را تجربه کند، افزود: مردمی سازی تبلیغ از دیگر برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی است چرا که در هر عرصه‌ای که مردم حضور داشته‌اند، موفقیت چشمگیر بوده است. حجت‌الاسلام احمدی بیان داشت: مردم باید مبلغ دین بوده و در دفاع از دین که تا کنون نیز اینگونه بوده است، پیشگام بوده و اقشار مختلف در این زمینه فعالیت کنند همانگونه که مردم باید تعقل درستی از دین داشته و در جامعه نسبت به تبلیغ دین اقدام کنند که در نگاه مردم سالاری حضرت امام خمینی (ره) نیز اینگونه بیان شده است. مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان یادآور شد: با انتشار ویروس کرونا، مساجد و هیئت‌های مذهبی داوطلبانه فعالیت‌های خود را تعطیل کردند اما با تعطیلی نماز جماعت جوانان پایگاه‌های سلامت را راه‌اندازی کرده و نسبت به ضدعفونی کردن محلات اقدام کرده و در زمینه توزیع اقلام بهداشتی و تغذیه اقدام کردند. * مساجد ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند حجت‌الاسلام احمدی از باز بودن مساجد استان برای قرائت نماز خبرداد و گفت مساجد ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند اگر چه هنوز برای برگزاری مراسم‌های عزا در مساجد مجوزی ارائه نشده است و هیچ تجمعی در مساجد برگزار نمی‌شود. این مسئول با اشاره به اینکه 16 مسجد در استان زنجان برای اجرای طرح تحول اجتماعی انتخاب شده‌اند که در صورت موفقیت این تعداد افزایش می‌یابد، یادآورشد: در حوزه درمان و ایتام زنجان کارنامه خوبی دارد که باید در زمینه مباحث اجتماعی نیز گام‌های مطلوبی برداشته شود. حجت‌الاسلام احمدی از فعال کردن جلسات قرآنی در منازل خبرداد و گفت: امسال 300 جلسه قرآنی در استان زنجان برگزار و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی تابستان امسال در حاشیه شهرهای استان به ویژه زنجان اجرایی می‌شود. این مسئول گفت: همانگونه که از ظرفیت هیئت‌های مذهبی در جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و ضدعفونی معابر و حاشیه شهرها و توزیع اقلام بهداشتی و تغذیه استفاده شد، با طرح هر هیئت یک محله نیز مشکلات حوزه‌های اجتماعی حل می‌شود. *آماده سازی اساسنامه مجمع خیرین فرهنگ قرآنی زنجان مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه اساسنامه مجمع خیرین فرهنگ قرآنی آماده سازی شده و در صورت اجازه ستاد کرونا جلسات آن برگزار می‌شود، گفت: برنامه‌های مروجان وقف نیز بعد از اتمام ویروس کرونا پیگیری می‌شود. انتهای پیام /