پنج‌شنبه 19 مهر 1403

مردم هشدارها را برای قطع زنجیره انتقال کرونا جدی بگیرند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مردم هشدارها را برای قطع زنجیره انتقال کرونا جدی بگیرند

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان با بیان اینکه وضعیت ویروس کرونا مستمر رصد می شود گفت: مردم هشدارها را برای قطع زنجیره انتقال جدی بگیرند و در خانه بمانند.

فتح الله حقیقی شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا افزود: روند ابتلا به بیماری کرونا در استان زنجان با شیب ملایم در حال افزایش است و تا کنون از جمعیت یک میلیون و 150 هزار نفری استان 645 هزار نفر در طرح غربالگری کرونا ثبت نام کرده اند و ما جز استانهای موفق در اجرای این طرح هستیم.

وی تاکید کرد: باید باقی مانده جمعیت استان هم در طرح غربالگری کرونا شرکت کنند که البته مورد تاکید ما شهروندان زنجانی است. استاندار زنجان با بیان اینکه با اقدامات و تمهیدات اندیشیده شده سه هفته ابتلا به کرونا ویروس در استان به تاخیر افتاد و با آمادگی به مقابله با آن رفتیم گفت: از 14 اسفند تا به امروز در مجموع هزارو50 نفر در بیمارستانهای استان بستری شدند که از این تعداد 745 نفر ترخیص شده اند. استاندار زنجان اظهار داشت: از میزان بستری شدگان در بیمارستانها 366 نفر طبق اعلام آزمایشگاه‌ها کرونا مثبت بودند که از این تعداد 243 نفر مرخص شدند و فقط 100 نفر در بیمارستانها بستری شده اند. وی یادآورشد: طبق اعلام ستاد ملی کرونا تا به امروز 23 نفر در استان زنجان بر اثر ابتلا به کرونا فوت کرده اند. استاندار زنجان با قدردانی ازکسانی که عید را امسال در خانه ها ماندند گفت: آمارهای ما نشان میدهد از 25 اسفند 1398 تا اول فروردین 1399 میزان ترددها در محورهای مواصلاتی استان 90 درصد در مقایسه با سال قبل کاهش یافته است. حقیقی با بیان اینکه دستورالعمل های ستاد مقابله با کرونا لازم الاجراست افزود: اولویت ما در حال حاضر تجهیز مراکز درمانی و نقاهتگاهی و تامین اقلام مورد نیاز کادر درمانی است. استاندار زنجان همچنین بر کنترل منظم و دقیق ورودی های استان توسط هلال احمر، بسیج و نیروی انتظامی تاکید کرد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*