دوشنبه 7 آبان 1403

مرکز واکسیناسیون مصلی قم فعالیت خود را از سرمی‌گیرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مرکز واکسیناسیون مصلی قم فعالیت خود را از سرمی‌گیرد

قم - ایرنا - رییس مرکز بهداشت قم با اشاره به اهمیت تزریق واکسن برای زائرین اربعین حسینی گفت: در جهت تسهیل و افزایش دسترسی زائرین، مرکز تجمیعی واکسیناسیون مصلی از 6 شهریورماه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

به گزارش روز شنبه دانشگاه علوم پزشکی قم، سیامک محبی در گفت وگویی افزود: با هدف حفظ سلامت زائرین و هماهنگی انجام شده با مدیریت ستاد اقامه نماز جمعه، مرکز واکسیناسیون مصلی راه اندازی و به مدت یک ماه در خدمت مردم و زائران خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: این مرکز همه روزه از ساعت 8 تا 20 شب و در روزهای جمعه در زمان اقامه نماز جمعه فعال است.

وی اظهار داشت: جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا و سویه های جدید آن بویژه در سفر اربعین توصیه می شود تمامی افرادی که عازم سفر در اربعین حسینی هستند حداقل دو هفته قبل از سفر اقدام به تزریق واکسن و تکمیل سابقه واکسیناسیون خود نمایند.

بستری بودن 29 بیمار بدحال کرونایی در قم

همچنین رییس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در گفت وگویی، بیان کرد: در 24 ساعت منتهی به پنجم شهریور ماه جاری 19 نفر با علائم مشکوک به کرونا پذیرش شدند.

مهدی مصری افزود: در حال حاضر 60 بیمار قطعی به همراه 74 بیمار مشکوک به کرونا در قم بستری هستند و در شبانه روز گذشته موردی از فوت کرونا مثبت ثبت نشده است.

وی با اشاره به مثبت شدن 15 تست از 83 تست روزانه کرونا، یادآور شد: تاکنون یک میلیون و 926 هزار و 76 دُز واکسن در قم تزریق شده است.

استان قم که از روز جمعه 15 مردادماه جاری در وضعیت قرمز کرونایی و 21 تیرماه در وضعیت نارنجی قرار گرفته بود، از روز ششم شهریورماه جاری به زرد تغییر رنگ داد./

برچسب‌ها

پرونده خبری