سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

مسلمانان آمریکا: اقدام امارات، مبارزه مردم فلسطین را تضعیف کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مسلمانان آمریکا: اقدام امارات، مبارزه مردم فلسطین را تضعیف کرد

تهران - ایرنا - شورای سازمان‌های اسلامی آمریکا "USCMO" در بیانیه‌ای، به توافق عادی سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی که 23 مردادماه انجام شد، واکنش نشان داد و آن را تضعیف مبارزه فلسطینی‌ها برای آزادی دانست.

به گزارش بامداد شنبه خبرگزاری آناتولی، این شورا که تمام سازمان‌های جامعه مدنی مسلمانان آمریکا را در خود جای داده است، بار دیگر حمایت تمام قد خود از آزادی ملت فلسطین را اعلام کرده و میانجی‌گری "دونالد ترامپ" رییس جمهوری این کشور برای انعقاد این پیمان صلح میان ابوظبی و تل‌آویو را محکوم کردند.

در این بیانه تصریح شده است: اقدام ترامپ، اسرائیل و امریکا را که همبستگی اسلامی در سطح جهان را در مبارزه برای برقراری صلح، آزادی در منطقه [خاورمیانه] تضعیف می‌کند، محکوم می‌کنیم.

این شورا اعلام کرد: با وجود دشمنی بی‌سابقه دونالد ترامپ برای آزادی مردم فلسطین، امارات، ترامپ را ستوده است و با دولت نژادپرست نتانیاهو توافقی را امضا کرده است بدون آن که حق میلیون‌ها فلسطینی برآورده شود که از اشغالگری رژیم تل‌آویو رنج می‌برند.

آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی پنجشنبه 23 مرداد با انتشار بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند؛ ابوظبی و تل‌آویو رسما روابط خود را عادی می‌کنند.

امارات با این اقدام خود پس از مصر و اردن سومین کشور عربی و نخستین کشور عرب حاشیه خلیج فارس خواهد بود که به طور رسمی با رژیم صهیونیستی روابط سیاسی برقرار می‌کند.

مقام‌های اماراتی مدعی شده‌اند، این پیمان صلح برای جلوگیری از طرح الحاق کرانه باختری به دیگر سرزمین‌های اشغالی توسط اسرائیل صورت گرفته است، اما «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی لغو این طرح را رد کرده و تنها گفته که این طرح به تأخیر افتاده است.

نتانیاهو با بیان اینکه طرح «گسترش حاکمیت اسرائیل بر بخش‌هایی از کرانه باختری» هنوز مطرح است، اعلام کرد: اسرائیل این طرح را به تأخیر انداخته و آن را لغو نکرده است.

اقدام امارات برای علنی شدن روابط با رژیم صهیونیستی محکومیت بسیاری از کشورهای اسلامی و گروه‌های مقاومت فلسطینی را به دنبال داشته است.

*س_برچسب‌ها_س*